Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

falujące obroty, dławienie silnika na biegu


pawkon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich bardzo serdecznie,

Jak czytałem jest wiele tematów dotyczących falowania obrotów ale czegoś takiego jak u mnie to nie ma a mianowicie: może najpierw zacznę od tego że odpala na dotyk, rocznik 2000, 1.6 16V coupe, olej pełny syntetyk i zero jakichkolwiek problemów przez ostatnie 4 lata <ok> a obecnie obroty silnika są na poziomie 500 - 600 i falują +/- 200 niezależnie czy zimny czy ciepły czy wysprzęglony czy na jałowym, oczywiście trzęsie budą i drgania przenoszą się na drążek zmiany biegów. Ponadto przy gwałtownym puszczeniu gazu w czasie jazdy nie zależnie od biegu jest mocne szarpnięcie a kulminacja objawów falowania silnika nastąpiła parę dni temu kiedy to jadąc na 3 biegu nagle silnik zwariował, zaczęła się żabka - jak na nauce jazdy przy ruszaniu z jedynki, zmiana biegów nie pomagała, na każdym to samo, zwolnienie biegu również nic nie dało - obroty falowały od 400 do 5000 - i to nie jest żart. Ledwie udało mi się zjechać na pobocze. Po wyłączeniu i ponownym zapłonie wszystko wróciło do normy. Wspomnę że nie jest to pierwszy raz jak się cos takiego dzieje jednak poprzednim razem można powiedzieć dało się to przeżyć. Dzisiaj pojechałem do mechanika i ku mojemu zdziwieniu po podpięciu do komputera jest brak komunikacji a tym samym nie można zczytać błędów. Co teraz? narazie jedyne co zrobiłem to wlałem jakiegoś mega drogiego specyfiku do benzyny i jest poprawa w mocy silnika ale jeśli chodzi o spalanie to 12 litrów to chyba sporo czy nie ? Dodam jedynie że silnik ani razu nie zgasł nawet przy tym dziwnym falowaniu podczas jazdy. Poradźcie co mam robić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, może i czytałeś i szukałeś, ale najwyraźniej słabo.

- przepustnica

- silniczek krokowy

- świece

- cewki

- wilgoć na cewkach

- filtr powietrza

- filtr paliwa

ewentualnie

- sonda/y lambda - ale wtedy zwykle pojawia się EKG

Sprawdziłeś co z tych rzeczy?

A czym się łączył, że się nie połączył?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobne objawy silnik jak w opisie. Otóż działo się tak nie wiem dokładnie z jakiej przyczyny że silnik chodził w miarę równo a obroty falowały od 500- 2500obr/min. Bodajże po odłączeniu na dobry rok akumulatora (samochód garażowany) i po ponownym naładowaniu i podłączeniu zaczęło wszystko normalnie chodzić. Tyko że u mnie tak się działo po każdym odpaleniu silnika. Być może chodził on w trybie awaryjnym z jakiegoś nieznanego mi powodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr paliwa i powietrza są nowe, kable i świece sprawdzone, pozostałe elementy o których piszesz też z wyłączeniem wilgoci na cewkach ale w poniedziałek/wtorek jadę do drugiego mechanika i zobaczymy co ten powie. Co do komputera po próbował dwoma urządzeniami. przenośnym i stacjonarnym i na żadnym nie zadziałało (nie pamiętam nazw oprogramowania ale chyba na 4-5 liter. Próbował mi tłumaczyć że możliwe ze jakiś pin jest odpięty przy kostce. I nie szukałem słabo tylko to co wszędzie piszą to zostało sprawdzone i byłem ciekaw czy ktoś miał jeszcze inna przyczynę o podobnych wynikach. Poza tym jadę zweryfikować do innego mechanika czy poprzednie sprawdzenie było dobrze zrobione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

K4M to złośliwy silnik i falujące obroty to chleb powszedni, ale mnie udało się je wyeliminować całkowicie. Wystarczyło dokładnie uszczelnić układ dolotowy - przy przepustnicy oraz sam kolektor na głowicy jakąś płynną uszczelką, chociażby silikonem wysokotemperaturowym (u mnie w okolicy było niemożliwością kupić uszczelki na przepustnicę bez kupna całej nowej sztuki oraz uszczelek przy głowicy, bo były tylko do 1.6e). Nie idzie jednoznacznie określić, że jest gdzieś jakaś nieszczelność (ja na przykład do tej pory nie wiem, gdzie ona była).Ale jakoś to opanowałem.

A ponadto coś niskie masz te obroty mi się wydaje. Ja musiałem czyścić kilkakrotnie krokowca, bo też mi źle działał i miałem niskie obroty. Zostaje także kwestia tego, że czujniki temperatury cieczy chłodzącej, ew. termostat pada i masz takie niskie obroty.

Pokombinuj trochę, nic Cię czyszczenie nie będziue kosztować a efekt może być mile zaskakujący <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że możliwe ze jakiś pin jest odpięty przy kostce.

Może takie zabezpieczanie przed nieautoryzowaną próbą odpalenia samochodu.

Trzeba sprawdzić złączę lub rzeczywiście zmienić mechanika na takiego, który ma odpowiedni sprzęt do Renault.

Co do nieszczelności to w tych silnikach może być na uszczelkach przepustnicy i kolektorze ssącym. Ale objawiają się one głównie zbyt wysokimi obrotami na zimnym silniku. pawkon, jakie masz cewki mam nadzieje, że nie SGEMY?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!