Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • 7 miesięcy temu...
witam!!

siadam sobie dzisiaj do autka i włączam sobie nawiew a tam nic, zadnej reakcji na zadnym stopniu nawiew sie nie włącza. mial ktos moze taki problem??

 

Zupełnie prawdopodobnie wysechł silnik dmuchawy, tzn trzeba go wymontwać poruszyć szczotki i nasmarować np wd40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

no to i na mnie przyszła pora.nawiew działał max na wszystkich biegach,ostatnio padł...wymiana tranzystorków na module nic nie dała,nadal cisza.może to wina padnietego silniczka?gdzie on jest,żebym mógł go popukać jak pisze SoundWave w tym wątku

topic.zobaczyć,może zaskoczy-wtedy będa miał pewność,że to on...

 

Co może jeszcze być przyczyną?Czy to prawda,że aby wyciagnąc ten silnikczek to trzeba pół auta rozebrać albo zdejmować wycieraczki (nie ma szans,żebym je normalnie ściągnął,zapiekły się cholernie)...albo spuścić klimę??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdź bezpiecznik oznaczony znakiem stop , po środku bezpieczników :-> Ja miałem podobnie i okazało sie ,że to bezpiecznik a chciałem jak Ty rozbierać pół autka ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SnakeEyes, aby sprawdzić na krótko silnik dmuchawy wystarczy wyciągnąć jedną wtyczkę którą masz na wierzchu kabelki od niej wychodzą 2 biały i czerwony podłączasz pod akumulator i wentylatorek wystartuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SnakeEyes, nie rozcinać !!!

wtyczka jest przy samym wentylatorze jak dobrze zerkniesz przez otwór na akumulator to ją zobaczysz.

weź 2 kable podłącz pod akumulator i potem pod tą wtyczkę jak wystartuje wentylator to szukaj przyczyny w braku zasilania całej konsoli sterowania nawiewami jest to przeze mnie na forum już opisane

:oops:

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc tak,historia mojego modułu trochę jest długa.

1. kiedyś musiał dostać niezła ilość wody,bo nie wyglądało to zaciekawie

2. po ściągnięciu z modułu tego czarnego plastiku ukazało się coś :roll: porostu ktoś już coś kombinował,od 2 lutów szedł jakiś kabelek-jako że z jednej stron się on przepalił dlatego też padły nawiewy całkowicie.Po co ktoś to robił?a po to że padnięty był przekaźnik i ktoś zamiast go wymienić zrobił jakieś obejście aby nawiew chociaż ciut chodził. Po wymianie przekaźnika,nawiew wróciły ale tylko na 6 biegu.

3. moduł więc powędrował od elektromechnika do elektryka,poodświeżał chyba luty i scieżki wokół przekaźnika,podłaczyłem i pierwszy raz od zakupu Megi mam 6 biegów w nadmuchu :oops:

 

łaczny koszt 150zł (20zł tranzystory,40zł ich wymiana i 90zł ostatnie zabieg),szkoda wymiany tranzystorów bo były sprawne. nie dosyć,że wydałem 60zł to mam zamienniki zamiast oryginałów. Pocieszam się faktem,ze i tak zaoszczędziłem średnio 50-100zł jakbym miał kupować cały moduł na alledrogo :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam.

 

ja mam taki problem. dmuchawa chodzi tylko na 4 biegu a pozostale biegi nie chodza. mozecie cos poradzic bo chcialbym to naprawic jak najszybciej. dodam tylko ze jak kupilem auto to tak juz bylo.

 

P.s dzis to rozkrecilem. niby wszystko oki w panelu sterowania jest. napisze co zrobilem:

1. zdjalem panel

2. rozebralem

3. wrzedmuchalem wuczyscilem

4. podlaczylem otwarty i przekrecalem sama blaszka

(jak sie zdejmie pokretlo to sa 2 blaszki i przekrecalem sama blaszka)

tez chodzi tylko na 4 biegu inne nie

5. no i skrecilem nie jestem szpecem wiec poskrecalem co by mi szyby nie parowaly jutro

 

macie jakies pomysly? co rozkrecic? co zrobic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Napewno w Tym przypadku przekaznik taka siwa kostka ktora znajduje sie z prawej strony za akumalatorem po wycieraczka... Ja To Wymienilem i wentylator jak nowy.. na poczatku chodzila mi tylko sama 4 potem w ogole nie chodzilo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja sie dołącze bo u mnie nadal cicho. Nawiew chodził tylko troche był problem bo po wyjeciu kluczyka nadal dmuchał trzebabyło ustawiać zawsze na 0. Wkońcu przestał działać całkowicie. Dmuchawa sprawna sprawdzałem na krótko.

Autko megane z 97 roku sam nawiew bez klimy itp.

Ktoś ma jakiś pomysł. Niby jak miernikiem sprawdzam przy wtyczce idącej już do dmuchawy to jest 12V :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam Was koledzy, wiele się naczytałem o padających rezystorach dmuchawy, wypalaniu się styku na ucebiku itd... No i w końcu mnie dopadło. Auto posiadam niespełna 2 lata, od tej pory nawiew czasami nie działał, pomagało włączenie 6 biegu, w najgorszym wypadku trzeba było podnieść maskę i ruszyć kostką przy silniku nawiewu. Psikałem to kontaktami, doginałem piny, na próżno... Nie przejmowałem się tym ponieważ po załączeniu klimatyzacji i 6 biegu nawiew działał zawsze na pełnej mocy. Problem zaczął się po trasie do Warszawy, łącznie prawie 600km z dmuchawą na max. Chodziła chyba do końca, następnego dnia umyłem samochód jak zawsze i nie odezwie się wogule w ogóle, słychać takie jakby tykanie przekaźnika (bardzo szybkie) lub jak jakieś przeskoki prądu. Słychać to na filmie, polecam odsłuch w słuchawkach. Jakie są Wasze podejrzenia? Jazda teraz zimą jest bardzo uciążliwa. Pozdrawiam Wojtek!

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!