Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wrażenia po roku z Meganką


vorph

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Postanowiłem się podzielić moimi wrażeniami po roku jeżdżenia Meganką 1.5 DCi 105KM. Żeby nie zanudzać, pewne kwestie pominę. W ciągu roku udało mi się przejechać 24 tys.km. i nigdy nie miałem problemu z odpaleniem, także podczas siarczystych mrozów. Obecnie samochód ma nabite 96500 km i po roku jeżdżenia uważam, że:

 

na plus:

- jest bardzo komfortowy

- bdb wyposażenie (brakuje mi tylko skóry na kierownicy :-D

- bardzo oszczędny silnik (4,7 - 5,7 l/100 km, zależnie od stylu jazdy itd.)

- jeden z najładniejszych kombiaków na rynku

- ładne, jasne wnętrze

- wciąż nowoczesny, chociaż latka lecą

- pojemny bagażnik

- karoseria odporna na rdzę ( porównuję do Focusa I)

- przez rok padło tylko ogrzewanie lusterka od strony kierowcy (tfu,tfu,tfu)

 

na minus:

- drogie części oryginalne i niektóre zamienniki (przynajmniej w porównaniu do poprzednika, czyli Focusa I )

- nieco za miękkie zawieszenie

- mało wydajne ogrzewanie w ostre mrozy ( ale to normalne w dieslach)

- przeciętny układ kierowniczy

- dosyć głośna turbina (byłem u specjalistów i niby tak ma być, to nie jest objaw kończenia się)

- słaba reputacja na rynku :-D (kupując, byłem gotów dopłacić za tzw. pewniaka i tak zrobiłem, natomiast sprzedać te auto w korzystnej cenie, będzie w przyszłości ciężko)

 

Mógłbym jeszcze dodać kilka myślników na plus i na minus, ale z grubsza napisałem, co chciałem. Ogólnie - jestem zadowolony z tego auta... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą słabą reputacją, to działa w dwie strony. Z jednej, stracisz, dajmy na to, kafelek przy sprzedaży w porównaniu do cen dojczwagenów, ale zaoszczędzisz parę stówek na serwisie i częściach, bo niemieckie się cenią. Nie wspominając o niższych kosztach kupna :-D

 

Zresztą, tę parę stówek to jest mw. tyle, co się wydaje tak czy siak na miesiąc za samo paliwo, także nie ma co dywagować, że po paru latach jeżdżenia będziesz w tą czy w tą. Gratulacje trafionej używki :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie ja również pokuszę się o podsumowanie użytkowania meganki po 14 miesiącach (przejechane 21 tys km):

1.9 dCi 131KM DPF grandtour przebieg 150kkm- wersja exception dość dobrze wyposażona tj. skóra, navi, xenon, panoramadach, automat)- nie ukrywam wyposażenie przeważyło o zakupie właśnie meganki.

 

W trakcie użytkowania 2 miesiące auto spędziło w serwisie - pierwszy raz zbity szklany dach (część ściągana z Francji) - drugi raz naprawa automatu DP0 i pompy paliwa

Poza tym bez uwag

 

Plusy:

-dynamiczny silnik i jednocześnie bardzo kulturalny jak na diesla

-przyzwoite hamulce

-dobre prowadzenie

-komfortowy jak na auto z segmentu compact (wcześniej opel omega - myślałem, że róznica będzie bardziej odczuwalna)

-ładny design

-pojemny bagażnik

-przyzwoite spalanie na trasie

 

Minusy:

-awaryjne akrzynie automatyczne DP0

-skrzypiąca tapicerka

-szybka utrata wartości

 

Ogólnie jestem również zadowolony z tego autka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja pokuszę się o podsumowanie. Megi II ph1 1.5dci (rocznik 2004) 82KM, zakupiona w sierpniu 2008 z przebiegiem 97kkm, poleasingowa, obecnie ma przejechane 201kkm. Zaraz po zakupie wymieniony rozrząd+ pompa wody (kosz 345zł), przy 140kkm klocki hamulcowe, nie pamiętam ile ale koło 100zł, ponownie rozrząd przy 180kkm (kosz 410zł, dodatkowo mikropasek oraz napinacz) i drążki kierownicze, ostatnio klocki hamulcowe tył za 37zł oraz niezliczona liczba H7. Samochód jak łatwo policzyć, robi średnio 27tys.

 

Na plus:

- niskie spalanie, średnio 4l/100km

- tanie części

- dość wysoki komfort

- niezły design

- niezłe wyciszenie

 

Na minus:

- padające jak muchy żarówki pozycyjnych, przerobiłem wszelkie możliwe, teraz kupuję najtańsze za 6,95 w Realu

- zacinające się klamki, pomimo częstego smarowania

 

Podsumowując, następna to też będzie Megane, chyba już III, ale z tym samym silnikiem, czy najsłabszym dci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja coś napiszę:

Swoją Megi kupiłem we wrześniu 2008 roku ze stanem licznika ok. 18 tyś. dzisiaj mam 64 tysiące na wyświetlaczu i poza wymianą rozrządu i napraw po małej przygodzie drogowej nic do niej nie dołożyłem. Cóż więcej można chcieć od auta, pali, jeździ i jest oki. Wartość spada szybciej niż np.szmwlcwagena, ale dlatego też ją kupiłem,bo była tańsza i ładniejsza od golfa, mi miękkie zawieszenie odpowiada, bo lubię sie bujać, a nie lubię jeździć jak w tramwaju. Dlatego jestem bardzo, ale to bardzo zadowolony z mojej Megi. Następne auto to będzie Scenic III, bo mi się rodzinka powiększa, a co za tym idzie to i więcej maneli do przewiezienia. :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moja meganka jest w rodzinie od nowości, najpierw jeździł nią mój ojciec, a teraz ja ja odkupiłem od niego :-D autko nie sprawia żadnych problemów, wystarczy robić to co trzeba na czas i odwdzięcza się bezawaryjna jazdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mi również nie działa lusterko od strony kierowcy. Jaka była u Ciebie przyczyna?

 

Szczerze mówiąc to nie wiem. Padła mata grzewcza i po prostu kupiłem zamiennik, którego i tak jeszcze nie zamontowałem, bo skończyła się zima :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem bardzo zadowolony-komfort jazdy ok,spalanie minimalne,ceny części niskie.Nie awaryjna.W porównaniu do np.Audi jedynym minusem jest wnętrze i skrzypiące plastiki,ale koszty jazdy i eksploatacji znacznie niższe.Mam 1,5 dCi 105 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na plus:

- jest bardzo komfortowy

- bdb wyposażenie (brakuje mi tylko skóry na kierownicy :)

W kwestii skóry na kierownicy, mogę polecić allegro i tego sprzedawce link.

 

130zl + wysyłka i masz nowiutką kierownicę skórzaną.

 

pozdrawiam

Karol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!