Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolki Stop i Oleju świecą długo po odpal


grigorij1986

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Pacjentka: Renia Megane I ph II

Każdego dnia na chodzie przynajmniej 2x22km (do pracy i powrót)

 

Jak w temacie, na zimnym silniku po odpaleniu Kontrolki Stop i Oleju świecą dużo dłużej niż to zwykły robić do niedawna, potrzebują jakieś 15-20 sekund by zgasnąć.

 

Dodam też, że silnik ma tendencje do gaśnięcia (na zimnym) po lekkim dodaniu gazu i jego puszczeniu. Obroty spadają i już nie wracają. Wygląda to jak przy opisywanych problemach z silniczkiem krokowym na forum. Jednak, że o tym jest na forum dosyć sporo dlatego podają to jako informację dodatkową do powyższego o ile może mieć jakiś związek.

 

Chyba, że komuś się zdarzyło mieć oba problemy naraz i od razu wie w czym rzecz. :P

 

Możecie mnie ubiczować jeśli dokładne wyjaśnienie już się pojawiło kiedyś, mogłem w szukajce przeoczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej i filtr kiedy były wymieniane ?? a jak przegazujesz zaraz po odpaleniu to gasną czy mimo wzrostu obrotów nadal się palą ?? świecące kontrolki świadczą o słabym ciśnieniu oleju ja na początek bym sprawdził olej i filtr - wymienił a jak nie pomoże to niestety pompa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli czujnik to który lub jak to sprawdzić?

Czujnik to kawałek blaszki która się rozwiera pod wpływem ciśnienia, tak pokrótce. Blaszka dociskana jest sprężyną, jeżeli ciśnienie oleju jest za niskie lub go nie ma, blaszka po prostu styka. Możesz wypiąć kabel z czujnika i zobaczyć czy kontrolki zgasną. Ale nie jest to rozwiązanie problemu. Raczej sprawdzenie, czy gdzieś kabelek od czujnika nie ma zwarcia. Jak masz kogoś znajomego z oplem lub fordem, nie pamiętam z jakim silnikiem, możesz spróbować podmienić czujniki. Te czujniki są standardowe i są takie same w różnych markach.

Czujniki są dość wytrzymałe i raczej nie padają, jedyne co się może z nimi dziać to robi się nieszczelność i kapie olej z plastikowego elementu, w który wtyka się kabelek.

Żeby być w 100% pewnym, że ciśnienie podawane przez pompę oleju jest prawidłowe trzeba wykręcić czujnik ciśnienia i w to miejsce wkręcić nanometr.

Chyba w sam naprawiam jest tabelka podająca ciśnienie oleju w zależności od prędkości obrotowej silnika. Chyba też ktoś już podawał tą zależność na forum. Nie ma innej opcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!