Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z płynem chłodniczym


KaBoBeK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Otóż mam taki problem, ponieważ zauważyłem po temp. silnika że strasznie szybko łapał wysoką temperaturę, więc postanowiłem zajrzeć po maskę, okazało się że jest niski poziom płynu chłodniczego. Po dolaniu do maksimum i zrobieniu 200km płynu znów ubyło do minimum. Poziom oleju bez zmian, dym z układu wydechowego - normalny. Żadnej nieszczelności zbiornika nie widać. Co może być przyczyną ubywania owego płynu ??

 

P.S: Płyn był dolewany do kreski MAX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnej nieszczelności zbiornika nie widać

 

a układ chłodniczy jest szczelny?? nie smierdzi Ci w aucie płynem chłodniczym???a moze przeciek na chłodnicy?? choć przy tak drastycznym spadku poziomu płynu to byłoby widoczne na chłodnicy, takze warto ją pooglądać.

 

ja niedawno wymieniłem chłodnice bo na brzegach zaczeła dość znacznie przepusczac. i obiaw byl podobny niski poziom, po dolaniu troche spokoju, a potem znów błyskawiczny spadek poziomu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W środku nie czuć płynem chłodniczym, nie widać nigdzie przecieku ani w od góry, ani od dołu. Tylko pomyślałem sobie tak, że strasznie chlapie korkiem od zbiornika płyn i czy może to być wina nie odpowietrzenia ? Jeżeli tak to jak to zrobić w najprostszy sposób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poważnie mówię, dodaj musztardy do płynu takiej gładkiej bez ziarenek oczywiście i zagrzej autko, w miejscu przecieku zrobi się żółta plamka a do tego uszczelni się bo z musztardy zrobi się klej, potem należy spuścić płyn i zalać nowy więc najlepiej zrobić to na wodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musztarda rzeczywiście działa na przecieki. Tylko czy ci pomoże na wycieki spod korka to wątpliwe. Jeśli płyn w zbiorniku wyrównawczym podnosi się znacznie i powoduje to wycieki przez korek to może być uszkodzona uszczelka pod głowicą. Jeśli masz diesla, czego nie napisałeś, to jest to wysoce prawdopodobne. Ciśnienie spalin jest na tyle wysokie że przedostaje się do układu chłodniczego ale nie odwrotnie i stąd wyrzucanie płynu przez korek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem to samo w swoim aucie.Jesli ci syczy mocno po odkreceniu korka to znaczy ze powietrze sie dostaje do ukladu chlodzacego.Moim zdaniem skup sie na uszczelce pod glowica>sprawdz jezeli przewody z woda sa twarde po pieciu min pracy silnika to moja diagnoza sie sprawdzi. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam. Pomóżcie mi koledzy w zdiagnozowaniu problemu. Jakiś czas temu po powrocie z trasy pękł mi przewód gumowy do chłodnicy. Wymieniłem, odpowietrzyłem. I chyba od tego czasu się zaczęło. Zaraz po uruchomieniu pracował jakby nie na wszystkie cylindry, później jakby więcej było spalin z wydechu (i chyba jakby trochę niebieskie). Następnie silnik nagrzewał się ponad 4 kreskę i w końcu zaczęło wywalać płyn ze zbiorniczka wyrównawczego. A dokładnie: po uruchomieniu w miarę nagrzewania się silnika poziom płynu rośnie, następnie zaczyna bulgotać (pęcherze gazu wydostają się, ale skąd?). Silnik nagrzewa się ponad 4 kreskę (wskazuje mi to na awarię termostatu) i gdy w końcu termostat otworzy się spada poziom płynu chłodniczego do min. Gdy silnik ostygnie poziom płynu min., gdy odkręcam korek, syczy, poziom unosi się nieznacznie, po wykręceniu odpowietrznika na przewodzie pustka (w środku). Dodatkowo przewody do reduktora gazu i do nagrzewnicy (nie ma też ciepłego nawiewu) są zimne. Oleju jednak w zbiorniczku nie ma, jak również oleju nie przybywa. Czekam na pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że nie zaczęło się od pęknięcia przewodu chłodnicy, tylko na tym się skończyło.

Przewód pękł pewnie dlatego, że już wówczas było zbyt wysokie ciśnienie w układzie. Raczej musisz szukać w kierunku przedmuchu - np. uszczelki pod głowicą. Na forum jest opisany jakiś test butelkowy do sprawdzenia ciśnienia w układzie chłodzenia. Ewentualnie spróbuj jeszcze raz porządnie odpowietrzyć układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jeżeli płyn gdzieś znika w większych ilościach a nie widać przecieku-można zrobić prosty test.Odpalić samochód na zimno ,poczekać aż końcówka wydechu zrobi się mokra w środku,włóżyc palucha i dotknąć językiem (nie truje bez obaw).Glikol zawarty w płynie ma specyficznie slodki smak,jeżeli nie czuć na zimno to test powtarzamy na rozgrzanym.

Edytowane przez meganelapua
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej musisz szukać w kierunku przedmuchu - np. uszczelki pod głowicą.

Czy dobrze rozumiem, że ten przedmuch to spaliny dostające się przez "walniętą" uszczelkę do układu chłodzenia? (chociaż gdy wąchałem te bąble gazu wydostające się ze zbiorniczka nie czułem spalin) A czy to nie jest tak, że przez ową uszczelkę powinien dostawać się równocześnie olej do układu chłodzenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze rozumiesz. Przez walniętą uszczelkę, a w najgorszym wypadku przez pęknięcie w bloku/głowicy gazy się przedostają do kanałów z płynem chłodzącym. Po zdjęciu głowicy trzeba dobrze obejrzeć uszczelkę - czasem od razu widać miejsce, gdzie puszcza, czasem nie widać a też jest przedmuch, a głowicę warto oddać do sprawdzenia szczelności. Olej wcale nie musi równocześnie się dostawać do ukł. chłodzenia, ale może.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!