Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

W mojej megance 1,9 dci zapala się w czasie jazdy kontrolka żółta od układu elektrycznego (gdy w tym momencie wyrzucę na luz to gaśnie). Po podłaczeniu komputer pokazał że to zawór EGR. Mechanik stwierdził że może pomóc moczenie zaworu w nafcie w celu oczyszczenia ale to nie pomogło. Może ktoś mi coś doradzi na ten temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ja, pewnie dalej bym jeździł , ale w momencie świecenia sie syganizacji świec, silnik traci moc ( a raczej odwrotnie lekka utrata mocy i wtedy świecenie sygnalizacji ) , jest to przykre i niebezpieczne przy wyprzedzaniu, dlatego trzeba coś z tym zrobić. mechanik przeczyścił zawór egr który okazał sie podobno bardzo zanieczyszczony , pomogło to na jeden dzień, i problem wrócił. Inny mechanik stwierdził że trzeba wymienić zawór egr, za uzywany 300 zł ( ? ) ale czy to rzeczywiście jest przyczyna ?

 

[ Dodano: 2007-01-11, 18:31 ]

no to po dzisiejszej sesji u mechanika już podobno wiadomo że to jednak zawór egr, okazało się że używanego na razie nie ma , wsklepie z częściami do francuzów 840 zł ( nie ma podobno zamiennika ) ale to cena stara, a nowa ma być o 10 % większa. Niestety używany to spore ryzyko że "niepełosprawny" jak mój. Na razie jeżdzę wobec tego na starym.

 

[ Dodano: 2007-01-16, 18:58 ]

ciąg dalszy serialu .... okazało sie że to jednak nie zawór egr , po założeniu używanego problem się pojawił znowu ( chyba dobrze że nie kupiłem nowego stary wyjęty był z kompletnego sprawnego silnika) jestem w kropce , mechanicy twierdzą że nie wiadomo co jest przyczyną i trzeba wszystko spawdzić włącznie z turbiną, podobno niepokojący jest ślad oleju pojawiający sie na zaworze egr ( ma być suchy? ). Inny mechanik stwierdził że to nie problem ( ten olej) i co tu robić ?

Niektórzy twierdzą - zmienić auto. Może ktoś jednak ma podobne doświadczenie i wie co jest przyczyną tego problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Przyczyną może być niewielka nieszczelność w małych wężach gumowych dochodzących do czujników powietrza dolotowego to jest taki płaski czujnik o ile się nie mylę mocowany po środku objawy to po zapaleniu kontrolki świec żarowych utrata mocy z reguły przy prędkościach 110-130 km/h dochodziło do tej usterki, węże z reguły uszkadzają się w miejscu mocowania, pomaga obcięcie uszkodzonego końca i założenie go z powrotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

dzieki za poradę, może to to, ale odpukać od 2 tygodni problem zniknął sam (niektórzy twierdzą że samo się nic nie naprawi ) ani nie świeci kontrolka ani też nie ma spadku mocy , ciekawe ? ( trzy miesiace kłopotu i parę stówek na mechaników którzy do niczego nie doszli ) może to wyższa temperatura otoczenia bo jak były mrozy to problem sie nasilił .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesiek, ja myśle że kupiłeś EGRa z dobrego silnika ale jednak stał on troche i sie zastał. Działa on na zasadzie membramki. Dobre efekty daje czyszczenie w nafcie. W Twoim przypadku dostał pare razy "po głowie" i zaczął pracować. Nie mniej myśle że nie ominie Cie czyszczenia obecnego wcześniej czy później. W grupie VW te zawory sie po prostu zaślepia mając gdzieś krzyki ekologów, tu niestety sie nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Spotkał mnie podobny problem (megane, 2002, 1,9 dCi, 131000km) jechałem na piątym biegu około 120 km/h i miałem około 2500 obr/min, kiedy spadła moc silnika tak bardzo, że nawiększą prędkością było 60 km/h na trzecim biegu. równocześnie zapaliła sie żółta lampka świec/układu elektrycznego. Po zatrzymaniu samochodu i wyłączeniu silnika, odczekałem chwilę i uruchomiłem silnik. Chciałem sprawdzić auto i na każdym biegu robiłem dociskałem gazu.

 

Wszystko było w porządku do czasu, aż na piątym biegu osiągnąłem 120 km/h i problem sie powtórzył i znowu wyłaczenie silnika i ponowne uruchomienie sprawiło, że lampka zgasła, a auto odzyskało moc.

 

Dodam tylko, że zawór EGR był czyszczony jakiś miesiąc temu.

 

Co dalej robić jescze nie wiem, może warto sprawdzic te przewody, o których pisał Krzywy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja miałem tą samą historie ale w fiacie Doblo,u mnie był poprostu syf,po jeździe w mieście nazbierało się sadzy.Czyściłem i na jakiś czas pomogło.Ale potem miałem przygode na Słowacji,okazało sie ze spadl przewód do turbiny i stracił cisnienie.Na warsztacie po założeniu go spowrotem pogazowali a to co wyleciało z tłumiko to było niemożliwe.Auto stojące obok (jasny kolor) było całe w sadzy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Panowie pozwolcie, ze sie podłacze z moim watkiem, tzn. wczoraj ostrzej ruszyłem na krzyzowce i nagle pojawił sie komunikat "injection defallante - uszkodzenie układu wtrysku" + kontrolka STOP, ogromny spadek mocy. Zjechałem na pobocze, zgasiłem auto, chwile odczekałem, odpaliłem i jak do tej pory wszystko ok - zero komunikatów i moc w porzadku. Co mogło byc przyczyna takiej sytuacji, dodam tylko ze gdy motor ma juz optymalna temperature to odrobine gorzej (dłuzej zakreci) odpala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!