Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

układ paliwa, pompa dziwne objawy


marcinscenic

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, przeglądam forum od jakiegoś czasu ale piszę tutaj pierwszy raz .

Wcześniej udawało mi się jakoś znajdować potrzebne informacje bez zadawania dodatkowych pytań. ale utknąłem w martwym punkcie i nie bardzo wiem jak z tego wybrnąć :/

Sytuacja wyglądała następująco, padła mi pompa paliwa, przestała wydawać jakiekolwiek odgłosy, zamówiłem nowy wkład , zamiennik z allegro . Na początku przyszedł uszkodzony, było pękniecie ale ok, przysłali mi drugi . Zeby zaoszczędzić wymontowywaniem i zmianą wkładu stwierdziłem że zajmę się sam . Pierwszy problem to było wyjęcie starego wkładu, ten plastikowy węzyk był praktycznie nie do zdjęcia z króćca na pompie, mechanik powiedział żeby to zanurzyć na jakiś czas we wrzątku, niestety nic mi to nie pomagało :/

Po podgrzaniu tego świeczką i lekkim "zdewastowaniu" udało się jakoś ściągnąc, potem kolejny problem bo te króćce na starej i na nowej pompie się różnia lekko, do tego troszkę rozruszany i sztywny ten plastikowy wężyk mial luzy na nowym wkładzie . Wziąłem w takim razie i ścisnąłem to opaską zaciskową, wmontowałem pompę . Pierwsze co mnie zdziwiło to że podczas próby odpalania cały czas słyszałem pompę paliwa, nie przypominam sobie żeby wcześniej tak było, sytuacja taka że przekręcam kluczyk włącza się na kilka sekund i wyłącza, potem kiedy zaczynam kręcić rozrusznikiem zaczyna dalej chodzić . przestaje to pompa też już nie chodzi .Dobrze więc opiszę dalej, nie odpalał pomyślałem że za mało paliwa, dolałem zaczął odpalać ale ta pompa kiedy chodził silnik cały cas chodziła . Pomyślałem że może coś źle podłączyłem, wymontowałem z nowu pompę, podczas zdejmowania przewodów paliwa trysnęło paliwo, z tego co czytałem to jest akurat normalne, przewodów okazało się że inaczej nie da się podłączyć bo są różne rozmiary wsuwek . Nigdy więcej już nie odpalił, demontowałem później jeszcze raz, paliwo już nie tryskało po zdjęciu przewodów paliwowych, ściskałem jeszcze raz opaską wężyk na wkładnie, pompa chodzi ale już żadnych reakcji przy próbie odpalenia .

Czy ktoś wie czego to może być wina, co sprawdzić żeby wykluczyć jakąś przyczynę ?

Nie mogę go uruchomić więc nawet nie ma jak podjechać do mechanika :/

 

z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aleś to napisał ;-)

sytuacja taka że przekręcam kluczyk włącza się na kilka sekund i wyłącza, potem kiedy zaczynam kręcić rozrusznikiem zaczyna dalej chodzić

Tak jest też u mnie. Pompa wytwarza ciśnienie w układzie wtrysku.

dolałem zaczął odpalać ale ta pompa kiedy chodził silnik cały cas chodziła .

Tak mam być przecież podaje paliwo do silnika. Pompa po wałczeniu silnika cały czas ma pracować i podawać do niego paliwo. Inaczej silnik zgaśnie.

inaczej nie da się podłączyć bo są różne rozmiary wsuwek

Zgadza się jeden podaje paliwo drugi to powrót nadmiaru paliwa z silnika.

co sprawdzić żeby wykluczyć jakąś przyczynę ?

A filtr paliwa wymieniałeś? Może masz zablokowany śmieciami z baku?

I jeszcze jedna próba. Wężyk na rurkę "do silnika" drugi koniec do dużej butelki i cyknąć zapłon, bez rozrusznika. Sprawdzisz czy w ogóle pompa podaje paliwo.

Uważaj bo pompa ma wydajność ok 100 l/godz. więc może nieźle pompować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Tak mam być przecież podaje paliwo do silnika. Pompa po wałczeniu silnika cały czas ma pracować i podawać do niego paliwo. Inaczej silnik zgaśnie."

 

Nie wiem do końca jak mam z tym przełącznikiem od gazdu, dziwnie to jest podłączone mianowicie kontrolka jest podłączona pod kontrolke od katalizatora na desce rozdzielczej ,instalacja pierwszej generacji, standardowo jest tak że przekręcam kluczyk na kontrolka mryga, samochód odpala na benzynie chodzi sobie mryga cały czas, kiedy już pochodzi silnik chwilę, przygazuję go lekko zaczyna się palić na stałe chodzi już na gazie .

Druga opcja której kiedyś uzywałem to że wciskam przycisk, kontrolka gasnie i w tedy chodzi cały czas tylko na paliwie, kolejna której uzyłem teraz przy próbie odpalenia to że kontrolka się pali cały czas, powinno to być opcja że tylko na gazie chodzi, samochód nie odpalał jednak pompa pracowała cały czas , szczerze nie przypomiam sobie wcześniej żeby pompa pracowała pooza momentem kiedy przekręcałem kluczyk na samym początku :/

 

"A filtr paliwa wymieniałeś? Może masz zablokowany śmieciami z baku? "

Mowa o tym na wkładzie pompy ?? przeczyściłem go i zamontowałem ten sam, nowy który przyszedł z pompa nie wiem do czego niby miał być bo zupełnie nie pasował do tej pompy

Nic innego nie wymieniałem .

 

"I jeszcze jedna próba. Wężyk na rurkę "do silnika" drugi koniec do dużej butelki i cyknąć zapłon, bez rozrusznika. Sprawdzisz czy w ogóle pompa podaje paliwo. "

To będzie ta czerwona czy zielona ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem do końca jak mam z tym przełącznikiem od gazdu

Słowem nie wspomniałeś, że masz gaz. Szklanej kuli nie mam i nie wiem, czy po przełączeniu na gaz jest odcinane zasilanie pompy paliwa.

Mowa o tym na wkładzie pompy ??

Nie, przed tylnym prawym kołem na baku masz filtr paliwa, o niego chodzi.

To będzie ta czerwona czy zielona ??

Nie pamiętam, powinny być strzałki na wylotach z pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!