Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Za mocno wchodzi na obroty przy delikatnym ga


MateuszZ

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

 

Megane 1.6 8V 75KM, benzyna, 1998.

 

Problem jest następujący:

W czasie jazdy silnik zaczął się dusić, nierówno pracować, obroty falowały, stracił moc, nawet po wciśnięciu gazu do deski. Na jałowym obroty falowały. Po oględzinach okazało się, że pękł podciśnieniowy przewód za silniczkiem krokowym. Zostało naprawione. Obroty nie falują, utrzymują się na poziomie 750, silnik przy zapłonie uruchamia się od razu. Tak jak zawsze było.Jednym słowem bezproblemowo. Ale schody pojawiają się w momencie naciskania pedału gazu - wystarczy go delikatnie dotknąć - i silnik momentalnie wchodzi na obroty. Powiedzmy pół cm i mamy 3tyś obrotów. Tak samo jak ruszę przepustnicą. Wcześniej ten skok pedału i zakres działania przepustnicy był znacznie większy. W tej chwili jeżdżę praktycznie nie dotykając pedału gazu. Jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź pracę mechanizmu przepustnicy na zgaszonym silniku(jedna osoba w środku naciskając pedał gazu do oporu). Skok pedału gazu i odchylenie'łopatki'na sprężynce powinny współgrać w całym zakresie. Ponadto obok przepustnicy jest śrubka do regulacji otwarcia, ale skoro obroty jałowe masz w normie to lepiej tego nie ruszać, sprawdzałem- obrót śrubki o 360 st. powoduje wyraźną zmianę obrotów.

Cały zakres otwarcia przepustnicy wynosi, w skali 'pedału gazu' , zaledwie kilka cm, jednak te subiektywne 0,5cm nie powinno dawać aż 3tyś obr. Być może linka jest zbyt mocno napięta. :-/

<pozostaje jeszcze taka ewentualność, że założyli wężyk ciśnieniowy od corvetty i masz teraz megane w wersji GT :P>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozostaje jeszcze taka ewentualność, że założyli wężyk ciśnieniowy od corvetty i masz teraz wersję megane GT :P

 

Wężyk jest ten sam, pękł akurat przy czujniku, skróciłem go o jakieś 1,5 cm, myślę, że jego długość nie jest powodem. Tak samo współgranie pedału gazu i ruchu przepustnicy jest w porządku. Myślałem, że powodem mógł być komputer, więc odłączyłem klemy, go aby go wyzerować ale po ponownym podłączeniu po pół godzinie - identyczne zachowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a linka przy przepustnicy?, u mnie jest dosyć luźna, ponadto wg mnie wężyk, skoro pekł z jakiejś przyczyny, nie powinien być skracany i zakładany ten sam, ja przerabiałem już różne dziwne i niezrozumiałe zachowania tego auta, i nie bagatelizuję drobnostek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie zgodzę się z kolegą marr29. Jeśli wężyk ma mieć 10cm, to ma je mieć, ni mniej ni więcej. W krótszym wężyku występuje wyższe ciśnienie.

 

Dziś spróbuję na wężyku identycznej długości, zobaczymy, wieczorem o wynikach napiszę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długość wężyka nie ma żadnego znaczenia. Jego długość musi tylko być wystarczająca, aby kompensować ruchy silnika, nie szarpiąc MAP Sensorem.

Moim zdaniem, problemem jest czujnik położenia przepustnicy. Proponuję wziąć manometr (multimetr) w rękę, pomierzyć rezystancję na czujniku dla różnych położeń przepustnicy i porównać wyniki z wzorcem (o ile dobrze pamiętam, to WKŁ są podane wartości).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!