Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak mocy, zamułka, brak obrotów


ziolo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przyprowadzono mi ostatnio Megane I phase II z 2000 roku z silnikiem 1.9 dCi 102km do naprawy. Auto jeździło, jeździło ale coraz słabiej i słabiej aż stało się tak że straciło moc całkowicie, nawet na 1 biegu nie da się jechać. Tryb awaryjny ograniczył obroty do 3 tys. Został wyczyszczony zawór EGR, czujnik ciśnienia doładowania wraz z wężykiem, turbo było wyciągnięte i sprawdzane w 2 zakładach (jest sprawne), czyszczone kolektory ssący i wydechowy, wymieniony przepływomierz na oryginalny siemens (stary był padnięty) i nic! Auto nadal nie ma wcale mocy i nie chce przekroczyć 3 tys na obrotomierzu. Po wyczyszczeniu czujnika ciśnienia doładowania zaczęło wchodzić nawet na 5 tys ale mocy nadal brak. Clip pokazuje błąd: obwód przepływomierza powietrza i jako opis NIEZGODNOŚĆ DANYCH. Ale przepływomierz działa i widzi powietrze i jest oryginalny siemensa. Tak jakby tego powietrza było za mało lub ciśnienie doładowania było zbyt niskie. Już nie wiem gdzie dalej szukać.

Pomóżcie.

Dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

katalizator zapchany.

Intercooler pęknięty.

przepustnica gasząca się zacina w pozycji zamkniętej

WG na turbinie nie przekierowuje spalin. W tym silniku jest na opak po starcie silnika WG przekierowuje spaliny po paru sekundach jak złapie temperature.

Itp.

 

[ Dodano: 2011-04-18, 23:24 ]

przestawiony rozrząd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd na pewno nie bo pali na dotyk i pracuje idealnie na wolnych obrotach. Poza tym jest czujnik położenia wału i wałka rozrządu i on wywalał by brak synchronizacji. Jeśli chodzi o podciśnienie na turbinie to działa i dokładnie tak jak piszesz: zapalam i po kilku sekundach dopiero podciąga tą wajchę która zamyka upust spalin. Intercooler jest cały, poza tym podpinałem turbo na krótko bezpośrednio do ssącego i jest to samo. Katalizatora już nie ma :-D był zapchany więc został wybebeszony. Przepustnica gasząca to mam nadzieję regulator ciśnienia paliwa. Paliwo podaje ale jego RCO w Clipie wynosi maxymalnie 30% i nie mogę uzyskać ciśnienia w rampie większego niż 600 bar a powinno być 1500 bar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regulator ciśnienia na pompie do sprawdzenia.

Wtryski na przelwy.

Co do przepustnicy gaszącej to to cos przy kolektorze który zakrywa wlot powietrza po wyłączni silnika

 

[ Dodano: 2011-04-19, 10:07 ]

smok w baku oraz filtr paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej meganie nie ma tego przy kolektorze więc coś innego spełnia rolę gaszenia. Przelewy i regulator ciśnienia sprawdzę dziś. Filtr nie tak dawno wymieniany na oryginalny, smoka muszę sprawdzić i też podawanie paliwa przez pompkę elektryczną. Może ona nie daje ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. Mnie ten silnik nie posiada klapy gaszącej i jak najbardziej jest narażony na samozapłon. Może to powodować, iż w przypadku puszczania oleju przez turbo, trafi on do komór spalania i silnika nie da się zgasić kluczykiem!

 

Jeżlei chodzi pytanie zasadnie o działanie silnika, zastanawiałbym się nad tym regulatorem ciśnienia. Na forum opisywany były przypadki, ze padała uszczelka pod tym regulatorem, która popuszczała i całość nie była wstanie wytworzyć potrzebnego ciśnienie na listwie CR.

Kupiłbym zawczasu oryginalną uszczelkę za parenaście złotych i najpierw ją wymienił. W przypadku nie powodzenia - zaczepiłbym się tematu ustalenia czy regulator jest sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie coś jak na zdjęciu widziałem w Lagunach ale w Megane już nie :-D

poza tym problem został rozwikłany. Okazało się że z zaworu EGR odleciał drugi grzybek zatykający spaliny i auto cały czas dostawało je do kolektora ssącego. Najgorsze jest jednak to że ten grzybek wpadł w zawory :-D Skończyło się na wyciąganiu turbo i kolektorów. Znalazłem go w komorze ssącej 4 cylindra. Jeszcze się ustrojstwo zakleszczyło :!: Wyciągnąłem i teraz wszystko ładnie działa.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie odebrałem moje megane dti, miałem podobny problem, słaba moc, czarny dym i dużo nerwów, również w zaworze EGR odleciał drugi grzybek, ale nie wpadł do zaworów. Mechanik przyspawał i auto śmiga.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!