Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak mocy, zamułka, brak obrotów


ziolo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przyprowadzono mi ostatnio Megane I phase II z 2000 roku z silnikiem 1.9 dCi 102km do naprawy. Auto jeździło, jeździło ale coraz słabiej i słabiej aż stało się tak że straciło moc całkowicie, nawet na 1 biegu nie da się jechać. Tryb awaryjny ograniczył obroty do 3 tys. Został wyczyszczony zawór EGR, czujnik ciśnienia doładowania wraz z wężykiem, turbo było wyciągnięte i sprawdzane w 2 zakładach (jest sprawne), czyszczone kolektory ssący i wydechowy, wymieniony przepływomierz na oryginalny siemens (stary był padnięty) i nic! Auto nadal nie ma wcale mocy i nie chce przekroczyć 3 tys na obrotomierzu. Po wyczyszczeniu czujnika ciśnienia doładowania zaczęło wchodzić nawet na 5 tys ale mocy nadal brak. Clip pokazuje błąd: obwód przepływomierza powietrza i jako opis NIEZGODNOŚĆ DANYCH. Ale przepływomierz działa i widzi powietrze i jest oryginalny siemensa. Tak jakby tego powietrza było za mało lub ciśnienie doładowania było zbyt niskie. Już nie wiem gdzie dalej szukać.

Pomóżcie.

Dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

katalizator zapchany.

Intercooler pęknięty.

przepustnica gasząca się zacina w pozycji zamkniętej

WG na turbinie nie przekierowuje spalin. W tym silniku jest na opak po starcie silnika WG przekierowuje spaliny po paru sekundach jak złapie temperature.

Itp.

 

[ Dodano: 2011-04-18, 23:24 ]

przestawiony rozrząd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd na pewno nie bo pali na dotyk i pracuje idealnie na wolnych obrotach. Poza tym jest czujnik położenia wału i wałka rozrządu i on wywalał by brak synchronizacji. Jeśli chodzi o podciśnienie na turbinie to działa i dokładnie tak jak piszesz: zapalam i po kilku sekundach dopiero podciąga tą wajchę która zamyka upust spalin. Intercooler jest cały, poza tym podpinałem turbo na krótko bezpośrednio do ssącego i jest to samo. Katalizatora już nie ma :-D był zapchany więc został wybebeszony. Przepustnica gasząca to mam nadzieję regulator ciśnienia paliwa. Paliwo podaje ale jego RCO w Clipie wynosi maxymalnie 30% i nie mogę uzyskać ciśnienia w rampie większego niż 600 bar a powinno być 1500 bar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regulator ciśnienia na pompie do sprawdzenia.

Wtryski na przelwy.

Co do przepustnicy gaszącej to to cos przy kolektorze który zakrywa wlot powietrza po wyłączni silnika

 

[ Dodano: 2011-04-19, 10:07 ]

smok w baku oraz filtr paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej meganie nie ma tego przy kolektorze więc coś innego spełnia rolę gaszenia. Przelewy i regulator ciśnienia sprawdzę dziś. Filtr nie tak dawno wymieniany na oryginalny, smoka muszę sprawdzić i też podawanie paliwa przez pompkę elektryczną. Może ona nie daje ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. Mnie ten silnik nie posiada klapy gaszącej i jak najbardziej jest narażony na samozapłon. Może to powodować, iż w przypadku puszczania oleju przez turbo, trafi on do komór spalania i silnika nie da się zgasić kluczykiem!

 

Jeżlei chodzi pytanie zasadnie o działanie silnika, zastanawiałbym się nad tym regulatorem ciśnienia. Na forum opisywany były przypadki, ze padała uszczelka pod tym regulatorem, która popuszczała i całość nie była wstanie wytworzyć potrzebnego ciśnienie na listwie CR.

Kupiłbym zawczasu oryginalną uszczelkę za parenaście złotych i najpierw ją wymienił. W przypadku nie powodzenia - zaczepiłbym się tematu ustalenia czy regulator jest sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie coś jak na zdjęciu widziałem w Lagunach ale w Megane już nie :-D

poza tym problem został rozwikłany. Okazało się że z zaworu EGR odleciał drugi grzybek zatykający spaliny i auto cały czas dostawało je do kolektora ssącego. Najgorsze jest jednak to że ten grzybek wpadł w zawory :-D Skończyło się na wyciąganiu turbo i kolektorów. Znalazłem go w komorze ssącej 4 cylindra. Jeszcze się ustrojstwo zakleszczyło :!: Wyciągnąłem i teraz wszystko ładnie działa.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie odebrałem moje megane dti, miałem podobny problem, słaba moc, czarny dym i dużo nerwów, również w zaworze EGR odleciał drugi grzybek, ale nie wpadł do zaworów. Mechanik przyspawał i auto śmiga.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!