Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z płynem chłodniczym


KaBoBeK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Otóż mam taki problem, ponieważ zauważyłem po temp. silnika że strasznie szybko łapał wysoką temperaturę, więc postanowiłem zajrzeć po maskę, okazało się że jest niski poziom płynu chłodniczego. Po dolaniu do maksimum i zrobieniu 200km płynu znów ubyło do minimum. Poziom oleju bez zmian, dym z układu wydechowego - normalny. Żadnej nieszczelności zbiornika nie widać. Co może być przyczyną ubywania owego płynu ??

 

P.S: Płyn był dolewany do kreski MAX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnej nieszczelności zbiornika nie widać

 

a układ chłodniczy jest szczelny?? nie smierdzi Ci w aucie płynem chłodniczym???a moze przeciek na chłodnicy?? choć przy tak drastycznym spadku poziomu płynu to byłoby widoczne na chłodnicy, takze warto ją pooglądać.

 

ja niedawno wymieniłem chłodnice bo na brzegach zaczeła dość znacznie przepusczac. i obiaw byl podobny niski poziom, po dolaniu troche spokoju, a potem znów błyskawiczny spadek poziomu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W środku nie czuć płynem chłodniczym, nie widać nigdzie przecieku ani w od góry, ani od dołu. Tylko pomyślałem sobie tak, że strasznie chlapie korkiem od zbiornika płyn i czy może to być wina nie odpowietrzenia ? Jeżeli tak to jak to zrobić w najprostszy sposób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poważnie mówię, dodaj musztardy do płynu takiej gładkiej bez ziarenek oczywiście i zagrzej autko, w miejscu przecieku zrobi się żółta plamka a do tego uszczelni się bo z musztardy zrobi się klej, potem należy spuścić płyn i zalać nowy więc najlepiej zrobić to na wodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musztarda rzeczywiście działa na przecieki. Tylko czy ci pomoże na wycieki spod korka to wątpliwe. Jeśli płyn w zbiorniku wyrównawczym podnosi się znacznie i powoduje to wycieki przez korek to może być uszkodzona uszczelka pod głowicą. Jeśli masz diesla, czego nie napisałeś, to jest to wysoce prawdopodobne. Ciśnienie spalin jest na tyle wysokie że przedostaje się do układu chłodniczego ale nie odwrotnie i stąd wyrzucanie płynu przez korek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem to samo w swoim aucie.Jesli ci syczy mocno po odkreceniu korka to znaczy ze powietrze sie dostaje do ukladu chlodzacego.Moim zdaniem skup sie na uszczelce pod glowica>sprawdz jezeli przewody z woda sa twarde po pieciu min pracy silnika to moja diagnoza sie sprawdzi. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam. Pomóżcie mi koledzy w zdiagnozowaniu problemu. Jakiś czas temu po powrocie z trasy pękł mi przewód gumowy do chłodnicy. Wymieniłem, odpowietrzyłem. I chyba od tego czasu się zaczęło. Zaraz po uruchomieniu pracował jakby nie na wszystkie cylindry, później jakby więcej było spalin z wydechu (i chyba jakby trochę niebieskie). Następnie silnik nagrzewał się ponad 4 kreskę i w końcu zaczęło wywalać płyn ze zbiorniczka wyrównawczego. A dokładnie: po uruchomieniu w miarę nagrzewania się silnika poziom płynu rośnie, następnie zaczyna bulgotać (pęcherze gazu wydostają się, ale skąd?). Silnik nagrzewa się ponad 4 kreskę (wskazuje mi to na awarię termostatu) i gdy w końcu termostat otworzy się spada poziom płynu chłodniczego do min. Gdy silnik ostygnie poziom płynu min., gdy odkręcam korek, syczy, poziom unosi się nieznacznie, po wykręceniu odpowietrznika na przewodzie pustka (w środku). Dodatkowo przewody do reduktora gazu i do nagrzewnicy (nie ma też ciepłego nawiewu) są zimne. Oleju jednak w zbiorniczku nie ma, jak również oleju nie przybywa. Czekam na pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że nie zaczęło się od pęknięcia przewodu chłodnicy, tylko na tym się skończyło.

Przewód pękł pewnie dlatego, że już wówczas było zbyt wysokie ciśnienie w układzie. Raczej musisz szukać w kierunku przedmuchu - np. uszczelki pod głowicą. Na forum jest opisany jakiś test butelkowy do sprawdzenia ciśnienia w układzie chłodzenia. Ewentualnie spróbuj jeszcze raz porządnie odpowietrzyć układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jeżeli płyn gdzieś znika w większych ilościach a nie widać przecieku-można zrobić prosty test.Odpalić samochód na zimno ,poczekać aż końcówka wydechu zrobi się mokra w środku,włóżyc palucha i dotknąć językiem (nie truje bez obaw).Glikol zawarty w płynie ma specyficznie slodki smak,jeżeli nie czuć na zimno to test powtarzamy na rozgrzanym.

Edytowane przez meganelapua
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej musisz szukać w kierunku przedmuchu - np. uszczelki pod głowicą.

Czy dobrze rozumiem, że ten przedmuch to spaliny dostające się przez "walniętą" uszczelkę do układu chłodzenia? (chociaż gdy wąchałem te bąble gazu wydostające się ze zbiorniczka nie czułem spalin) A czy to nie jest tak, że przez ową uszczelkę powinien dostawać się równocześnie olej do układu chłodzenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze rozumiesz. Przez walniętą uszczelkę, a w najgorszym wypadku przez pęknięcie w bloku/głowicy gazy się przedostają do kanałów z płynem chłodzącym. Po zdjęciu głowicy trzeba dobrze obejrzeć uszczelkę - czasem od razu widać miejsce, gdzie puszcza, czasem nie widać a też jest przedmuch, a głowicę warto oddać do sprawdzenia szczelności. Olej wcale nie musi równocześnie się dostawać do ukł. chłodzenia, ale może.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!