Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Diamentowa Sobota w Renault Zięba


Joobs

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno wróciłem z imprezy zorganizowanej w salonie Renault Zięba w Katowicach. Skusił mnie bezpłatny przegląd, okazało się, że można praktycznie bez kolejki sprawdzić furę, więc stwierdziłem, że warto skorzystać. Skończyło się na jazdach testowych trzema fajnymi autkami z rombem na masce. Jako że czasu było mało wybraliśmy (byłem z Pieczarkiem z forum :) ) Latitude w wersji Initiale z silnikiem 3.0dCi, Lagunę Coupe również 3.0dCi i Megane CC w limitowanej serii Floride.

 

Także po kolei. Otwarcie drzwi w Latitude spowodowało zdecydowane odcięcie od przeciętnej stylistyki zewnętrznej. Środek był po prostu dopracowany pod każdym względem. Jedynie z tyłu klapka w podłokietniku sprawiała, że trudno było znaleźć pozycję dla ręki, by jej przypadkiem nie otworzyć. Ale gdy już przestałem się wiercić okazało się, że nie jest to żadnym problemem. Natomiast pod względem miejsca, zarówno z przodu jak i z tyłu auto można śmiało umieścić w wyższej klasie. Konkurencja w podobnej cenie zwykle oferuje auta klasy średniej, dużo mniej przestronne. Bagażnik godzien auta dla gangstera, wygodnie można w nim zmieścić dwa trupy, a w razie złapania gumy, pod podłogą ukryte jest pełnowymiarowe koło z identyczną felgą aluminiową jak pozostałe 4, także w razie wymiany koła, auto nie będzie się wyróżniać jedną niepasującą felgą. Na miejscu kierowcy na pewno warto zwrócić uwagę na system masażu. Wg mnie świetna opcja by odprężyć plecy w trakcie długiej jazdy. Funkcja ta włączona w trybie o umiarkowanej intensywności na prawdę relaksuje. Do tego w aucie jest przyjemnie świeżo. Może to kwestia tych zapachów, ale nawet po wejściu nie czuć żadnego niemiłego zapachu plastiku.

Auto bardzo dobrze przyspiesza ze startu zatrzymanego i jest niewiarygodnie ciche. Pod względem elastyczności jest również bardzo dobre, ale tu czas reakcji na gaz jest dużym minusem. Głównie ze strony skrzyni biegów. Ponoć winni temu zjawisku są Koreańczycy, którzy wgrali jakieś dziwne oprogramowanie dla automatu. Jednak w tego typu aucie ma to raczej znaczenie drugorzędne, w końcu nie zostało stworzone do ścigania!

 

A propos ścigania... Laguna Coupe, silnik ten sam co w Latitude, ale auto zupełnie inne. Środek podobny, utrzymany w równie dobrym stylu, ciut inna kierownica, zdawała się odrobinę mniejsza, ale możliwe, że to tylko wizualne wrażenie. Pod względem prowadzenia mistrzostwo. Trudno się do czegokolwiek przyczepić. Auto jest zwinne, chociaż spodziewałem się mniejszego promienia zawracania po systemie 4 skrętnych kół i jednak krótkim aucie. Prowadzi się bardzo pewnie, zawieszenie (szczególnie tył) jest dość sztywno zestrojone, ale mimo to pozwala komfortowo jeździć nawet po naszych dziurawych drogach. Tu również przyspieszenie 0-100km/h i dalej nie sprawia żadnych problemów. Silnik jest trochę bardziej słyszalny niż we flagowym Renault. Podobnie jak w Latitude reakcja na gaz jest trochę opóźniona na przykład przy manewrze wyprzedzania, jednak wydaje się, że czas potrzebny automatowi na zastanowienie jest krótszy niż w przypadku limuzyny, a gdy już znajdzie odpowiedni bieg przyspiesza jak szalone. ESP działa z lekkim opóźnieniem, wydaje się, że zaczyna działać dopiero gdy sytuacja staje się krytyczna, pomaga też przy ostrym starcie na mokrej nawierzchni. Gdy auto skoczyło w lewo na głębokiej kałuży, system zareagował ułamek sekundy po mojej kontrze, pomagając dopiero wtedy by auto pojechało tam, gdzie skręciłem kierownicę. Dodam, że prędkość była wtedy w okolicy 170 km/h, więc pociągnięcie auta na kałuży nie było niczym niezwykłym a jak na takie wartości, auto i tak pozostawało przewidywalne. W obu autach kiepskim elementem było nagłośnienie Bose. Zdominowane przez średnio-niski bas i dla moich uszu pozbawione przejrzystej góry i soczystego środka. Brzmiało jak po przepuszczeniu przez grubą warstwę gąbki, to zdecydowanie nie to, co powinno znaleźć się w tak zacnym aucie. Pod względem wizualnym auto ma świetny tył, to chyba ukłon producenta w stronę innych użytkowników dróg - w końcu to będzie najczęściej oglądana przez nich część Laguny. Z elektronicznych dodatków, które zapadły mi w pamięć było przesuwanie fotela do tyłu po otwarciu drzwi. Ułatwia wysiadanie osobom z długimi nogami. W tym porównaniu auto było najlepiej prowadzącym się modelem i dającym najwięcej radości z jazdy, oczywiście tylko w 2 osoby!

 

I na deser: Renault Megane CC w limitowanej do 1200 egzemplarzy wersji Floride. Z przykrością przyjąłem fakt, że do Polski trafi (czy może już trafiło) tylko 12 sztuk, jedną z nich miałem przyjemność przejechać się z Mikołowa do Katowic. Już na pierwszy rzut oka auto wydaje się wyjątkowe, szczególnie za sprawą klasycznego beżowego koloru, który użyto do pomalowania nadwozia, częściowo felg i elementów wnętrza. Do tego dołączono matową chromową ramkę wokół przedniej szyby i czerwone emblematy "f" na przednich błotnikach, natomiast na tylnych pojawił się napis "Floride". Niestety pogoda nie była dla nas łaskawa i niebo było nam dane podziwiać jedynie przez szklany dach, jednak dobre i to! Wnętrze jest po prostu niepowtarzalne i świetnie wykończone. Połączenie ostrego czerwonego z beżowym robi piorunujące wrażenie. Czerwona deska rozdzielcza to coś czego nie znajdziemy w zwykłym aucie. Nawet gałka dźwigni zmiany biegów jest wyjątkowa, chyba metalowa (a jeśli nie, to sprawia wrażenie solidnej), zamiast typowego opisu kolejności biegów z czerwonym emblematem "f" podobnym do tych zewnętrznych. Auto zdecydowanie zostało przewidziane do jazdy po nadmorskim bulwarze, na pewno przyciągnie wzrok wielu ludzi. Po prostu jest śliczne. Co do właściwości jezdnych, prowadzi się jak zwykłe Megane III. Także jest zupełnie poprawnie. Silnik płynnie przyspiesza, ale nie jest to auto do agresywnej jazdy. Silnik jest dużo lepszy od wolnossącej wersji 1.6, ale nie powala przyspieszeniem ani elastycznością, lecz pozwala na sprawne poruszanie się, jednak trzeba się liczyć z dużym spalaniem gdy przyjdzie ochota na dynamiczną jazdę, co przy odrobinie wprawy w przerzucaniu biegów jest całkiem możliwe. Wtedy obroty zdecydowanie nie spadną poniżej 3500 na minutę. Ale można to też potraktować jako plus, przechodnie i mijani przez nas inni użytkownicy dróg na pewno będą mieli okazję napatrzeć się na ten okaz. Podsumowując, wyjątkowo ładne auto i najładniejsza Megane jaka dotychczas wyjechała na drogi. Coupe-Cabrio zdecydowanie dla dwóch osób, ewentualnie bardzo małych dzieci w fotelikach z tyłu, ponieważ oparcie kanapy jest ustawione niemal pionowo i miejsca na nogi jest symbolicznie. Podobnie z miejscem na głowę :) Mimo to, auto wywarło na mnie największe wrażenie. Osobiście, to właśnie to auto wybrałbym by pojechać na wycieczkę z moją Kobietą.

 

Na koniec jeszcze o tym darmowym przeglądzie. Auto było gotowe do odbioru zaraz po naszym powrocie z wycieczki. Większość rzeczy okazała się w bardzo dobrym stanie, niestety kończą się hamulce i co gorsza w tylnym lewym kole najprawdopodobniej nie odbija klocek, czyli prowadnice do czyszczenia, a jeśli to nie pomoże to wymiana. Trzeba się będzie tym zająć a na tarcze i klocki już zacząć odkładać... Ale za jednym zamachem przynajmniej polakieruje zaciski :)

 

P. S. Mam nadzieję, że ktokolwiek dotarł do tego momentu, jeśli tak to gratuluję i mam nadzieję, że się podobało! To mój pierwszy amatorski reportaż :)

Edytowane przez Joobs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem koło 12:00 na chwile - zapoarkowale swoja megane blisko ekspozycji.

 

Latitude w tym kolorze w wersji Initiale robi wrazenie - tym bardziej mnie to cieszy, bo odbieram identyczne auto z 3 tygodnie :)

Moj bedzie identyczny tylko 2.0 dCi. Ciekawe czy nowe 3.0 dCi beda mniej awaryjne.

Poza tym mniej pali, zdecydowanie mniej.

 

Nie moge sie doczekac.

 

Co do samego auto to jest mega krok na przod Renault...

Super sa te bydlece skory :)

Edytowane przez MADEJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!