Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zatkany tylny spryskiwacz w kombi (płyn doch


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z tylnym spryskiwaczem tzn. nie działa mimo, iż pompka pracuje. Wiem, że płyn dochodzi przewodem aż do tylnych drzwi, bo zdjąłem taki plastik z tylu samochodu przy drzwiach przykrywający przewód i widziałem, że płyn tam dopływa, czyli eliminuje to jakiś zator aż do tego momentu. Podejrzewam zator gdzieś przy samym spryskiwaczu; chciałem do niego zajrzeć "od tyłu" czyli od wnętrza samochodu jakby, gdzie jest od przykryty trzecim światłem STOP. Chciałem je zdemontować, ale nie jestem do końca pewien jak, nie chcę niczego połamać. Obudowa światła ma po bokach dwa okrągłe jakby przyciski, które dają się trochę wcisnąć. Wciskałem i ciągnąłem i nic, nie chciałem na siłę. A może ten spryskiwacz wyjmuje się od zewnątrz po prostu mocno wyciągając? Czy ktoś z kolegów wie jak zlikwidować ten zator bez demontażu światła, lub jeśli trzeba je zdemontować, to jak to zrobić? pozdrawiam <ok>

P.s. Czy pomogłoby wlanie ciepłej wody (może z jakimś dodatkiem? jakim?) do całego układu zamiast płynu do spryskiwaczy? Czy jest to bezpieczne dla pompy i innych elementów? :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze wystarczyłoby tylko iglą cienką udrożnic otworek w samym spryskiwaczu ? raczej na przewodach nie bedzie zatoru za to sam otworek moze sie zapchac.Jesli igła nie pomoże to moze drucik stalowy cienki wepchnac najdalej jak sie da ,Sprawdź czy nie jest pekniety wezyk idacy do samego spryskiwacza ,moze po właczeniu pompki płyn leci do srodka do profilu.Jeśli sam otorek w spryskiwaczu jest ok nie pozostaje nic innego ja tylko zdemontować sam spryskiwacz i udrożnic go pod ciepłą wodą w domu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

otworek próbowałem przepchnąć ale po kilku milimetrach kanalik "zakręca" o ponad 90 stopni i dalej nie da się nic włożyć... nie widzę raczej żeby gdzieś coś leciało, wiec to raczej sama końcówka, tylko właśnie jak ja wyjąć? <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się wyjąć spryskiwacz i okazało się, że płyn do niego nie dochodzi. W takim razie przewód jest na pewno dziurawy gdzieś wewnątrz drzwi (i płyn leje się do wnętrza-zauważyłem, że cieknie w podstawie drzwi przy plastikowych zaślepkach). Po wyjęciu spryskiwacza przez otwór w którym był zamontowany wyciągnąłem przewód do oporu, ale nie udało mi się dotrzeć do dziurawego miejsca, musi być gdzieś dalej. Mógłbym wyciągnąć przewód po zdjęciu go ze spryskiwacza w druga stronę tj. w miejscu, w którym wchodzi w drzwi, ale nie mam pojęcia jak po naprawieniu miałbym trafić jego końcówką w ten malutki otworek, żeby s powrotem wyprowadzić go na zewnątrz karoserii żeby połączyć ze spryskiwaczem... Jakieś pomysły? Poza tym po poluzowaniu gumowego przewodu miedzy karoseria a drzwiami, w którym ukryty jest przewód doprowadzający płyn, napotkałem opór gdy chciałem wyciągnąć przewód (tylko na tyle by nie zniknął mi we wspomnianej dziurce, w której normalnie zamontowany jest spryskiwacz) by sprawdzić czy czasem uszkodzenie nie występuje w pobliżu tego miejsca (wtedy nie musiałbym może wyciągać całości przewodu z drzwi). Czy w ten gumowy element kryje oprócz przewodu z płynem jakieś inne przewody? Nie chciałbym ciągnąć mocniej czegoś uszkodzić...

 

Jak widzę masz jeszcze problem z pl-literkami --> Regulamin

 

mój telefon ma, sorry <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wyciągania to przyklejasz do końca wężyka sznurek i ciągniesz. Wężyk wciągasz ciągnąć za sznurek.

Zaworek zwrotny jest niżej (a przynajmniej powinien być w pobliżu tylnych drzwi), więc może to co blokuje to jakieś uszkodzenie wężyka. Wprawdzie u siebie nie wyciągałem, ale logicznie rzecz biorąc nie powinno tam być nic blokującego (aczkolwiek projektantami byli Francuzi, więc wszystko jest możliwe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam

dołącze się do tematu... ja udrożniłem przewody pompką do kół na stacji (takim kompresorem) raz z jednej dmuchałem, raz z drugiej i poszło - coś wyleciało i działało do dziś rana - dziś jak włączam spryskiwacz tylny działa przód, jak przód działa przód? miał ktoś coś takiego - już nie mam siły rozbierać nadkola 100-ny raz...

 

pozdrawiam PS pompka nowa ma może 3 tyg.

 

Eeeee!

Coś nie bardzo Ci to wyszło, popraw

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!