Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Mimo braku na wyświetlaczu AC - sprężarka dalej pracuje


Rekomendowane odpowiedzi

Scenic II - klimatyzacja automatyczna zwana też klimatronikiem.

Zauważyłem ostatnio, że komputer po włączeniu opcji "ogrzewania" (odparowania) przedniej szyby i jej wyłaczeniu - nie wyłącza sprężarki klimy, mimo że zniknęło z wyświetlacza AC.

W innych trybach - np. ręczne naciskanie przycisku AC - każdorazowe pojawienie lub zniknięcie AC z wyświetlacza powoduje natychmiastowe włączenie lub wyłaczenie spręzarki klimatyzacji.

Tak samo jak klima pracuje w trybie AUTO i w zalezności od temperatury jeżeli sterownik uważa, że ma byc włączona sprężarka - to pojawia się lub znika AC z jednoczesnym natychmiastowym włączeniem/wyłaczeniem sprężarki.

Nieprawidłowo działa tylko po skorzystaniu z opcji "ogrzewania" przedniej szyby.

Naciskam ogrzewanie przedniej szyby - pojawia się AC - włącza się sprężarka.

Wyłączam "ogrzewanie" przednie szyby czy to przez ponownej naciśniecie przycisku właczanai nawiewu, czy poprzez naciśnięcie AUTO - na wyświetlaczu zniak AC - ale sprężarka nadal działa.

Jeżeli wtedy reguluję temperaturę, np. ustawiam na 15'C - pojawia się AC (ale to i tak nic nie daje bo zprężarka ciągle chodzi), ustawiam na 26'C i AC znika z wyświetlacza, ale sprężarka nadal chodzi.

Dopiero ręczne właczenie i wyłaczenie AC - powoduje, że sprężarka się wyłącza i tryb AUTO znów działa prawidłow do kolejnego skorzystania z "podgrzewania" przedniej szyby. Wtedy znów muszę ręcznie wł i wył AC.

Tutaj króciótki filmik dla zobrazowania działania mojej klimy:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest tak samo więc już się przyzwyczaiłem i po każdym włączeniu na szybę ręcznie wyłączam klimę .W ASO powiedzieli mi że to jakiś problem z softem klimatronika i że nie jestem jedyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha. No to trochę mnie pocieszyłeś. Trochę, bo jak to wygląda w okresach chłodu. Czy nie jest tak, że czynniki zewnętrzne, np. ujemna temperatura - wskazują na to, że klima nie powina chodzić, a ona dalej chodzi (piszę o sytuacji jak zapomnę ręcznie to wyłaczyć, albo co bardziej prawdopodobne: moja żona. Próbowałem jej tłumaczyć ale na końcu zrobiła wielkie oczy pytając o co mi chodzi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest w klimatroniku przy dużej wilgotności w kabinie. Gdyby sprężarka wyłączyła się, szyby znowu by zaparowały. Oczywiście można wyłączyć spężarkę wyłączając AUTO, włączając i wyłączając AC i znowu przechodząc na AUTO.

Edytowane przez Maciej_66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macieju - nie mogę się z Toba zgodzić. Jeżeli by nawet była taka "funkcja" - wg. mnie wtedy powinno się świecić AC. Nie spotakałem samochodu, w którym przy pracującej sprężąrce nie jest wyświetlany komunikat o tym fakcie.

Jeżeli uważasz, że jest inaczej - wskaż usytuowanie czujnika wilgotności.

 

EDIT 1.

Z dialogsysa

Podstawowe informacje, które wykorzystuje moduł elektroniczny klimatyzacji z regulacją, to:

– + 12 V światła pozycyjne,

– 0 V regulacja natężenia oświetlenia,

– temperatura zewnętrzna,

– temperatura płynu w silniku,

– stan działania silnika spalinowego,

– prędkość obrotowa silnika,

– pobierana moc elektryczna,

– ustawienie temperatury nawiewanego powietrza.

 

EDIT 2 - taka ciekawostka

 

Cechy szczególne:

Klimatyzacja z regulacją nie posiada funkcji automatycznej recyrkulacji. Jednak

podczas występowania skrajnie wysokich temperatur (wyższych niż 35°C) i kiedy

klimatyzacja jest włączona, przepustnica recyrkulacji powietrza ustawia się w

położeniu recyrkulacji, by zwiększyć skuteczność regulacji temperatury w kabinie

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jednak u mnie w Megane II z 2005 tak jest, czyli AC nie świeci się, a sprężarka działa, a wiem o tym bo niestety moja sprężarka pracuje głośno pomimo właściwej ilości czynnika. I dzieje się tak po wcześniejszym włączeniu a nastęnie wyłączeniu odparowania szyb i przy dużej wilgotności, czyli np w deszczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak jak w scenicu - ale raczej to jest działanie nieprawidłowe. Zbyt proste (tanie) mamy samochody by cokolwiek w nich mierzyło wilgotnośc i czy jakość (zanieczyszczenie) powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!