Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak mocy, zamułka, brak obrotów


ziolo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przyprowadzono mi ostatnio Megane I phase II z 2000 roku z silnikiem 1.9 dCi 102km do naprawy. Auto jeździło, jeździło ale coraz słabiej i słabiej aż stało się tak że straciło moc całkowicie, nawet na 1 biegu nie da się jechać. Tryb awaryjny ograniczył obroty do 3 tys. Został wyczyszczony zawór EGR, czujnik ciśnienia doładowania wraz z wężykiem, turbo było wyciągnięte i sprawdzane w 2 zakładach (jest sprawne), czyszczone kolektory ssący i wydechowy, wymieniony przepływomierz na oryginalny siemens (stary był padnięty) i nic! Auto nadal nie ma wcale mocy i nie chce przekroczyć 3 tys na obrotomierzu. Po wyczyszczeniu czujnika ciśnienia doładowania zaczęło wchodzić nawet na 5 tys ale mocy nadal brak. Clip pokazuje błąd: obwód przepływomierza powietrza i jako opis NIEZGODNOŚĆ DANYCH. Ale przepływomierz działa i widzi powietrze i jest oryginalny siemensa. Tak jakby tego powietrza było za mało lub ciśnienie doładowania było zbyt niskie. Już nie wiem gdzie dalej szukać.

Pomóżcie.

Dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

katalizator zapchany.

Intercooler pęknięty.

przepustnica gasząca się zacina w pozycji zamkniętej

WG na turbinie nie przekierowuje spalin. W tym silniku jest na opak po starcie silnika WG przekierowuje spaliny po paru sekundach jak złapie temperature.

Itp.

 

[ Dodano: 2011-04-18, 23:24 ]

przestawiony rozrząd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd na pewno nie bo pali na dotyk i pracuje idealnie na wolnych obrotach. Poza tym jest czujnik położenia wału i wałka rozrządu i on wywalał by brak synchronizacji. Jeśli chodzi o podciśnienie na turbinie to działa i dokładnie tak jak piszesz: zapalam i po kilku sekundach dopiero podciąga tą wajchę która zamyka upust spalin. Intercooler jest cały, poza tym podpinałem turbo na krótko bezpośrednio do ssącego i jest to samo. Katalizatora już nie ma :-D był zapchany więc został wybebeszony. Przepustnica gasząca to mam nadzieję regulator ciśnienia paliwa. Paliwo podaje ale jego RCO w Clipie wynosi maxymalnie 30% i nie mogę uzyskać ciśnienia w rampie większego niż 600 bar a powinno być 1500 bar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regulator ciśnienia na pompie do sprawdzenia.

Wtryski na przelwy.

Co do przepustnicy gaszącej to to cos przy kolektorze który zakrywa wlot powietrza po wyłączni silnika

 

[ Dodano: 2011-04-19, 10:07 ]

smok w baku oraz filtr paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej meganie nie ma tego przy kolektorze więc coś innego spełnia rolę gaszenia. Przelewy i regulator ciśnienia sprawdzę dziś. Filtr nie tak dawno wymieniany na oryginalny, smoka muszę sprawdzić i też podawanie paliwa przez pompkę elektryczną. Może ona nie daje ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. Mnie ten silnik nie posiada klapy gaszącej i jak najbardziej jest narażony na samozapłon. Może to powodować, iż w przypadku puszczania oleju przez turbo, trafi on do komór spalania i silnika nie da się zgasić kluczykiem!

 

Jeżlei chodzi pytanie zasadnie o działanie silnika, zastanawiałbym się nad tym regulatorem ciśnienia. Na forum opisywany były przypadki, ze padała uszczelka pod tym regulatorem, która popuszczała i całość nie była wstanie wytworzyć potrzebnego ciśnienie na listwie CR.

Kupiłbym zawczasu oryginalną uszczelkę za parenaście złotych i najpierw ją wymienił. W przypadku nie powodzenia - zaczepiłbym się tematu ustalenia czy regulator jest sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie coś jak na zdjęciu widziałem w Lagunach ale w Megane już nie :-D

poza tym problem został rozwikłany. Okazało się że z zaworu EGR odleciał drugi grzybek zatykający spaliny i auto cały czas dostawało je do kolektora ssącego. Najgorsze jest jednak to że ten grzybek wpadł w zawory :-D Skończyło się na wyciąganiu turbo i kolektorów. Znalazłem go w komorze ssącej 4 cylindra. Jeszcze się ustrojstwo zakleszczyło :!: Wyciągnąłem i teraz wszystko ładnie działa.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie odebrałem moje megane dti, miałem podobny problem, słaba moc, czarny dym i dużo nerwów, również w zaworze EGR odleciał drugi grzybek, ale nie wpadł do zaworów. Mechanik przyspawał i auto śmiga.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!