Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Prośba o opinię - Scenic I 2000 r. 2.0 140 KM


rozbieg

Rekomendowane odpowiedzi

Ogólnie z tych (słabych) zdjęć wygląda dobrze, jednak zauważyłem, (albo aparat oszukał): otwarta tylna szyba, a po prawej stronie na dole jakieś dziwne plamy - może tylko brudne, również na kolejnym zdjęciu otwarty bagażnik a po lewej na poziomicy zderzaka coś leży. Są numery rejestracyjne więc podpowiedź rzucam na Twoje pw. Radio nie jest fabryczne, ale i pilota nie widać. Szkoda, że nie pokazał silnika i wskaźników. Sprzedaje kobieta? Może to tylko taki handlarski myk, ale z drugiej strony nic więcej na allegro nie wystawiła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

REGULAMIN

 

Dzięki wielkie za odpowiedź.

 

Odwiedziłem tych ludzi.

Muszę przyznać, że pierwsi "normalni" sprzedający, z jakimi się spotkałem podczas tych poszukiwań auta :)

Z pewnością nie handlują autami.

Zrobiłem parę fotek więcej i zamieszczam je tu:

http://tinyurl.com/3crds7c

Niestety nie zrobiłem fotki tych miejsc przy tylnej klapie, ale za to mam fotki silnika (przewód od wlotu powietrza do filtra był naderwany i właściciel go zdjął, zamówił nowy i czeka na przysyłkę).

 

Widzę, że do roboty będą nadkola tylne, od spodu trochę rdzewieją. Pytanie, czy ogarnę to niewielkim nakładem czy raczej spodziewać się wykwitów wszędzie?

Podwozie bez rdzy.

 

W środku zadbane.

 

Pytanie jeszcze, jak uważacie, czy to autko za rok, dwa mocno straci na wartości?

Prawdopodobnie na taki okres będę go potrzebował i chciałbym jak najmniej stracić.

 

No i generalnie - warto? :)

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9, 5.13 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawe przednie drzwi jakoś dziwnie zgrywają się z błotnikiem, poza tym wydają się mieć inny odcień lakieru, albo tylko tak fotkę zrobileś... Poza tym w/w błotnik też wydaje się być przytarty / źle naprawiony.

Edytowane przez Maniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uważam, że warto dogłębniej zainteresować się tym egzemplarzem. Na plus przemawia to, że są właścicielami od dłuższego czasu, dogadać się co do ceny, po ustaleniu kiedy wymieniał paski (nie widzę napisów, może takie kupił), filtry, oleje, rozrząd, amory (bo widać że się już pocą. Na tych zdjęciach nie widać już tych dziwnych plam, ale wyszło przytarte nadkole. Jeżeli się okaże, że nadszedł czas na wymianę tego napisałem powyżej, przekalkulować, dogadać się co do ceny i brać. Uważam, że lepiej kupić z pewnego źródła, niż od niemca (bezwypadkowy, wymieniano to i siamto, a za chwilę do mechanika). Można przecież na umowie kupna auta nadpisać, że sprzedający poinformował o wymianie oleju czy innych czynnościach , które nastąpiły przy stanie licznika ... są wersje umów właśnie z okienkiem na uwagi, spotkałem się z takimi przypadkami. Zresztą na tak skonstruowaną umowę wygrał gość z komisem spod Radomia, że zaniżyli licznik, było o tym w gazetach.

Uważam, że warto rozważyć tą ofertę.(Ale to jest tylko moje zdanie, inni mogą myśleć inaczej).

Edytowane przez Zygmunt Małek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojechałem z tym do serwisu Renault.

Do roboty:

- sprzęgło (już się ślizga)

- wyciek oleju z uszczelniacza wału i z wybieraka w skrzyni

- hałasuje sprężarka klimatyzacji (i bardzo słabo chłodzi)

- tylne hamulce (zapieczone zaciski i głębsza rdza na tarczach)

- tuleje na belce do wymiany

- końcówki drążka kierowniczego

- łączniki stabilizatora

- maska i cała prawa strona była naprawiana (drzwi, próg i tylne nadkole ma ponad 300 jednostek na powinno być max 100, próg ma ponad tysiąc jednostek)

- próg prawy również był naprawiany i pojawiła się rdza od strony przedniego nadkola, również od spodu gnije, odchodzi też farba – do natychmiastowego usunięcia.

- hałasuje silnik, po uruchomieniu przez kilka sekund pracuje cicho, później rozpoczyna się hałas, ponoć może to być wina braku dobrego smarowania popychaczy.

- opony stare i jedna z nich pęknięta na profilu.

Rozrząd wymieniony.

Wymieniona pompa wody.

Wnętrze zadbane.

 

No i dylemat.

Pchać się w to?

Jeśli tak, to jaka kwota?

 

Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprzęgło - ok 400zł

wyciek oleju... - ok 200-250zł (z nowym olejem)

sprężarka klimy - jakieś 300zł (być może to tylko łożysko)

hamulce tył - oczyszczenie - 100-150zł, nie wiadomo co sie tam wydarzyło

regeneracja belki - 0d 400do 1000zł (zależy gdzie się robi)

końcówki dr. kier. - ok 150-200zł (i zbieżność)

łączników stabilizatora nie ma, są tylko gumy na drążek - ok 25zł za komplet na przód

jak wychodzi rdza, tzn, że robił to malarz a nie blacharz

F4R hałasuje trochę jak diesel, może to wina wariatora, albo hydraulika (nie wiem jaki koszt)

opony - koszt powinieneś znać. Z pękniętym profilem nie można jeździć.

To takie optymistyczne koszty, może być gorzej. Zresztą jak pisze Zyga, to niekoniecznie jest wszystko na tej długiej liście.

 

Właściciel zapuścił auto i chce się pozbyć problemu. Kupi następne auto, nie będzie robił wkładu finansowego i znów sprzeda. I tak w kółko.

Ja bym nie wziął. Z takimi ubytkami za 8tys zł bym się zastanawiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w opisie jest magiczne słowo "bezwypadkowy" :)

Moim zdaniem- odpuścić i szukać dalej. Nie wiadomo co jeszcze dojdzie oprócz tego co na liście. Walka z rudą też do łatwych nie należy. Cena raczej jest atrakcyjna więc pewnie znajdzie się ktoś kto nie sprawdzi auta w serwisie a potwierdza to tylko regułę, że można kupić "albo tanio albo dobrze". Można znaleźć autko w dobrym stanie tylko wymaga to duuużej cierpliwości.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i odpuszczę sobie.

Przede wszystkim przez tego rudzielca.

Jeśli naprawię, to i tak zaraz wylezie.

 

Mam nowe autko na oku:

http://moto.allegro.pl/sliczny-scenic-klima-szyber-od-kobiety-z-niemiec-i1602908050.html

1.9 DTI.

 

Sporo zdjęć.

Co o tym myślicie?

Mam kilkadziesiąt kilometrów do tego miejsca, zastanawiam się czy warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam zastrzeżeń co do tego auta.

Brakuje wygłuszenia pod maską i wycieraczka szyby kierowcy nisko leży, poz tym wydaje się ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nic nie dojrzałem, ale w ten przebieg coś mi się nie chce wierzyć :) do tego 1300 wyświetleń strony coś musi być nie tak skoro jeszcze stoi, jak masz nie daleko to przejedz się zobacz na własne oczy, nie pokarzą książkę serwisową jak będzie się wszystko zgadzało to do ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!