Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z płynem chłodniczym


KaBoBeK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Otóż mam taki problem, ponieważ zauważyłem po temp. silnika że strasznie szybko łapał wysoką temperaturę, więc postanowiłem zajrzeć po maskę, okazało się że jest niski poziom płynu chłodniczego. Po dolaniu do maksimum i zrobieniu 200km płynu znów ubyło do minimum. Poziom oleju bez zmian, dym z układu wydechowego - normalny. Żadnej nieszczelności zbiornika nie widać. Co może być przyczyną ubywania owego płynu ??

 

P.S: Płyn był dolewany do kreski MAX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnej nieszczelności zbiornika nie widać

 

a układ chłodniczy jest szczelny?? nie smierdzi Ci w aucie płynem chłodniczym???a moze przeciek na chłodnicy?? choć przy tak drastycznym spadku poziomu płynu to byłoby widoczne na chłodnicy, takze warto ją pooglądać.

 

ja niedawno wymieniłem chłodnice bo na brzegach zaczeła dość znacznie przepusczac. i obiaw byl podobny niski poziom, po dolaniu troche spokoju, a potem znów błyskawiczny spadek poziomu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W środku nie czuć płynem chłodniczym, nie widać nigdzie przecieku ani w od góry, ani od dołu. Tylko pomyślałem sobie tak, że strasznie chlapie korkiem od zbiornika płyn i czy może to być wina nie odpowietrzenia ? Jeżeli tak to jak to zrobić w najprostszy sposób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poważnie mówię, dodaj musztardy do płynu takiej gładkiej bez ziarenek oczywiście i zagrzej autko, w miejscu przecieku zrobi się żółta plamka a do tego uszczelni się bo z musztardy zrobi się klej, potem należy spuścić płyn i zalać nowy więc najlepiej zrobić to na wodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musztarda rzeczywiście działa na przecieki. Tylko czy ci pomoże na wycieki spod korka to wątpliwe. Jeśli płyn w zbiorniku wyrównawczym podnosi się znacznie i powoduje to wycieki przez korek to może być uszkodzona uszczelka pod głowicą. Jeśli masz diesla, czego nie napisałeś, to jest to wysoce prawdopodobne. Ciśnienie spalin jest na tyle wysokie że przedostaje się do układu chłodniczego ale nie odwrotnie i stąd wyrzucanie płynu przez korek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem to samo w swoim aucie.Jesli ci syczy mocno po odkreceniu korka to znaczy ze powietrze sie dostaje do ukladu chlodzacego.Moim zdaniem skup sie na uszczelce pod glowica>sprawdz jezeli przewody z woda sa twarde po pieciu min pracy silnika to moja diagnoza sie sprawdzi. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam. Pomóżcie mi koledzy w zdiagnozowaniu problemu. Jakiś czas temu po powrocie z trasy pękł mi przewód gumowy do chłodnicy. Wymieniłem, odpowietrzyłem. I chyba od tego czasu się zaczęło. Zaraz po uruchomieniu pracował jakby nie na wszystkie cylindry, później jakby więcej było spalin z wydechu (i chyba jakby trochę niebieskie). Następnie silnik nagrzewał się ponad 4 kreskę i w końcu zaczęło wywalać płyn ze zbiorniczka wyrównawczego. A dokładnie: po uruchomieniu w miarę nagrzewania się silnika poziom płynu rośnie, następnie zaczyna bulgotać (pęcherze gazu wydostają się, ale skąd?). Silnik nagrzewa się ponad 4 kreskę (wskazuje mi to na awarię termostatu) i gdy w końcu termostat otworzy się spada poziom płynu chłodniczego do min. Gdy silnik ostygnie poziom płynu min., gdy odkręcam korek, syczy, poziom unosi się nieznacznie, po wykręceniu odpowietrznika na przewodzie pustka (w środku). Dodatkowo przewody do reduktora gazu i do nagrzewnicy (nie ma też ciepłego nawiewu) są zimne. Oleju jednak w zbiorniczku nie ma, jak również oleju nie przybywa. Czekam na pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że nie zaczęło się od pęknięcia przewodu chłodnicy, tylko na tym się skończyło.

Przewód pękł pewnie dlatego, że już wówczas było zbyt wysokie ciśnienie w układzie. Raczej musisz szukać w kierunku przedmuchu - np. uszczelki pod głowicą. Na forum jest opisany jakiś test butelkowy do sprawdzenia ciśnienia w układzie chłodzenia. Ewentualnie spróbuj jeszcze raz porządnie odpowietrzyć układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jeżeli płyn gdzieś znika w większych ilościach a nie widać przecieku-można zrobić prosty test.Odpalić samochód na zimno ,poczekać aż końcówka wydechu zrobi się mokra w środku,włóżyc palucha i dotknąć językiem (nie truje bez obaw).Glikol zawarty w płynie ma specyficznie slodki smak,jeżeli nie czuć na zimno to test powtarzamy na rozgrzanym.

Edytowane przez meganelapua
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej musisz szukać w kierunku przedmuchu - np. uszczelki pod głowicą.

Czy dobrze rozumiem, że ten przedmuch to spaliny dostające się przez "walniętą" uszczelkę do układu chłodzenia? (chociaż gdy wąchałem te bąble gazu wydostające się ze zbiorniczka nie czułem spalin) A czy to nie jest tak, że przez ową uszczelkę powinien dostawać się równocześnie olej do układu chłodzenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze rozumiesz. Przez walniętą uszczelkę, a w najgorszym wypadku przez pęknięcie w bloku/głowicy gazy się przedostają do kanałów z płynem chłodzącym. Po zdjęciu głowicy trzeba dobrze obejrzeć uszczelkę - czasem od razu widać miejsce, gdzie puszcza, czasem nie widać a też jest przedmuch, a głowicę warto oddać do sprawdzenia szczelności. Olej wcale nie musi równocześnie się dostawać do ukł. chłodzenia, ale może.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!