Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Odsysanie oleju


Marekm

Rekomendowane odpowiedzi

Co sadzicie na temat metody wymiany oleju z silnika przez odsysanie. Zastanawiam się nad kupnem pompy odsysającej. Jest to bardzo prosta i wygodna metoda (tylko czy skuteczna). Szukalem tu na forum waszych opinii ale nic nie znalazłem. Posiadam Renault Scenic ph1 II 1.9 dci 2002r. Czekam na wasze opinie jak i rady. :P .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to chyba najgorsza możliwa metoda wymiany oleju.

Odkręcając korek spustowy pozbywasz się wszystkich zanieczyszczeń gromadzących się na dnie miski oleju.

Odsysając olej przez otwór od bagnetu cały ten syf zostaje w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod tym linkiem maja troszke odrebne zdanie http://autogral.pl/artykuy-autogral/77-ole...zy-wysysa-.html Nie twierdze, ze sie z toba nie zgadzam bo pare lat temu wiekszosc firm wymieniajacych olej reklamowala sie odsysaniem, a teraz tego nie ma. Nie powstalo za duzo artykulow za albo przeciw i nie wiem co o tym myslec. Miedzy innymi dla tego jest ten temat :P . Dziekuje :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Link jest błędny i strona się nie otwiera, usuń na końcu kropkę.

Wydaje mi się, że nie bez powodu w instrukcjach serwisowych pisze, żeby po spuszczeniu oleju wyczyścić korek.

W większości aut korki są magnetyczne i zbierają różnego rodzaju opiłki, jak wysysa się olej, to zostają one w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Link poprawilem :P i dzieki za uwage, tylko zycie plynie do przodu i pojawiaja sie nowosci jak i rowniez obalane sa pewne mity i dla tego rozpoczolem ten temat :P .

Nie umie znalezc teraz jeszcze innego linka (ale jak znajde to zapodam) gzie bylo, ze odsysanie jest skuteczniejsze gdyz przy spuszczaniu osad pozostaje na sciankach miski olejowej a przy odsysaniu jest wyciagany. Wspomne tylko, ze podaje tylko co przeczytalem a nie z doswiadczenia bo zawsze to robilem metoda tradycyjna :P .

 

Coś ci pl-literki wyssało. Popraw się.

Przypomnij sobie regulamin bo zdaje się już zapomniałeś jakie tam są postanowienia.

 

[ Dodano: 2011-03-13, 19:21 ]

Sorki ale pl literek nie posiadam gdyz pisze z niemiec i nie posiadam polskiej klawiatury a umlauty nie beda tu dobrze wygladac. Jesli to mnie dyskwalifikuje to sory i bede musial zniknac z tad :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nalej brudnej wody do jakiegoś naczynia z otworem na dnie, najlepiej wrzucić też szczyptę piasku.

Za pierwszym razem spuść wodę za pomocą korka, a za drugim razem wyssaj, ale nie ruszając z miejsca sondy.

Wtedy wszystko stanie się jasne :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma idealnego sposobu na usunięcie osadu z miski olejowej. Jedynie jej demontaż i wymycie rozwiązałoby problem. Ale na zdrowy rozsądek korek spustowy jest tak umiejscowiony w najniższym punkcie miski aby ściekło jak najwięcej oleju. Natomiast odsysając olej przez otwór bagnetu nie ściągnie się całego oleju a więc i osadu. Takie jest moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje wszystkim za odpowiedzi na moje zapytanie :P , i biore je pod uwage, ale mysle, ze nie sporobujesz nie bedziesz wiedzial. Po zastanowieniu sie i przyznaniu (w duchu Wam racji) kupie sobie ta pompe i raz wymienie olej metoda odsysania, a nastepnym razem wymienie metoda tradycyjna i sprobuje porownac. Nie wiem czy to bedzie adekwatne, ale nie sprobujesz nie bedziesz wiedzial :P . Pozdrawiam wszystkich i jeszcze raz dziekuje za podjecie tematu. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!