Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Za mocno wchodzi na obroty przy delikatnym ga


MateuszZ

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

 

Megane 1.6 8V 75KM, benzyna, 1998.

 

Problem jest następujący:

W czasie jazdy silnik zaczął się dusić, nierówno pracować, obroty falowały, stracił moc, nawet po wciśnięciu gazu do deski. Na jałowym obroty falowały. Po oględzinach okazało się, że pękł podciśnieniowy przewód za silniczkiem krokowym. Zostało naprawione. Obroty nie falują, utrzymują się na poziomie 750, silnik przy zapłonie uruchamia się od razu. Tak jak zawsze było.Jednym słowem bezproblemowo. Ale schody pojawiają się w momencie naciskania pedału gazu - wystarczy go delikatnie dotknąć - i silnik momentalnie wchodzi na obroty. Powiedzmy pół cm i mamy 3tyś obrotów. Tak samo jak ruszę przepustnicą. Wcześniej ten skok pedału i zakres działania przepustnicy był znacznie większy. W tej chwili jeżdżę praktycznie nie dotykając pedału gazu. Jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź pracę mechanizmu przepustnicy na zgaszonym silniku(jedna osoba w środku naciskając pedał gazu do oporu). Skok pedału gazu i odchylenie'łopatki'na sprężynce powinny współgrać w całym zakresie. Ponadto obok przepustnicy jest śrubka do regulacji otwarcia, ale skoro obroty jałowe masz w normie to lepiej tego nie ruszać, sprawdzałem- obrót śrubki o 360 st. powoduje wyraźną zmianę obrotów.

Cały zakres otwarcia przepustnicy wynosi, w skali 'pedału gazu' , zaledwie kilka cm, jednak te subiektywne 0,5cm nie powinno dawać aż 3tyś obr. Być może linka jest zbyt mocno napięta. :-/

<pozostaje jeszcze taka ewentualność, że założyli wężyk ciśnieniowy od corvetty i masz teraz megane w wersji GT :P>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozostaje jeszcze taka ewentualność, że założyli wężyk ciśnieniowy od corvetty i masz teraz wersję megane GT :P

 

Wężyk jest ten sam, pękł akurat przy czujniku, skróciłem go o jakieś 1,5 cm, myślę, że jego długość nie jest powodem. Tak samo współgranie pedału gazu i ruchu przepustnicy jest w porządku. Myślałem, że powodem mógł być komputer, więc odłączyłem klemy, go aby go wyzerować ale po ponownym podłączeniu po pół godzinie - identyczne zachowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a linka przy przepustnicy?, u mnie jest dosyć luźna, ponadto wg mnie wężyk, skoro pekł z jakiejś przyczyny, nie powinien być skracany i zakładany ten sam, ja przerabiałem już różne dziwne i niezrozumiałe zachowania tego auta, i nie bagatelizuję drobnostek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie zgodzę się z kolegą marr29. Jeśli wężyk ma mieć 10cm, to ma je mieć, ni mniej ni więcej. W krótszym wężyku występuje wyższe ciśnienie.

 

Dziś spróbuję na wężyku identycznej długości, zobaczymy, wieczorem o wynikach napiszę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długość wężyka nie ma żadnego znaczenia. Jego długość musi tylko być wystarczająca, aby kompensować ruchy silnika, nie szarpiąc MAP Sensorem.

Moim zdaniem, problemem jest czujnik położenia przepustnicy. Proponuję wziąć manometr (multimetr) w rękę, pomierzyć rezystancję na czujniku dla różnych położeń przepustnicy i porównać wyniki z wzorcem (o ile dobrze pamiętam, to WKŁ są podane wartości).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!