Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Komputer w Megan


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Serdecznie, ostatnio kupilam renault megane z 1996 r. okazalo sie po paru tygodniach gdy dalam go na przeglad ze komputer nie mogl odcztac silnika i wogole musze kuopic nowy komputer :/ (hmmm cos takiego mi ten pan mowil), czy to oznacza ze mam ten poprostu sprzedac ten ssamochód czy moze dac mu szanse i wymienic komputer co ponoc mnie wyniesie ok tysiaca zlotych. i jeszcze jednak sprawa! samochod jest na gaz zapala sie na bezynie a gdy mu troche przegazuje zeby mial ponad 1500 obrotow automatycznie przelacza sie na gaz, jednak gdy jest zimny musze bardzo dluuugo (ok 3-4 min) i trzymac go benzynie zeby mi nie zgasl jak juz automatycznie przelaczy sie na gaz. Mam nadzieje ze zrozumieliscie o co chodzi :) dlaczego tak sie dzieje? czy to nie za dlugo?

 

Pozdrawiam i czekam na rady :)

 

[ Dodano: 2007-08-15, 22:08 ]

acha i dodam jeszcze ze pan mechanik przeczyścil mi silnik krokowy i dalej nic to nie dało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak : używany komputer sterujacy silnkiem kosztuje od 400 zł więc.... sama pomyśl... Jeśli nie świeci się nad zegarami kontrolka sterownika silnika ( taka pomarańczowa z ząbkami w środku ) to jest ok z kompem .Uwaga-ma świecic sie po przekreceniu zapłonu przez około 3 sekundy i gasnąc .To jest samodiagnoza.Z tego co opisujesz to instalacja gazowa działa poprawnie.Gdy jest zimno to silnik dłuzej nagrzewa sie a jak wiadomo płyn chłodniczy ogrzewa reduktor.Jesli ten jest za zimny to elektronika ( czujnik temp.)nie pozwla na prace silnika na gazie bo poprostu zgasłby :) Jednak napisz jaka to instalacja gazowa .Prawdopodobie masz mieszalnik ale juz nie wiemy czy został zamontowany komputer do instalacji gazowej.Prosze,niech wypowiedza sie użytkownicy silnika 1.4 z gazem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam serdecznie, pytanie do specy. Czy istnieje mozliwosc podmiany komputera w renault. Chodzi mi o sytuacje gdzie znajde komputer z takiego samego modelu. Moj niestety padl czesciowo, nie daje sygnalu na jedna cewke (odpalaja dwa cylindry), wszytsko inne dziala ok. Niestety według mechanikow jest to nie naprawialne i zostaje mi zakup nowego komputera (3 tys. zl). Dlatego pytam czy ktos juz robil cos takiego, ewentualnie jakies namiary do osoby ktora wie co i jak. Swoja droga nie moga pojac jak te komputery w tym samochodzie sa skonstruowane ze mala usterka zmusza uzytkownika do takich kosztow (samochod jest wart kolo 8-9 tys.)

Prosze o wszelkie porady...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi sie wierzyc , ze w megance z 96 roku uszkodzil sie sterownik w taki sposob . Proponowalbym sprawdzic dokladnie cewke zaplonowa i polaczenie ze sterownikem . Komputer jak to napisales znajduje sie po prawej stronie pod maska w plastikowej oslanie .

seba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam podobny problem choć twój problem to nie problem dlatego że w parowniku zamontowany jest czujnikj termiczny i przy odpowiedniej temp. przełącza układy zasilania. można go wyłączyć za zmianą softu(oprogramowania). ale ja mam inny problem :czasami po zwiększeniu obrotów powinien przełączyć na gaz ale słyszę tylko elektrozawór w butli i zapala się kontrolka na centralce ale nie podaje gazu i auto staje. sprawdzałem elektrozawór na parowniku jest ok. nie wiem o co chodzi ,jakby było tego mało zawsze jak już przełączy to auto mi gaśnie na gazie jak nie ma temperatury silnika na drugiej kresce i ostatnio potrafi gasnąc na benzynie. wymieniłem krokówkę a ta od gazu również działa. teraz wymienie czujnik termiczny może to on padł . proszę o podpowiedzi (fachowe). jakbym nie odwiedził forum to podam adres [email protected] z góry dziekuję .pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samochod juz jest w trzecim warsztacie, z czego ten trzeci to aso renault w moim miescie. Cewki byly podmieniane i wyglada na to ze niema sygnalu na jedna cewke. Mechanik przepial jakos sterownik na druga cewke i wtedy tamta przestala dzialac.... Z tego co mi powiedziano to ewidentne uszkodzenie komputera i zostal wyslany do Gdyni. Jako ze jest to wersja zalewana to koszt naprawy o ile sie na da naprawic zaczyna sie od 1200 zl...

Prosze o jakies porady, co bym wiedzial jak rozmawiac z mechanikami.

Model mojego samochodu to Renault Megane 1.6 8v wielopunktowy wtrysk, 90 koni, z poczatku 1996 roku.

[edit]

komputer byl juz wyciagniety z tej oslony i wyglada ok, zadnych sladow spalenia, styki tez ok wygladaja, a jednak nie odpala.

Mechanik powiedzial dokladnie to co napisales ze nie ma polaczenie ze sterownikiem na jedna cewke. Co pokazal ich komputer diagnostyczny to nie wiem bo niestety praca uniemozliwia mi spedzenie calego dnia w warsztacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli tak to niestety masz pecha i choc to malo prawdopodobne w sterownikach zalewanych uszkodzil sie tranzystor sterujacy jedna podwojna cewka . Niemniej cena naprawy w okolicach 1200 pln wydaje mi sie dosc sroga i proponuje znalezc uzywke za okolo 650-800 pln oczywiscie czysta .

seba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaśnie Ci na LPG jak temperatura jest niższa niż "dwie kreski" i to jest OK . Rozprężanie gazu jest reakcją w której należy dostarczyć energii ( z cieczy chłodzącej). Jak mało papu to parownik zamarza i END.

Gaśnie ostatnio na benzynie ? Prawidłowa praca na etylinie to początek sukcesu na LPG. Najczęściej problemy z układu zapłonowego (moduł zapłonowy, świece, cewki, przewody WN - elementy wspólne ) mają bezpośredni wpływ na pracę na LPG ( ssanie , kable WN, świece) Jeśli gaśnie na benzynie w trakcie rozruchu to szukaj przyczyny w układzie rozruchowym (ssanie, ponownie kable WN i świece ) ;-)

Dorotko : Daniel ma rację. Czas 4 min to i tak krótki czas na doprowadzenie układu chłodzącego do temperatury która w poprawny sposób zabezpieczy pracę reduktora-parownika podczas zimy. Próg przełączania obrotami można regulować, ale jeśli ustawisz za nisko to przełączysz na LPG za wcześnie i tyle. :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!