Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Stuki przy starcie


akeben

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Właśnie kupiłem Megane II z 2005 1.6 16V.

Mam mały problem przy odpalaniu. Zazwyczaj po nocy albo po długim postoju, przy starcie silnika zdarza się krótkie terkotanie. Nie jest to odgłos bezpośrednio z silnika, ale jakby z okolic paska rozrządu. Auto zapala bez problemu, nie gaśnie, przy starcie nie ma osławionego gruchotania. Bez problemu wchodzi na obroty, jest dynamiczne.

Jedynie faluje na wolnych obrotach, ale to już wiem, że przepustnica do czyszczenia.

Tak jak pisałem, auto dopiero co kupiłem, od razu wymieniłem rozrząd, bo już był na niego czas. Dlatego nie wiem, czy wcześniej był już taki objaw.

Osławione KZFR niestety nie wymieniłem, teraz dopiero się o nim dowiedziałem.

 

Wiem, że temat KZFR juz był wałkowany, ale objawy nie do końca mi się zgadzają. Wszyscy piszą, że cały silnik gruchocze przy starcie, a tutaj jest tylko krótkotrwałe terkotanie.

 

Macie może jakiś pomysł? Ktoś miał taki objaw i wymiana KZFR pomogła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, ale mógłbyś rozwinąć jakoś swoją myśl ?

 

Walnięte KZFR nie musi objawiać się grzechotaniem silnika i trudnością z odpalaniem?

Czy jednorazowy hałas przy starcie z tamtego miejsca też jest tego oznaką? Oznacza to początek końca tego koła ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie to jest typowy objaw walniętego koła w megance II 16V jeszcze jeździć przez jakiś czas na nim, albo od razu wymienić, tylko koszty dość duże. Na szczęście ja mam Megane I i nie mam tego kłopotu. Z tego co wyczytałem, bo były długe rozprawy na ten temat, to każdego właściciela mII to czeka, kwestia tylko kiedy to będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Mam ten sam problem. Auto terkocze przy rozruchu. Ale mam jeszcze jeden problem, tzn. Gaśnie przy rozruchu, czy to KZFR jest również odpowiedzialne za to?

Jeszcze jedno pytanie, jak długo można z tym jezdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Co do terkotania: ja jeździłem kilka miesięcy.

Wady: auto mułowate, wyższe spalanie, terkotanie przy zapalaniu (u mnie np tylko rano albo po dłuższym postoju)..

Wymiana faktycznie nie jest tania ale na allegro można dostać KZFR oryginalne Renault do 500zł.

Wymiana wiąże się z nowym rozrządem.

 

Co do gaśnięcia to sprawdź czujnik wałka rozrządu. U mnie to było przyczyną.

Silnik musiał się rozgrzać i problem ustępował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Podłącze się do tematu.

Mam to samo w Scenicu II Ph1

Na zimnym takie terkotanie /rzężenie przez kilka sekund po czym cichnie i pracuje perfekcyjnie.

Jednak przy dłuższej jeździe czasami podczas jazdy ten sam terkot znów odzywa się na sekundę, tak więc czy to może być również od KZFR ? Nie zauważyłem sporego spalania chyba, że 8,5-9l to dużo jak na automat i klimę non stopem włączoną :D

Nierównej pracy brak co miałem we wcześniejszym scenicu.

Po wymianie koła nierówna praca ustała, tutaj tego nie ma.

Tak więc, czy to nadal może być koło ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobny problem z tym że myślałem że rozrusznik jest do regeneracji.

Zregenerowali i pracował prawidłowo przez 3 dni. startował jak nowy samochód .... i po trzech dniach znowu objawy wróciły.

Nie miałem czasu oddawać go na gwarancji bo zaraz przed wyjazdem do UK mi się to znowu posypało.

Miejsce gdzie był regenerowany rozrusznik ma dobrą reputację wiec myślę że nic nie spartaczyli i zrobili jak należy aczkolwiek jest również ta opcja.

Co jeszcze może być przyczyną hałasu przy starcie ???

Jak można stwierdzić czy jest to KZFR ??

Ma ktoś link na forum gdzie jest to dobrze opisane ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!