Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Reanult Megane 1,4 16V 99 - Wspomaganie kier


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od dwóch dni zaobserwowałem niepokojące buczenie podczas pokonywania zakrętów dochodzące z komory silnika.

Kiedy przestaję kręcić, buczenie cichnie.

Czyżby kończyła mi się pompa ? Co mogę ew. sam sprawdzić ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Cięcie]

 

W obu sytuacjach. Usłyszałem jadąc przez małe rondko a potem w garażu to samo.

Myślałem, że to może od mrozu bo stał kilka godzin na dworzu, ale rano w garażu to samo było. Czyli przy wikęszych ruchach kierownicą. Przy jeździe na wprost jest ok

 

[ Dodano: 2006-12-26, 20:24 ]

[Cięcie]

 

Tak jak mi poradzono na innym forum sprawdziłem ilość płynu i tak na mój gust to ok 1,5-2 cm poniżej minimum. Jutro zakupię płyn, mam nadzieję, że się pompa nie schrzaniła. Zaniedbałem to i tyle.

Ten płyn co jest wygląda niezbyt fajnie więc go chyba ściągnę strzykawką i naleję nowy. Będzie tak ok ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam,

od dwóch dni zaobserwowałem niepokojące buczenie podczas pokonywania zakrętów dochodzące z komory silnika.

Kiedy przestaję kręcić, buczenie cichnie.

Czyżby kończyła mi się pompa ? Co mogę ew. sam sprawdzić ?

Pozdrawiam

 

po pierwsze sprawdź stan oleju :!:

po drugie sprawdź czy pompa nie leje...

po trzecie - sprawdź koło napędowe pompy wspomagania :!: - srubki mocujące lubią sie odkręcić a same koło napędowe jest bardzo delikatne !! (juz ja o tym coś wiem :-/ - nowe w sklepie kosztuje 320zł :-| ) te koło napędowe lubi sobie pęknąć...

 

 

i sprawdź naciąg paska !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie pytanko czy w przypadku awarii pompy , zerwania paska od pompy możliwe jest kontynuowanie jazdy ?

 

raczej nie bardzo... - jak zerwiesz pasek to alternator przestanie działać itd.

 

bez wspomagania... nie radze - można zniszczyć pompę doszczętnie :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam,

 

ja, odpukać, jeszcze takich objawów nie mam lecz poziom płynu w układzie wspomagania mam na minimum, aby nie mieć przyszłych problemów:

- jaki rodzaj płynu kupić i wlać? (nie wiem jaki jest dotychczas zbiorniczku)

- ile go wlać, czy na maxa czy do połowy zbiorniczka?

- czy później zrobić jakiś test, skręcić przy właczonym silniki do oporu w lewo i w prawo przy otwartym zbiorniczku?

 

za wszelkie info dziękuje, jestem laikiem - być może narazie :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy później zrobić jakiś test, skręcić przy właczonym silniki do oporu w lewo i w prawo przy otwartym zbiorniczku?
tak się chyba odpowietrza ten układ, jak mi płyn zmieniali to kręcili parę razy kierą od oporu do oporu

 

fabryczny płyn to RENAULTMATIC D2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!