Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Podłączenie sterowania z kierownicy.


Rekomendowane odpowiedzi

witam.

potrzebuje malego wsparcia.

Posaidam Megi 1,6 1996r. 8v. na wyposazeniu ster.z kierownicy radyjkiem.

mam wyswietlacz lcd przy temp i zegarze i pewnie dziala jak wsyztko czyli sprawnie, spr. kostki od kierni do lcd ida, z lcd idzie tez waska kosteczka do radyjka i teraz pytanie, mam nie orygianlne radyjko, a dokaldnei CLARION czy jakos tak, mam tam wejscie na zasilanie na glosniki i 3 kostka ale tez taka szeroka tylko jakby wiecej stykow miala, radio nie ma opisane co to za kostka, mozliwe ze to od sterowania?

a i kolejna opcja, jezeli niema opcji sterowania to czy mozna jakos ta waska kostke co mam od lcd przerobic i podlaczyc pod te radio co mam tak zeby dzialalo sterowanie czy nie bardzo?

jestem zmuszony wydac kase na jakies oryginal radyjko ze sterowanie od reni, czy moge kupic wtedy radio np. lg z mozliwoscia sterowania?

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6

:) Jeżeli napiszesz jeszcze jednego posta bez pl-literek dostaniesz bana w pisaniu na forum, na tydzień.

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak kupisz interface do sterowania radyjkiem pilot bedzie działał ,o ile jest wyjście z tego radia ,ja również mam nie orginalne radio i zastosowałem interface aby móc uruchomić pilot przy kierownicy .

 

np: taki: http://allegro.pl/ad...1580269418.html bywały i tańsze,ja płaciłem nieco ponad 100 zł do Pioneera.Są adaptery które obsługują dodatkowo wyświetlacz radia,ale do Megane po 2000roku bodajże

Edytowane przez andrzej27r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzwonisz do gościa i mówisz jakie radio masz,w moich postach znajdziesz gościa ,który o wiele taniej robi te adaptery ,już jego nick z allegro tu podawałem .piwko.gif

 

znalazłem http://allegro.pl/ad...1613183809.html

 

b046992582df512am.jpg1802b970c8ac6204m.jpg

 

 

 

u mnie 3 lata już ten adapterek śmiga i niema problemów .

ps. zastosuj się do porad ,w sprawie pisowni ,bo ciężko się czyta takie posty,a nie każdy jest wyrozumiały i cierpliwy . Pozdrawiam .

Edytowane przez andrzej27r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam , mam pytanie.

Niedawno nabyłem Renault Megane I z 1996r w wersji RT , moje pytanie jest takie że autko jest bez radia , posiadam KENWOOD KDC-W3041, wszystko jest ok tylko chciał bym korzystać z oryginalnego pilota do radia a nie wiem jak to podłączyć i co jest potrzebne, czy ktoś może mi pomóc ?

 

Z góry dziękuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego , ale jak poznać czy owe radyjko posiada takie wyjście ?

 

Dodano: 20 lut 2012 - 16:47

dobra już sprawdziłem , ale dzięki za pomoc bo nawet nie wiedziałem , jak się nazywa to co bym potrzebował a niestety moje radyjko nie ma wejścia :l:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam, od tygodnia przerabiam renault scenic 2 z 2004 1.9dci i szukam w necie wątku o dołożeniu fabrycznego pilota do fabrycznego radia tuner list. Jest miliony tematów o podpinaniu owego pilota ( który już jest przy kierownicy)do nie fabrycznych sprzętów ale nigdzie nie ma nic o dostawce do fabrycznego sprzętu a u mnie nie ma sterowania przy kierownicy. Na allegro owe piloty chodzą po 5 dych więc z chęcią sobie dołożę tylko jak to podpiąć i czy do radia czy wyświetlacza czy może się w ogóle nie da ? Bardzo bym prosił kogoś w temacie o jakąś info jak i gdzie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dość takich pytań.

Nie każde radio mam możliwość sterowania pilotem (bynajmniej nie chodzi tu o pilot przy kierownicy).

Nie każde radio ma możliwość sterownia fabrycznym wyświetlaczem, musi mieć;

1) odpowiednie wyjście i

2) potrzeby jest odpowiedni interfejs żeby przetwarzał sygnał z radia na wyświetlacz

Jeżeli radio posiada możliwość sterowania pilotem to i tak musi być odpowiedni interfejs, który "przetłumaczy" sygnał z pilota na sygnał zrozumiały przez radio.

Więcej znajdziecie czytając posty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedział bym dziękuję dla " PRZEMO " ale nie mogę bo prosiłem o odpowiedź osobę kompetentną w temacie a nie kogoś kto będzie się lakonicznie wymąndrzał. Jeżeli nie wiesz dokładnie jak to zrobić lub nie masz ochoty tłumaczyć to to się nie udzielaj. Po za tym nie ma nigdzie tematu w którym jest mowa konkretnie jak to zrobić w moim przypadku ( gdzie jaka wtyczka/kabel w jakie wejście) I gdy bym wiedział jak to zrobić to bym się nie udzielał.

Edytowane przez artur5250
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Odświeżę temat, bo może się komuś przydać.

Mianowicie. Owszem, nie da się szbko podłączyć radia niefabrycznego pod sterowanie fabryczne jak wcześniej wspomniano.

I tu pojawiają się opcje...

1. Chcesz samo sterowanie, bez informacji na wyświetlaczu.

2. Chcesz sterowanie i wyświetlacz.

Odrazu powiem, że opcja 2 praktycznie jest już niedostępna w nowych radiach oferowanych na rynku, a przynajmniej nie do kwoty ok. 400-600 PLN, a raczej więcej się nie wydaje...

O ile udało mi się znaleźć, to niektóre modele Pioneer mają sygnał DPDT (Display Data), ale trzeba się wpiąć wewnatrz radia, a to oznacza utratę gwarancji, poza tym... kto ma instrukcję serwisową do obecnych modeli Pioneera, by napisać, gdzie jest ten sygnał.

Wracając do tematu, sygnał ten DPDT, za pomocą adaptera z Izotechu (piloty.pl) da radę pokazać na wyświetlaczu (czyli RDS, itd z "pionka" na wyświetlaczu na desce), tyle... że ten adapter z funkcją displaya nie jest już przez przez nich oferowany, chyba, że ich się przekona...

Wracamy do opcji 1.

I tu rozwiązania są DWA

I) sterowanie za pomocą odpowiednich rezystancji na wejściu (Pioneer, Sony, LG i może jeszcze jakieś niewymienione niżej)

II) sterowanie cyfrowo za pomocą odpowiednich komend dedykowanym wejściem (JVC, Kenwood i może jeszcze jakieś...)

i tu ponownie opcja dwa - konieczny specjalny adapter-transkoder wpinany pomiędzy żółtą kostkę (dla Tuner List 2000-2005, AFFA2+) a wejście sterowania.

Jednak opcja rezystancyjna... Chwila cierpliwości, kilka rezystorów, wtyczka jack 3,5mm i grzebień połączeniowy.

Przykładowy opis jest tu:

www.kmsek.user.icpnet.pl/laguna/dokumenty/sterowanie_radia.pdf

Choć przyznam, że brak Mute jak dla mnie to trochę nie na miejscu.

Opracowałem własny schemat, jutro przerysuję i wstawię. Co do realizacji, to jeszcze nie ma kiedy, dopiero przymierzam się do wymiany radia, ale wizja wydatku kolejnej "stówki" na adapter jakoś nie leży moim finansom :mrgreen:

Co do sterowania cyfrowego podejrzewam, że niektóre radia przez to złącze oferują również przesyłanie danych wyświetlacza, ale nie znalazłem potwierdzenia, ani odpowiednich adapterów. Nie oszukujmy się MII i Scenic II są "poprzednią generacją", zatem producenci gadżetów będą po mału się odwracali.

Edytowane przez Rudolf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

całkiem niedawno zakupiłem interfejs z obsługą wyświetlacza do Scenica II ,warunkiem było właśnie odpowiednie radio ,tu padło na Pioneera z wyjściem Sub-display ,interfejs do tego za 130 zł i po sprawie .

thumb_hosting_zdjec_1360263012__dsc_0281.jpg

Edytowane przez andrzej27r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!