Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wskaznik poziomu paliwa - Renault Scenic II


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanowych Forumowiczow,

 

dostalem na tydzien auto sluzbowe Renault Scenic II 1.5 dCi. Kiedy wsiadalem do samochodu - elektroniczny wskaznik paliwa byl na 100%. Zrobilem nim 200 km (wskaznik nie opadl nawet o kreske) i nagle podczas jazdy zaswiecilo mi sie STOP na desce + jakis dzwiek. Samochod stanal i nie idzie go juz odpalic. Wszystko dziala - swiatla, radio, szyby - wkladam karte naciskam start - miesza rozrusznik ale nie odpala. Nie pokazuje zadnych innych ostrzezen ani niestandardowych komunikatow - wszystkie wskazania (nie pali sie zaden STOP ani SERVICE) i komunikaty deski rozdzielczej sa takie jak przy standardowym odpaleniu samochodu.

 

Pobujalem samochodem lewo-prawo naslu[ciach]ac czy w baku cos sie przelewa. Nic - cisza. Mysle sobie - "skonczylo mu sie chyba paliwo - ale dlaczego wskaznik na desce jest na maxa?". Skombinowlame 20 litrow paliwa - dolalem do baku - zaczelo w koncu bulgotac (przy bujaniu samochodu) - wskaznik paliwa nadal ma maksymalna ilosc kresek. Pomimo dolania paliwa - auto nie chce odpalic :)

 

Czy mozliwe jest ze czujnik/plywak od poziomu paliwa ulegl uszkodzeniu lub zawieszniu i caly czas pokazuje 100%? Po tym jak samochod stanal probowalem go kilkanascie razy odaplic, odlaczylem na 5-10 minut klemy od aku - podlaczylem i ciagle to samo. Rozpoznaje karte, naciskam START, miesza rozrusznikiem i koniec.

 

Czy moglo dojsc do zapowietrzenia ukladu paliwa? A jesli tak - czy moglo sie cos wiecej przy tym uszkodzic (jakas pompa czy cos)? Moze cos z komputerem? Odpowietrzanie ukladu - droga to sprawa?

 

Wybaczie jesli pytam o proste sprawy - nie znam sie wcale na takich samochodach (naszpikowanych elektronika).

 

Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedzi i sugestie,

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie mówiąc o elektronicznym wskaźniku paliwa masz na myśli ten na którym pisze "oil level ok" a to jest wskaźnik poziomu oleju, ale nie w baku a silniku :) wskaźnik poziomu paliwa masz przy obrotomieżu, a co do tego że niechce odpalić, cóż w dieslu nie można wyjeździć paliwa do końca, a z twojego opisu sytacji wywnioskowałem że tego właśnie dokonałeś, cóż z tego co pamiętam na końcu instrukcji jedna z porad dotyczy takiego problemu.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

nie nie - piszac "o elektronicznym wskaźniku paliwa" nie mialem na mysli wskazania oleju w silniku - tylko slupek składajacy sie z ok. 8-miu kwadracikow jeden na drugim i przy ktorym jest wyswietlony charakterystycznny dystrybutor paliwa. Rozumiem ze podczas jazdy powinny gasnac poczawszy od gory - a jak jest rezerwa - zapali sie ostatni kwadracik na dole (ktory w odroznieniu do powyzszych jest czerowny).

Ale to wskazanie jest caly czas na maxa (zalaczam zdjecie) - a faktycznie wszystko wskazuje na to ze wyjezdzilem paliwo do konca. Ale nie moglem tego przewidziec - sugerujac sie wskazaniem poziomu paliwa.

 

Co grozi w wypadku wyjezdzenia calego paliwa przy silniku diesla? Czy dolanie paliwa powinno spowodowac ze autko samo zaskoczy - czy mimio wszystko układ mogl ulec zapowietrzeniu lub - co gorsza - uszkodzeniu?

 

 

Pzdr,

M.

post-3075-1186562310_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!