Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Tuning zawieszenia megi


mario_h

Rekomendowane odpowiedzi

slavOK, każdy sprzedawca czy dystrybutor ci powie, że można założyć krótsze sprężyny do seryjnych amorów pod warunkiem że stopień obniżenia nie będzie większy niż 40mm.

  Sklep Tuning napisał(a):
EIBACH Pro-Kit to zestaw sportowych sprężyn zawieszenia które mogą być zastosowane w połączeniu z oryginalnymi amortyzatorami jak również innymi amortyzatorami dostępnymi na rynku a w szczególności z EIBACH Pro-Damper. Sportowy charakter sprężyn ujawnia się przy szybkich zmianach kierunku jazdy a także przy wchodzeniu w zakręty z dużą prędkością.

Oparte na doświadczeniach sportowych i poparte setkami testów, sprężyny są zaprojektowane zgodnie z najnowszymi trendami jazdy dynamicznej. Zestawy Pro-Kit to optymalne połączenie sportowego wyglądu, zwiększonego bezpieczeństwa i lepszych osiągów przy jednoczesnym zwiększeniu przyjemności z jazdy.

Firmie Eibach mogę zaufać, firma z wieloletnią praktyką, posiadające jakies tam ISO nie ISO, TUV itp. Napewno nie kupił bym sprężyn firmy Kowalski & Company.

  slavOK napisał(a):
Co do skakania na dziurach to się źle zrozumieliśmy w przypadku seryjnych amorów i sportowych sprężyn samochód podskakuje jak królik na poprzecznych nierównościach, seryjne amory nie radzą sobie z wybieraniem.
Nie mówię, że przy obniżeniu auta nie straci się na komforcie. Owszem traci się i to sporo. Wszystko zależy od dziury. Jedną dziure pokanasz prawie jak w seryjnym aucie, natomiast jak wpadniesz w drugą to sam papieros się strząsa. Ale na to wszystko wpływa stan naszego auta, rozmiar kół itp czynniki, a przede wszystkim prędkość. Ja zauważyłem, że jak jadę zgodnie ze znakami to jest komforcik całkiem całkiem. Trzeba się po prostu nauczyć jeździć takim autem. Jeśli widzisz znak 40km/h to został on postawiony z jakiegoś powodu, zazwyczać zła nawierzchnia, dziury, koleiny itp. Jeśli jedziesz 40km/h to jedziesz sobie jak Lord Kroft, a jak zapierd...asz w tym miejscu 80km/h na obniżonym zawiasie i niskim profilu to cie wytelepie za wszystkie czasy. Trzeba dostosowac prędkość do warunków jazdy i tyle w tym temacie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA SWEGO CZASU MIALEM ZAMIAR KUPNA ZESTAWU JAMEX'A tj, springi -35mm i rozporka kielichow w cenie okolo 370zl. niestety na razie na tej stronce http://www.darstuning.com.pl/document.php?id=223 tego kompletu nie ma.. i panowie nie wiedza kiedy znow bedzie dostpeny :roll:

 

a teraz jeszcze takie pytanko.. czy do megi wejda felgi z oponkami 225/45/16?? czy nie beda za bardzo wystwawly?? i zakladajac obnizenie sprezynki -35mm i przykladowo amorki sachs advantage ( calkiem dobre amory wiem bo mialem w poprzedim saamochodzie ze sprezynami H&R -35mm) nie bedzie nic ocierac o blotniki??

 

a i jeszcze tajkie glupie pytanie.. :roll: jakie otwor centrujacy ma megane z 2000r?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  torek napisał(a):
nie beda za bardzo wystwawly
zależy jakie ET felgi jest, ale pewnie trzeba będzie rzeźbić z nadkolami. po co Ci aż tak szerokie fele?
  torek napisał(a):
jakie otwor centrujacy ma megane z 2000r?
60,1 mm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprostu akurat z takimi oponkami mialem opcje zeby w miare w przystepnej cenie kupic alu. czyli do felg 16' najlepsze bedzie 205/50? bo szczezrze powiem to seryjne kola w megane.. sa dosc waskie.. 185/65/15...

 

[ Dodano: 2007-09-18, 16:31 ]

http://www.darstuning.com.pl/search.php?mo...amp;mode=search

 

dla Osób zainteresowanych obniżaniem zawiasu przedniego. Obecnie na stanie maja zestaw rozpurka +sprężyny przednie do megane 1.6 8V, a za miesiąc do półtora pojawią sie rozpurki do silniczków 1.6 16V

 

Sprężyny czerwone JAMEX -35mm.

 

umieszczam bo może ktoś się zainteresuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 7 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

odświeżę temat żeby nie zakładać nowego - co z pomysłem kolegi dwalczaka? pojedzie na takim zestawie? Czy lepiej już te sprężyny wsadzić do oryginalnych amortyzatorów?

i małe porównanie:

1) Koni Sport Springs -> klik

2) Eibach pro kit -> klik

które lepsze? czy to ma tu tylko znaczenie magiczne? :-P

Dzięki z góry, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam.

Chciałbym dorzucić się do tematu.

Mam pytanie czy takie sprężyny -> http://www.allegro.pl/item735611373_jamex_...ult_scenic.html

Będą dobre do mojego scenica czy jednak będzie za nisko i oryginalne amortyzatory mi padną po kilku tysiacach km?

Wyczytałem ze max obniżenie na samych spręzynach to -40mm a wiec pozamocowaniu tych sprezyn jezdziłbym na granicy.

Chce obiżyć tylko przód auta. Niemoge niczego lepszego znaleść.Chciałbym obniżyć o -30mm moze -35mm. Znacie, stosujecie coś takiego i wiecie gdzie można to kupić w PL.

Dzięki wielkie za rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PatrykGDA, do swojej Megany wsadziłem sprężyny Weiteca -30 mm i przód opadł równo o 30mm. Sprawdź, może mają coś w ofercie do Scenica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja męczyłem allegro co dzień, aż w końcu trafiłem na swoje. Do Megany najczęściej były to Jamexy, Wieteki, jakieś Kileny i MTS Technik. Nie wiem dlaczego, ale piszą że sprężyny od małej Megany nie pasują do Scenica, natomiast w drugą stronę jest wszystko ok. Ja bym porównał wysokość i średnice sprężyn obu aut i jak od Megany będą niższe np. o jeden zwój to bym założył od Megany. Wszystko zależy od wymiarów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

znalazłem te spręzynki od Weitec'a... do 1.5 coprawda nie mają, ale mniejsza o to. na stronce pisze, ze

  Cytat
Producent przewiduje obciążenie auta wyłącznie 2 osobami. Stosowanie opisywanego / oferowanego zestawu w samochodach o pełnym, zbliżonym lub większym niż dopuszczalne obciążeniu osi nie jest zalecane i może powodować obniżenie pojzadu większe niż zakres fabryczny. W szczególności dotyczy to samochodów z butlą LPG, zabudową Caraudio, przewożących ciężkie ładunki w bagażniku lub kilka osób na tylnej kanapie. W wymienianych przypadkach nie powinno stosować się takiego zestawu , rozwiązaniem może być montaż zawieszenia posiadającego regulację wysokości osi.

jak się to ma do jazdy w 3-4 osoby?

 

z eibachami bądź koni jest to samo ? chciałęm obnizyc meg własnie o te 30-35mm <ok> ale teraz to nie wiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!