Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault megane I ph I 1.6RT 8V, problem z praca silnika na LPG


igjot

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam taki problem.... otóż posiadam ww meganke i od pewnego czasu mam problemy z jazda na lpg.... po odpaleniu silnika i przelaczeniu na gaz (pow 2,5tys obr) obroty biegaja w dolnej granicy - sa momenty ze czasami silnik zgasnie. Poza tym w womencie gdy szybko depne pedal gazu (na lpg - na pb ok) silnik sie zamula i czesto gasnie (slychac takie prykanie silnika i gasnie - trzesie sie niemilosiernie). Dodatkowo podczas jazdy wyczuwalny jest spadek mocy w momencie przyspieszania - najpierw sie delikatnie przydusi i dopiero nabiera predkosci.... na nizszym biegu przy malej predkosci jak chce szybciej ruszyc to samochod prawie staje w miejscu i po chwili wchdzi na obroty (zachowuje sie jak zabka :)) - ogolnie porazka. Zaznaczam ze na benzynie sie nic takiego nie dzieje! W ostatnim tygodniu wymienilem swiece, przewody zaplonowe i silniczek krokowy - delikatna poprawe widac bo na rozgrzanym silniku juz troche lepiej sie zachowuje - bynajmniej nie gasnie przy hamowaniu przed skrzyzowaniem.... ale ogolnie nie jest dobrze! powiem ze juz jestem zalamany... a do gazownikow to juz mi sie nie chce jezdzic, bo cos tam poprzestawia w swoim magicznym komputerku a efektow 0.... mam pytanie czy to moze byc sonda lambda ? bo cos gadal na ten temat... ale jak by byla uwalona to chyba na pb tez by byly problemy ? prosze o jakas podpowiedz bo juz nie mam pojecia co zrobic z tym fantem... jest to co najmniej irytujace. Z gory dzieki.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nic nie da. Jak masz instalkę II gen. to rozwiązaniem jest wycieczka do gazownika, żeby wyregulował gaz. Problemem jest albo zbyt bogata lub uboga mieszanka. Czasem tak się zdaża w zależności gdzie się tankuje oraz może wystąpił przy przejściu z gazu zimowego na letni i odwrotnie. Niestety to nie sekwencja i sama sobie nie dobierze składu mieszanki. Przy okazji jak będziesz, to też skontrolowałbym filt gazu, jeśli długo nie był wymieniany. W II gen. reguluje się mieszankę przy pomocy śrubokręta, a efekty wtedy sprawdza się na kompie, lub na czuja (na słuch jak się potrafi). Jakiegoś słabego masz tego gazownika, więc proponowałbym zmienić.

Edytowane przez Orfeusz77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

REGULAMIN

Hej dzieki za odpowiedz! Udam sie jeszcze do innego i zobaczymy co powie... apropos filtra gazu - to wymienialem przy ostatniej wizycie. Dzieki za info - dam znac co wyszlo z wizyty u gazownika. Pozdrawiam

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.13 - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W II gen. reguluje się mieszankę przy pomocy śrubokręta, a efekty wtedy sprawdza się na kompie, lub na czuja (na słuch jak się potrafi).

Tak się robi w I generacji, w II jest komputer sterujący silniczkiem z zaworkiem dozującym gaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Temat troszkę zastygł ale mam ten sam problem tyle że u mnie również na benzynie jest podobnie. Dodam że mam instalacje STAG 400 sekwencja 1,5 roczną. Silnik 1,6 66kW 8V. Generalnie mam wrażenie że silnik chodzi zbyt głośno, niemal jak diesel. Luz na zaworach został już wyregulowany, ciśnienie na cylindrach jest, a wałek rozrządu wygląda na całkiem dobry. Macie panowie jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

STAG 400

Nie ma takiego, albo 300, albo 4 <piwko>

1,5r nic nie mówi, ile w tym czasie przejechałeś, jaki reduktor i jakie wtryskiwacze ?

Od kiedy tak się dzieje, kiedy był ostatni serwis i czy było to coś więcej niż wymiana filtrów ?

Jak założyli to co podejrzewam, czyli czerwone walteki, to mogą być padnięte i mieszanka jest kosmiczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam

mam identyczny problem, na benzynie chodzi idealnie, jak przełącze na gaz to na wolnych obrotach chodzi ale nawet jak lekko dodam gazu to sie dusi, dławi ale nie strzela ani nie gaśnie. Kręciłem już tą śrubą na parowniku we wszystkie strony i jedynie zauważam wzrost albo spadek wolnych obrotów na lpg ale jak wcisne gaz to trzesie sie nie miłosiernie a z rury tylko kupa białego dymu. pomocy, teraz jazda na benzynie to prawdziwa rozpusta :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!