Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak mocy minute po zapaleniu


Thorig

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam następujący problem silnik 1.6 16v rok 99. Odpala bez problemu i około minute później (czasem 2 albo 3) jeśli silnik chodzi na luzie obroty spadają na około 500 i lekko falują około 30 sekund. Natomiast jeśli ruszę podobny efekt ale jeśli jadę na dwójce nie mogę przekroczyć 20km/h brak mocy, w przypadku wrzucenia na luz silnik nie chce przekroczyć 3000 obr/min trwa to chwile a potem nagle łapie moc i dalej już działa normalnie. Problem jest bardziej widoczny w przypadku wyższych temperatur na zewnątrz w zimie jak spadało poniżej -15 to było ok... Może być uszkodzony jakiś czujnik temp albo coś ? Wydaje mi się że w zimie zbyt szybko wyłączał ssanie. Niby to nie jest wielki problem ale głupio jest jak się ruszy i nagle się okazuje na skrzyżowaniu że po ruszeniu nie można przekroczyć 20km/h.

 

Ponadto często mam coś takiego że jeżeli wrzucę np. 3 albo 4 przy niskiej prędkości obroty spadną w granicę 1500 obr/min i chcę przyspieszyć to silnik potrafi przerywać. Powyżej 2000 obr/min problem nie występuje.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czujnik temperatury. Tak jak podejrzewasz może być brak "ssania". Obroty powinny, po zapaleniu, utrzymywać się na poziomie 1500 i w miarę nagrzewania silnika spadać do wartości ok 750 rpm.

Przy tym silniku powinieneś zmieniać bieg na wyższy w przedziale 2500-3500 rpm. Co nie znaczy, że przy nagrzanym silniku nie można jechać na 4-ce przy 2000rpm, ale wtedy z przyspieszaniem jest ciężko, jak przekroczysz 2500 rpm auto zaczyna się zbierać. Wyraźniej zbiera się powyżej 3000 rpm.

Reasumując jedziesz na 4-ce, 60 km/h przy ok. 2000 rpm. Aby przyspieszyć, redukujesz na 3-kę i dajesz gaz. Spróbuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę dość dynamicznie zmieniam biegi powyżej 3000 co nie zmienia faktu że moim zdaniem nie powinno być takich objawów jak przerywanie. A że poniżej 2000 kiepsko przyspiesza to wiem :-D Mam ten samochód już 8 lat i dotychczas nie miał takich objawów. Mówimy o czujniku temp. płyny chłodzącego czy jest ich może więcej ?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówimy o czujniku temp. płyny chłodzącego

Tak.

No nie wiem, ja jak przy 2000 rpm daję gaz to też go lekko przydusi. Zależy jeszcze na jakim biegu, ale generalnie, najpierw delikatnie do 2500-2700, a potem można depnąć uczciwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!