Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Scenic IIIphI] Turbina o zmiennej geometrii


ep08

Rekomendowane odpowiedzi

czego obrotów silnika czy turbiny ??

 

[ Dodano: 2011-04-17, 22:58 ]

Ani silnika ani turbiny.

Silnik na biegu jałowym nawet jak jest max obrotów zużywa niewielka ilość paliwa więc tworzy mało ilość gazów wylotowych które napędzą turbinę więc cisnienie jest niewielki. Dlatego wydatek turbo sprawdza się na hamowni lub w czasie jazdy jak najwyższym biegu kiedy zapotrzebowanie na paliwo jest jak największe .

Co do obrotów turbiny nie ma urządzenia które go mierzy i reguluje.

 

Układ elektroniczny mierzy ciśnienie a ecu steruje WG który przesuwa łopatki jak ciśnienie jest ponad normę.

 

Zależnym od obrotów jest compresor np w mercedesie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz.

 

Czyli wychodzi na to, ze niezaleznie od obrotow, lopatki moga byc nie przestawione. Tylko ze zalezy od wartosci cisnienia.

Tyle tylko, ze zeby uzyskac odpowiednie cisnienie jak pisze Pawel, silnik musi pracowac pod obciazeniem. Czyli w realnym uzytkowaniu podczas jakiejs tam (dynamicznej) jazdy. No ale to chyba jedno z drugiego wynika, ze jakies te obroty musza byc, zeby ta jazda byla dynamiczna. Troche zakrecilem.

 

Moj caly post wynika z tego, ze ponoc autem z turbinka o zmiennej geometrii nie mozna jezdzic za spokojnie, bo sie zapieka itp, itd.

 

Tyle tylko, ze co to znaczy spokojnie?? Myslalem, ze obroty beda tu najlepszym wyznacznikiem.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawelsonx, miałem na myśli normalną jazdę a nie bieg jałowy. ep08, masz rację. Przy emeryckim stylu jazdy na łopatkach zewnętrznych osadza się dużo sadzy ze spalin i potrafi się to zatrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku dci nie jest to tak straszne bo ciśnienie wtryskiwanego paliwa jest bardzo duże nawet 10 razy większe niż w pompowtryskach od VW. Dlatego w dci paliwo lepiej sie dopala i jak układ jest sprawny to nie wytwarza zbyt dużo sadzy . Problem jest w vw i ich pompo wtryskach tam przy słabym obciążeniu produkuje sadze bo rozpylanie jest słabsze paliwa i opróżnianie cylindra powolne dlatego potrafi puścić czarnego bąka.

Dla świętego spokoju warto przegnać od czasu do czasu furę ze względu na osady z oleju sadze w wydechu i relaks dla kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy emeryckim stylu jazdy na łopatkach zewnętrznych osadza się dużo sadzy ze spalin i potrafi się to zatrzeć.

 

Dla świętego spokoju warto przegnać od czasu do czasu furę ze względu na osady z oleju sadze w wydechu i relaks dla kierowcy.

 

No OK, tylko co to oznacza przegnac?? 2000obr, 4000obrt, 150km/h???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!