Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Scenic IIIphI] Turbina o zmiennej geometrii


ep08

Rekomendowane odpowiedzi

czego obrotów silnika czy turbiny ??

 

[ Dodano: 2011-04-17, 22:58 ]

Ani silnika ani turbiny.

Silnik na biegu jałowym nawet jak jest max obrotów zużywa niewielka ilość paliwa więc tworzy mało ilość gazów wylotowych które napędzą turbinę więc cisnienie jest niewielki. Dlatego wydatek turbo sprawdza się na hamowni lub w czasie jazdy jak najwyższym biegu kiedy zapotrzebowanie na paliwo jest jak największe .

Co do obrotów turbiny nie ma urządzenia które go mierzy i reguluje.

 

Układ elektroniczny mierzy ciśnienie a ecu steruje WG który przesuwa łopatki jak ciśnienie jest ponad normę.

 

Zależnym od obrotów jest compresor np w mercedesie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz.

 

Czyli wychodzi na to, ze niezaleznie od obrotow, lopatki moga byc nie przestawione. Tylko ze zalezy od wartosci cisnienia.

Tyle tylko, ze zeby uzyskac odpowiednie cisnienie jak pisze Pawel, silnik musi pracowac pod obciazeniem. Czyli w realnym uzytkowaniu podczas jakiejs tam (dynamicznej) jazdy. No ale to chyba jedno z drugiego wynika, ze jakies te obroty musza byc, zeby ta jazda byla dynamiczna. Troche zakrecilem.

 

Moj caly post wynika z tego, ze ponoc autem z turbinka o zmiennej geometrii nie mozna jezdzic za spokojnie, bo sie zapieka itp, itd.

 

Tyle tylko, ze co to znaczy spokojnie?? Myslalem, ze obroty beda tu najlepszym wyznacznikiem.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawelsonx, miałem na myśli normalną jazdę a nie bieg jałowy. ep08, masz rację. Przy emeryckim stylu jazdy na łopatkach zewnętrznych osadza się dużo sadzy ze spalin i potrafi się to zatrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku dci nie jest to tak straszne bo ciśnienie wtryskiwanego paliwa jest bardzo duże nawet 10 razy większe niż w pompowtryskach od VW. Dlatego w dci paliwo lepiej sie dopala i jak układ jest sprawny to nie wytwarza zbyt dużo sadzy . Problem jest w vw i ich pompo wtryskach tam przy słabym obciążeniu produkuje sadze bo rozpylanie jest słabsze paliwa i opróżnianie cylindra powolne dlatego potrafi puścić czarnego bąka.

Dla świętego spokoju warto przegnać od czasu do czasu furę ze względu na osady z oleju sadze w wydechu i relaks dla kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy emeryckim stylu jazdy na łopatkach zewnętrznych osadza się dużo sadzy ze spalin i potrafi się to zatrzeć.

 

Dla świętego spokoju warto przegnać od czasu do czasu furę ze względu na osady z oleju sadze w wydechu i relaks dla kierowcy.

 

No OK, tylko co to oznacza przegnac?? 2000obr, 4000obrt, 150km/h???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!