Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czasem nie wchodzą biegi


Pieczar

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taką małą przypadłość, która pojawia się od czasu do czasu...

 

Zaczęło się w zimie jak nie mogłem wyjechać z zaspy, po chwili buksowania na wstecznym biegu chciałem spróbować do przodu i jedynka nie chciała wskoczyć... po chwili manewrowania lewarkiem w końcu weszła, ale jakoś tak dziwnie biegi wchodziły... teraz czasami jedynka nie chce wejść i przy redukcji z IV na III, trójka nie chce wejść albo wchodzi z oporem... ale jak na sprzęgle wrzucę czwórkę i z powrotem zredukuję do trójki, to wchodzi bez problemu... macie jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto było dziś w warsztacie... chciałem, żeby sprawdzili olej w skrzyni i wyregulowali wybierak... wybieraka tak łatwo wg nich się się nie da wyregulować, wiąże się to z wymianą jakichś cięgien i jeszcze dwóch części, których nazw nie pamiętam... wycenili to na ok. 270 PLN... póki co się wstrzymałem, bo objawy nie są uciążliwe... z olejem w skrzyni mówią, że jest ok i że nie zaleca się wymiany, chyba że przy większej naprawie skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie słuchaj tego, że nie wymienia się oleju w skrzyni.

W moim autko po wymianie oleju skrzynia chodzi znacznie lżej.

Jeżeli olej nie był wymieniany od nowości, to warto to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

powróciłem do tematu... znalazłem inny warsztat, w którym zrobiono regulacje cięgien i jakiejś tulei póki co biegi się nie blokują, wchodzą ładnie i precyzyjnie, ciężej chodzi lewarek przy zmianie biegów, ale ma się poprawić i będzie trochę lżej chodziło, ale w dalszym ciągi precyzyjnie i bez blokowania :-D całość operacji kosztowała mnie w warsztacie 70 zł

 

olej sprawdzali, poziom jest ok i nie zalecali narazie wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Odświeze temat bo jestem w potrzebie.

Dziś miałem problemy z wbiciem jedynki. Czasem wchodizłą, czasem nie, albo z problemem. Powiedzcie co to może być. reszta wchodzi jak masełko. Oczywiście jak jedynka wchodiz to też jest masełko, ale jak nie to nie :D

Co tam się ewentualnie wymienia? Chodzi o tulejkę drążka zmiany biegów(łącznik drążka stabilizatora-taka nazwa też występuje) W zeszłym roku zrobiłem porządek z kapaniem z wybieraka, przy okazji wymieniłem sprężynę wybieraka ibyło do tej pory super. Dziś jakieś cuda. Oczywiście na biegach był jakiś tam luz. Normalne.

Jest coś takiego.

http:///wajbex.pl/partscatalogue/4002450-sasic-zestaw-naprawczy-dzwigni-zmiany-biegow-renault-scenic-i-ja0-1--1-9-dci-ja05-ja1f-1999-09-2003-08,10-00093-04685-15762-0002-01633-,0100238,0100239,0101809-4002450-0260-01633-000001036-4002450~1SAS.aspx

I ta kulka na końcu wchodzi chyba w jakiś plastik, gumę. JAk to się nazywa? Jutro zamierzam to rozebrać, ale może ktoś nakieruje na temat.

Znalazłem coś jeszcze.

http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-wybieraka-skrzyni-biegow-renault-i4175824714.html

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś dorwałem ten mały plasticzek. Koleś w sklepie mówił, że tulejki nie trzeba. Kupiłem, ale wydaje się, że nie jest szczególnie lepsze od starej części. Miejsce, gdzie się wsadza ten plastik usztywniłem cieniutkim kawałkiem miedzi i siedzi o wiele lepiej.

Zastanawia mnie sprężyna. Kupiona rok temu, ale wg mnie moze to jej wina. Nie wiem. Tak sobie rozmyślałem.

Co do sugesti Kaczora83. Nie mogę załapać co to jest. Pewnei wynik zmęczenia. Jutro przeczytam to jeszcze raz :D

Same biegi to była masakra. Kilka godzin ustawiania i ciagle a to brak jedynki a to wstecznego czy nawet dwójki. Minimalny ruch i znikały. Teraz OK, ale jutro muszę z ojcem zabezpieczyć sprężynę bo wydaje się, że to główna przyczyna. Moja to zamiennik, ale kupiony w sklepie z francuzami. Zastanawiam się czy tzw oryginał renault byłby lepszy. No nic. Jutro popatrzymy co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam.

Chodziło mi o dokładnie taki komplet http://allegro.pl/tulejka-plastik-wybieraka-skrzyni-biegow-renault-i4149613018.html, metalowa tulejka zazwyczaj jest ok, na plastikowej wycierają się kołnieże i powstaje luz, później jest problem z luźnym lewarkiem i biegami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaczor83. Dopiero włączyłem kompa. Nie kojarzę tego elementu, ale grzebaliśmy w garażu, gdzie trzeba stać z ugiętymi kolanami. :unsure:

Tak ogólnie wydaje się być OK. Dorobiliśmy dodatkowy kawał blachy do tej "poziomej łapy" Hm...nie zrobiłem zdjęć a szkoda bo łatwiej opowiadać.

W skrócie. W zeszłym roku wymieniałem uszczelniacz. Zeszlifowaliśmy spaw, w wałku dziura, klin, nagwintowanie, podkładka, śruba i trzymało. Gdybym miał dłuższy wałek to nie ma problemu, ale jest króŧki więc wteczny jest do samej góry(zero luzu) Stąd problem z dobrym trzymaniem się sprężyny. Na wszelki wypadek postaram się kupić oryginał renault. To co mam nie jest złe, ale może oryginał będzie lepszy. Tak czy inaczej każda sprężyna musi się trzymać. W moim przypadku sprężyna jak widać zeskakuje. Zrobiśmy to tak, że zamiast podkładki pod śrubę wsadziłem wyprofilowany kawałek większego metalu(na szerokość tej łapy). Efekt jest taki, że sprężyna jest zabezpieczona z dwóch stron i nie powinna spaść. Jak będzie to się zobaczy. No szkoda, ze nie zrobiłem fotek. Przykręciłem osłonki więc nie ma jak pstryknąć :P Następnym razem jak coś walnie albo bede tam zaglądał.

 

Ciekawi mnie zdjęcie kompletu kaczora83 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!