Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

nie działa zegar i komputer ale tylko chwilo


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nie wiedziałem jak zatytułować temat aby w kilku słowach było wiadomo o co chodzi. Ale do rzeczy:

 

Wsiadłem rano do samochodu , odpaliłem wszystko bez problemu, włączyłem światła, ruszam i zwróciłem uwagę że zegarka nie ma w ogóle - czarny, no cóż pomyślałem zajrzę w pracy, ale włączyłem spalanie chwilowe w komputerze ( lubię akurat na to spoglądać jak jadę ) i tylko klasyczne dwie kreski były - nic nie liczył. Po przejechaniu ok kilometra komputer zaczął liczyć a zegar się zaświecił. I tutaj moje pytania

Czy to mogła być jedna przyczyna komputera i zegara ?

Czy mogło mieć to związek z wilgocią bo w nocy padało a teraz mży ?

Na co zwrócić uwagę bo chciałbym jednak zapobiec ponownej takiej sytuacji ew nie dopuścić do jakieś większej awarii

Z góry dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w jakim stanie masz akumulator? Może już zaczyna padać i przy zapaleniu skasował ustawienia?

Zegarek z temp. masz oddzielnie czy na panelu radia? Podświetlenie przycisków się świeciło?

Trudno coś podpowiedzieć, nie widząc. Ale jeżeli wszystko było ok to może wskazywać że gdzieś w instalacji jest słaby styk. Włazi wilgoć. Sprawdził bym wtyczki licznika i zegarka. Profilaktycznie podoginać styki i spryskać kontaktem.

No i obserwować. To może być przypadek lub coś zaczyna padać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator jest dobry bo jak kupiłem poszedł na totalny przegląd i ew poprawki, akumulator tez jakoś był badano obciążeniowo czy jakoś tak więc jest raczej ok , zresztą zapala świetnie, i innych jakiś problemów wskazujących na akumulator nie widzę.

 

Ustawień nie skasował, i przyjrzałem się dokładnie, bo pisałem to jak pojechałem do pracy, jak wracałem . Odpaliłem samochód to samo. Tyle że komp działał (może rano też było ok z kompem tylko ja spanikowałem bo w końcu spalanie zaczyna liczyć po jakieś chwili wiec tutaj na razie nie czepiam się tylko poobserwuje)

 

generalnie na spokojnie wracając z pracy przyjrzałem się jak to wygląda. Więc tak. Zegar działał tylko nie podświetlał się , komp dział bez problemów. Tak że tylko na razie problemem było podświetlenie zegarka. I podobnie jak rano w połowie drogi zapaliło się.

 

Wczoraj w nocy padał deszcze, dzień wilgotny, dzisiaj rano wszystko bez problemów, więc pewnie to coś z wilgocią. Tak myślę. Tylko gdzie szukać tego problemu ??? <ok>

 

Sprawdził bym wtyczki licznika i zegarka.

 

to zrobię w Poniedziałek w pracy. Dzięki :(

 

lub coś zaczyna padać.

 

hmm oby nie :( Bo z elektryki samochodowej jestem głupi jak nie wiem co , mimo że serwisantem, choć w innej branży jestem :(:);)

 

 

dziękuję za zainteresowanie i pomoc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I podobnie jak rano w połowie drogi zapaliło się.

Sprawdź żarówkę, a właściwie jej styki na zegarku. To samo może być z licznikami.

Z tego co piszesz ewidentnie wskazuje, że w którymś miejscu nie ma styku, dostaje się wilgoć. Jak styk się rozgrzeje i odparuje woda "robi się " połączenie.

Trudno to będzie znaleźć. Ja osobiście zaczął bym od elementów, które nie działają poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dzisiaj pada jutro będzie "chwila prawdy"

 

Powiedzcie mi proszę jedno , czy ja jestem nienormalny, czy żeby się dostać do tego zegarka, to muszę cała przednią osłonę konsoli zdejmować, czy jestem po prostu tylko ślepy i nie zauważam krótszej drogi do celu ? <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak , problem rozwiązany, jednak na naprawę narazie nie mam zacięcia, w każdym razie wiem co jest .

 

Z tym komputerem to była moja paranoja bo problem dotyczył tylko zegarka, i to nie niedziałania a braku podświetlenia. Jest brak kontaktu bo jak nie świeci to wystarczy w niego lekko puknąć i jest ok , potem już nie przygasa. Tylko nie działa po nocy najczęściej. Muszę jak będę miał więcej czasu zdjąć wszystko i kontaktem przeczyścić styki. Dziękuję za wszelkie porady i sugestie. <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!