Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Megane classic z 1998r


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich bardzo serdecznie jestem tu nowy

Mam maly problem. Nabyłem auto w którym był uszkodzony mechanizm podnoszenia/opuszczania szyby przedniej lewej. Jeden z przewodów od wyłącznika sterowania szybą były odłaczone i zaizolowany. ( Przewody były podpiete pod styk 1, 5, 6)

Mechanizm wymienilem na nowy. Szybę można tylko opuścić do samego końca bez możliwości zatrzymania. Silnik podłaczony na "krótko" podnosi i opuszcza szybę.

Jak powinna być poprawnie podłaczony przełacznik sterownika. Gdzie powinien być podpięty ten lużny przewód. Mam cichą nadzieję, że steronik jest sprawny.

Za pomoc z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zjawisko występuje równiez i u mnie. Ale czy możesz ją podnieść do góry za pomocą przełacznika bo ja nie.

Próbowałem różnych kombinacji i bez efektu.

Boję się dalej eksperymentować by nie uszkodzić sterownika.

Ten jeden lużny przewód nie wiem gdzie podpiąć. Podejrzewam że poprzedni właściciel pomieszał wszystkie przewody - podpiął je w przypadkowe punkty.

Szukam jakiegoś schematu na którym będzie sposób podłaczenia przełącznika.

A jak są one podpięte u Ciebie może to kiedyś oglądałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszkodzony mechanizm podnoszenia/opuszczania szyby przedniej lewej.

Raczej podnośnik nie jest uszkodzony skoro po spięciu na krótko podnośnik działa.

Prawdopodobnie uszkodzony masz przełącznik obsługujący działanie szyby kierowcy.

Ten przełącznik jest inny niż cztery pozostałe.

Trudno powiedzieć gdzie masz podłączyć luźny kabelek, trzeba dokładnie prześledzić co za druciarstwo zostało tam odstawione.

Z Twojego opisu wynika jedno. Ktoś był ma tyle dowcipny że podłączy przełącznik tak aby szyba się opuszczała, ale już nie będzie się podnosić, bo akurat styki odpowiadające za podnoszenie nie są podłączone.

Co do schematów to <ok> wielokrotnie pisałem gdzie je znaleźć.

Przeczytaj też wątki traktujące o elektrycznych szybach, tam też jest wiele wyjaśnione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

Jeszcze raz przeszukam uważniej forum korzystając z „szukaj” może coś pominąłem.

Przełącznik sterowania szybą wymieniłem na nowy. Algorytm połączeń jest identyczny jak w tym starym a wygląda następująco:

1. W poz. „0” zwarte są styki 1-2, 4-5, 3-6 (styki stale zwarte)

2. Opuszczanie szyby zwarte styki 5-4 i 1-3

3. Podnoszenie szyby zwarte styki 1-2 i 5-6

rzewody obecnie podpięte są pod styki przełącznika o nr 1, 5, 6 i jeden wolny nigdzie nie podpięty. Wg mnie połączenie ich jest błędne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten przełącznik jest inny niż cztery pozostałe.

Jest taki sam, jedyna różnica to inne wycięcia zabezpieczające do kostki elektrycznej.

 

Wg. schematów jakie mam powinno być 1, 2, 6, 4

1 - podświetlenie

4 - masa

2 i 6 góra i dół/dół góra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedyna różnica to inne wycięcia zabezpieczające do kostki elektrycznej.

Czyli nie jest taki sam, ;-) , ale przyznaję połączenia ilość styków i ich funkcje przełączania są identyczne.

 

R3 - wtyczka drzwi kierowcy

R4- wtyczka drzwi pasażera

645 - uhc

532 - sterowanie podnoszeniem szyby kierowcy i pasażera z przodu

734 - sterowanie impulsowe podnoszeniem szyby po stronie kierowcy

203 - silniczek podnośnika szyby kierowcy

133 - sterowanie elektrycznym podnoszeniem szyby po stronie pasażera

204 - silniczek podnośnika szyby pasażera

Kolory przewodów

BA Biały

JA Żółty

RG Czerwony

BE Niebieski

MA Brązowy

SA Łososiowy

BJ Beżowy

NO Czarny

VE Zielony

CY Kryształowy lub Biały

OR Pomarańczowy

VI Fioletowy

GR Szary

0268.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 25 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!