Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Megane classic z 1998r


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich bardzo serdecznie jestem tu nowy

Mam maly problem. Nabyłem auto w którym był uszkodzony mechanizm podnoszenia/opuszczania szyby przedniej lewej. Jeden z przewodów od wyłącznika sterowania szybą były odłaczone i zaizolowany. ( Przewody były podpiete pod styk 1, 5, 6)

Mechanizm wymienilem na nowy. Szybę można tylko opuścić do samego końca bez możliwości zatrzymania. Silnik podłaczony na "krótko" podnosi i opuszcza szybę.

Jak powinna być poprawnie podłaczony przełacznik sterownika. Gdzie powinien być podpięty ten lużny przewód. Mam cichą nadzieję, że steronik jest sprawny.

Za pomoc z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zjawisko występuje równiez i u mnie. Ale czy możesz ją podnieść do góry za pomocą przełacznika bo ja nie.

Próbowałem różnych kombinacji i bez efektu.

Boję się dalej eksperymentować by nie uszkodzić sterownika.

Ten jeden lużny przewód nie wiem gdzie podpiąć. Podejrzewam że poprzedni właściciel pomieszał wszystkie przewody - podpiął je w przypadkowe punkty.

Szukam jakiegoś schematu na którym będzie sposób podłaczenia przełącznika.

A jak są one podpięte u Ciebie może to kiedyś oglądałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszkodzony mechanizm podnoszenia/opuszczania szyby przedniej lewej.

Raczej podnośnik nie jest uszkodzony skoro po spięciu na krótko podnośnik działa.

Prawdopodobnie uszkodzony masz przełącznik obsługujący działanie szyby kierowcy.

Ten przełącznik jest inny niż cztery pozostałe.

Trudno powiedzieć gdzie masz podłączyć luźny kabelek, trzeba dokładnie prześledzić co za druciarstwo zostało tam odstawione.

Z Twojego opisu wynika jedno. Ktoś był ma tyle dowcipny że podłączy przełącznik tak aby szyba się opuszczała, ale już nie będzie się podnosić, bo akurat styki odpowiadające za podnoszenie nie są podłączone.

Co do schematów to <ok> wielokrotnie pisałem gdzie je znaleźć.

Przeczytaj też wątki traktujące o elektrycznych szybach, tam też jest wiele wyjaśnione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

Jeszcze raz przeszukam uważniej forum korzystając z „szukaj” może coś pominąłem.

Przełącznik sterowania szybą wymieniłem na nowy. Algorytm połączeń jest identyczny jak w tym starym a wygląda następująco:

1. W poz. „0” zwarte są styki 1-2, 4-5, 3-6 (styki stale zwarte)

2. Opuszczanie szyby zwarte styki 5-4 i 1-3

3. Podnoszenie szyby zwarte styki 1-2 i 5-6

rzewody obecnie podpięte są pod styki przełącznika o nr 1, 5, 6 i jeden wolny nigdzie nie podpięty. Wg mnie połączenie ich jest błędne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten przełącznik jest inny niż cztery pozostałe.

Jest taki sam, jedyna różnica to inne wycięcia zabezpieczające do kostki elektrycznej.

 

Wg. schematów jakie mam powinno być 1, 2, 6, 4

1 - podświetlenie

4 - masa

2 i 6 góra i dół/dół góra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedyna różnica to inne wycięcia zabezpieczające do kostki elektrycznej.

Czyli nie jest taki sam, ;-) , ale przyznaję połączenia ilość styków i ich funkcje przełączania są identyczne.

 

R3 - wtyczka drzwi kierowcy

R4- wtyczka drzwi pasażera

645 - uhc

532 - sterowanie podnoszeniem szyby kierowcy i pasażera z przodu

734 - sterowanie impulsowe podnoszeniem szyby po stronie kierowcy

203 - silniczek podnośnika szyby kierowcy

133 - sterowanie elektrycznym podnoszeniem szyby po stronie pasażera

204 - silniczek podnośnika szyby pasażera

Kolory przewodów

BA Biały

JA Żółty

RG Czerwony

BE Niebieski

MA Brązowy

SA Łososiowy

BJ Beżowy

NO Czarny

VE Zielony

CY Kryształowy lub Biały

OR Pomarańczowy

VI Fioletowy

GR Szary

0268.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!