Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak wymienić sondę lambda ?


fredzior

Rekomendowane odpowiedzi

Mechanik mówi ze trzeba rozebrać cały kolektor ssący,tak sobie myślę że może jednak nie....sam wymieniłbym czy ktoś wymieniał 1,4 16V ? wiem że sonda jest kiepsko umieszczona ale może lepiej trochę się pogimnastykować niż rozebrać wszystko .Kolektor mam dobrze uszczelniony szkoda mi go rozbierać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki dokładnie masz silnik ? 1,4/8V czy 1,4/16V (K4J). Na tym drugim są dwie sondy, jedna na kolektorze wydechowy, pod puszką filtra, druga za katalizatorem. Do tej pierwszej powinien być dostęp po zdjęciu puszki filtra, ewentualnie trzeba by jeszcze zdjąć przepustnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) Nie twierdzę że tak nie jest! W materiałach jakie ja posiadam jest mowa o dwóch. Ale nie można wykluczyć, że france coś pokombinowały i jest jedna. :) Pewnie właśnie ta na kolektorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Otóż kolego ja sam wymieniałem megane 2001 1,4 16v.

Niestety musisz zdjąć cały kolektor plastikowy, przepustnicę i filtr powietrza nie ma innej możliwości. Od dołu niedasz rady. Tylko z góry jest możliwość. Kolektor, przepustnica i filtr powietrza pójdzie ci szybko. Problem dopiero zacznie się z sondą aby ją ruszyć. Najlepszy jest klucz z grzechotką rozmiar 22.

Przepustnica jest osadzona na metalowym kołnierzu silnika i nie szarp się z niczym. Przepustnica jest jeszcze przykręcona 2 śrubami 10 w poziomie z tyłu silnika. Uważaj na śruby na torxie, które mocują cały kolektor plastikowy potrafią się łebki urywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nic sie nie zapalało ,tylko jak w poprzednim poście nie wchodził na obroty nieraz ,lub szrpał strasznie silnikiem ,zresztą objawy sony moga być różne ,moja dawała chwilami 5V na wyjściu !!! to nic dziwnego jeżdzę juz 3ci dzień z odłączoną o jest git ale spala o 1 litra wiecej (komp pokładowy) W srode wymienia mechanik i przy okazji rozrząd ,razem 250 zeta .Co dziwne sonda dawała nieraz ok napięcie np 0.2-0.7 a nieraz tak jej odwalało...tylko nie wiem czy dawać znowy 50zł za komputer żeby skasować błędy czy sama się przyuczy ? Odpinać aku ? i tak będzie rozłączony przy wym rozrządu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dziś byłem u mechanika wymieniac sonde i patrzyłem mu na ręce.

Wykręcił puszke filtra, odkręcił tą puszke, która wchodzi na przepustnice. Żeby ją wyciągnąć odkręcił poduszke po lewej (patrząc na przód auta), lewarkiem podniusł silnik i troche go pociągnął robiąc puszce miejsce.

Następnie przez wtyczke sondy nałożył klucz oczkowy wygięty i wykręcił sonde.

 

Niestety musisz zdjąć cały kolektor plastikowy, przepustnicę i filtr powietrza nie ma innej możliwości.

 

Odpiął tylko krokowca i wężyk po prawej stronie od kolektora (od hamulców?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!