Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

meganka do oceny


saab12

Rekomendowane odpowiedzi

Z Austrii..:P) Nie ma mowy o przebiegu....nie spotkałem tam jeszcze 6-7 letniego diesla żeby miał mniej niż 200 tys...Tak średnio Audi, Golf, Skoda 2000 -2004 rok przebiegi tak oryginalne 250 do 400 tys.......ale Austryjacy wierzą w serwis i tylko to ich plus..Tam nikt nie kupuje diesla na wycieczki po bułki, traktują diesla jak woła roboczego..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ziebice1

Mi się nie podoba spasowanie tylniej klapy z nadwoziem (może się nie znam) piszę dlatego o tej klapie ponieważ jak kupowałem swoją cztery lata temu byłem cały w skowronkach a potem wyszło że był bity w tył i żle spasowali,wejż na oględziny kogoś kto nie będzie tak podjarany zakupem nowego żelaza jak ty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak abstrahując od tego ogłoszenia, na co trzeba zwrócić uwagę przy kupnie 1.9dti. zaznaczę że zależałoby mi na dobrym stanie technicznym. Czy istnieje jakaś możliwość sprawdzenia zużycia sprężarki? tak by po 10 tys nie padała?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Technicznie i z doświadczenia wiem że nawet najsprawniejsza sprężarka potrafi klęknąć nawet po 500 km.....nowe czy po regeneracji, jak i fabryczne.....w 80 % padają ze względu na coś co je uszkadza, jest jakiś powód, przyczyna awarii..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma mowy o przebiegu....nie spotkałem tam jeszcze 6-7 letniego diesla żeby miał mniej niż 200 tys.

Pierdoły kolego pleciesz albo jeszcze niewiele spotkałeś.

Przykład, mój starszy Sceniol. Auto z roku 1997, zakupiony w 2006 roku czyli dziewięcioletnie i właśnie z Austrii, dokładnie z okolic Wiednia z przebiegiem 164 tys. km. Rozbieżność pomiędzy stanem licznika i zapisami w bazie Renaulta czego nie mogłem się doszukać, to około 10 tys. km czyli detal, z powodu którego nie warto z licznikiem się bawić. Mógł być poza ASO serwisowany. Albo tak jak przytrafiło mi się ze sceniolem drugim, błędnie zostały dane w bazę wprowadzone.

Na przegląd przed zakupem przyjechałem autem z przebiegiem ponad 119 tys. km, a do systemu serwisant wprowadzał przebieg chyba ze swojej krótkiej pamięci i wpisał 111 tys. Czyli zgubił 8 tys km, o czym dowiedziałem się dopiero odbierając wydruki. Niestety zmienić już tego ponoć nie można co zostało wprowadzone. Kilka dni później odstawiłem to auto do serwisu na przegląd przy 120 tys. km. Wychodzi na to, że w kilka dni auto przeleciało prawie 9 tys. km, podczas gdy faktycznie zrobiło 200km.

Kiedyś też ktoś może przypuszczać, że coś zostało skręcone, a to tylko nieuwaga pracownika ASO była przyczyną błędnego wpisu w bazę.

Z historii tego wcześniejszego sceniola, zakupionego w Austrii wynika, że silnik był rozbierany z powodu uszkodzenia uszczelki pod głowicą i przedostania się oleju do układu chłodzenia. Głowica została wymieniona na nową, a układy smarowania i chłodzenia wyczyszczone, przepłukane i zalane świeżymi płynami. Zmieniono też z tej przyczyny termostat i rozrząd. Nawet i tu odpukać !!!! turbo jest jeszcze oryginalne.

Dodam, że ten sceniol dopiero od niedawna ma nieznacznie przekroczone 200 tys. km. Tak więc proszę ostrożnie z tym genaralizowaniem, czasami można się pomylić.

W Austrii, czy też innych krajach zachodniej Europy, ludzie też chodzą do pracy i nie mają czasu by stale kilometry nawijać. Czasami nawet, pomimo, że mają auto lub kilka, do pracy jadą na rowerze, bo mają na tyle blisko, że nie warto czasu w korkach w aucie tracić. Nawet po te przysłowiowe bułki na rowerze jest szybciej, jak autem na parking i później z buta na zakupy. A dlaczego kupują diesle w takim razie :P No bo czasami też mają wyjazd na weekend lub urlop, a tu diesel jest jak znalazł. No ale ile tych wyjazdów jest w roku, by te domniemane miliony kilometrów przekręcać? Czasami jako drugie auto jest mała benzynka, właśnie do śmigania po mieście w niepogodę, lub po tygodniowe zakupy do marketu. Tak więc trochę realizmu w postrzeganiu rzeczywistości życzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!