Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Tuning zawieszenia megi


mario_h

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zastanawiam sie nad obnizeniem zawieszenia w megi i jak narazie nie znalazlem wielu info na ten temat. Posiadam 03 Megane Grantour 1.9dci. Potrzebuje glownie wiedziec co nalezy wymienic, i ile to w przyblizeniu kosztuje.

Czy ktokolwiek posiada jakies doswiadczenie z tym zwiazane?

Dzieki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spręzyny /markowe/ 2 sztuki na przód 300mm to koszty rzedu 250-350zł...

koni o których pisze kolek to koni yellow line (jest jeszcze classic red line, ale bez regulacji twardości), to koszt rzedu ok 1500zł

 

ja to bym sie zastanowił najpierw nad sensem takiego modu.moze i fajnie jeździ-mi tez przeszkadzają przechyły w megane, ale nie rozbijam miski olejowej na każdym krawężnku i warszawskiej dziurze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie obniża się samochodu samymi sprężynami imho jest to głupota, po pierwsze amortyzatory dostają po dupie niemiłosiernie ze względu na to, że seryjne amrtyzatory nie mają zdolności tłumienia przy sportowych sprężynach (inny zakres pracy i twardość) po drugie samochód prowadzi się jak taczki na nierównościach właśnie ze względu na ów nieprzystosowane amory, jak już coś to kupujemy komplet sportowego zawieszenia do tego rozpórka kielichów i będzie si... ale to już większe pieniądze, inna sprawa, że zawias w megi i tak jest delikatny wiec po takim zabiegu można się spodziewać, że na Polskich drogach łączniki stabilizatorów czy poduszki amorów będziesz wymieniał 2 razy częściej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slavOK, nic nie jest do konca czarne ani biale. Wszystko zalezy od tego jak bardzo chcesz obnizyc samochod. A poza tym, to chyba wole zainwestowac czesciej w laczniki stabilizatora (notabene 17zł sztuka) i miec lepsze prowadzenie samochodu, bo wybacz ale zawieszenie w megane przy jakiejkolwiek jezdzie bardziej dynamicznej to porazka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A poza tym, to chyba wole zainwestowac czesciej w laczniki stabilizatora (notabene 17zł sztuka) i miec lepsze prowadzenie samochodu, bo wybacz ale zawieszenie w megane przy jakiejkolwiek jezdzie bardziej dynamicznej to porazka.

nie wiem jak megane I ale megi II prowadzi się fajnie nawet na seryjnym zawieszeniu, no ale co kto lubi mi już dupę wystarczająco po dziurach wytrzepało w poprzednicm samochodzie ze sportowym zawiasem, imho sprężyny same to taki półśrodek ni w dupę ni w oko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowilem oczywiscie o zawieszeniu w MI. MII nie mialem okazji prowadzic. Teraz juz sie przyzwyczailem i wiem jak nia jezdzic (choc i tak nosze sie z zamiarem utwardzenia zawieszenia), ale przez pierwsze pare dni jak sie przesiadlem z Focusa, to ladnie sie najadlem strachu na niektórych zakretach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wie ktoś gdzie można kupić rozpórkę kielichów do megane II???? bo nie moge znaleźć nigdzie...

allegro.pl

polecam OMP-dobra, bardziej "rajdowa" niż tuningowa firma

ok 250-300zł

 

a co do zawieszenia w foce to rzeczywiście rewelacja;miałem okazje spróbowac 1,6 , 2,0 i st170; nie ma co porównywac z megane..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie obniża się samochodu samymi sprężynami imho jest to głupota
Samymi sprężynami obniża sie auto głównie ze względów wizualnych, a na drugim miejscu jest trakcja. Pewnie że są plusy i minusy takiego zawieszenia, ale nie można wymagać od kogoś by odrazu zakładał cały Kit, bo nie wiem czy wiesz, ale Kit to dopiero skacze na dziurach.
amortyzatory dostają po dupie niemiłosiernie ... można się spodziewać, że na Polskich drogach łączniki stabilizatorów czy poduszki amorów będziesz wymieniał 2 razy częściej
Każdy amor i łącznik dostaje w doope jak łatasz każdą dziure na drodze swoja oponą. Trzeba czasami ruszyć kierownicą i ominąć dziurę. Ja na seryjnych amorach i sprężynach - 40mm (dodatkowo zmieniony rozstaw kół o 20mm na strone i kołach 205/45/17 chyba 2xciężych od seryjnych) zrobiłem 80.000km i łącznik wymieniałem przy 60.000km. Także mniej wiecej norma w Clio.
po drugie samochód prowadzi się jak taczki
Jak założysz Eibacha to taczki nie będzie, obniża tylko o 30mm i jest najbardziej komfortowy.
jak już coś to kupujemy komplet sportowego zawieszenia do tego rozpórka kielichów
Do czego ? Do jazdy po mieście, czy do rajdu? Jakoś nie widze 1.9DCi w kombi w rajdzie.

 

Osobiście również zamierzam obniżyć Meganke i na 99% kupie Eibacha ponieważ zależy mi głównie na zlikwidowaniu tych prześwitów miedzy kołem, a nadkolem, bo jak narazie ma porównywalny w Jeepem Grand Cherokee i wygląda jak goowno w lesie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rób jak uważasz, ja wiem swoje ty wiesz swoje, zapytaj kogokolwiek kto zajmuje się tuningiem czy obniżanie samymi sprężynami jest słuszne...

rozpórki nie zakłada się po to by jeździć po rajdach tylko po to by zniwelować naprężenia powstałe po obniżeniu samochodu występujące na kielichach...

no ale jedni obniżają samochód po to by ładnie wyglądał a inni po to by się lepiej prowadził, nie staraj się mi przegadać, że sportowe sprężyny do seryjnych amortyzatorów to dobre rozwiązanie, bo tak nie jest i wprowadzasz ludzi w błąd.

Co do skakania na dziurach to się źle zrozumieliśmy w przypadku seryjnych amorów i sportowych sprężyn samochód podskakuje jak królik na poprzecznych nierównościach, seryjne amory nie radzą sobie z wybieraniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!