Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Obroty silnika


august

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem posiadaczem Renault Megane z 97 roku, z silnikiem benzynowym 1.6

Od jakiegos czasu mam problem z silnikiem, a mianowicie gdy odpale silnik i potem gdy obroty spadają (ssanie się wylancza) jak jest ciepły juz to auto gaśnie. Zeby je potem odpalic musze poczekac pare minut, potem odpala ale musze odrazu depnąc gazu zeby wszedl na obroty, proszę o jaką kolwiek pomoc, z góry dzięki! Pozdrawiam, Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje sprawdzic 2 rzeczy:

1. silniczek krokowy ktory jest odpowiedzialny za obroty

2. czujnik położenia wału korbowego (takie małe gówienko z prawej strony silnika, powinien mieść oporność 300 ohm) przeczyść styki i powinno być wporząsiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

u mnie pojawilo się także falowanie obrotów na ciepłym silniku. Po odpaleniu kiedy silnik jest jeszce zimny trzyma obroty ok.1000 na cieplym spada do 700-750 ale niestety zaczyna falować i osiągać znacznie niższe obroty. Wymienie na początek świece może to coś pomoże:/ pozatym zauważyłem też nie wiem czy tak powinno być że jak mam zamkniete szyby i chce je jeszcze domknąć (choć są już zamknięte) to zauwazalny jest także spadek obrotów. -(szyby elektryczne).

biore tez pod uwage silniczek krokowy choć nie wiem co to jest jak to wygląda i gdzie jest zlokalizowane:/ a na wszelki wypadek orientuje się ktoś ile kosztuje taki silniczek?:D

 

no i może ktoś ma namiar na jakiegoś dobrego speca od tych spraw z Krakowa???

 

Nie ukrywam że liczę na Waszą pomoc i z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja powiem taką ciekawostkę u mnie było podobnie tylko żeprzyczyna to zacinająca się klapka niepamiętam szczerze gdzie bynajmniej sama część w serwisie kosztuje 1640 zł to akurat dobrze pamiętam :D więc ja stwierdziłem że da się z tym żyć ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam wszystkich. Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Megane 1,6 8V 90 KM, z 1997 roku. Mam następujący problem:

Przy zimnym silniku, obory są na poziomie 1200 na minutę, wszystko jest OK, samochód sprawnie rusza itd. natomiast po rozgrzaniu obroty spadają do 500 na minutę, gdy na luzie dodam gazu, obroty szybko spadają, falują w zakresie 800-200 na minutę i stabilizują się na 500 na minutę. Gdy ruszam samochód dostaję czkawki, zarówno na jedynce i po przełączeniu na dwójkę. Dopiero po przekroczeniu 1500 obrotow na minutę czkawka przechodzi, jednak po przekroczeniu 2500 samochód staję się mułowaty, tzn. słabo wchodzi na obroty. Świece, przewody, filtry wymienione, silnik krokowy przeczyszczony. Poradźcie w diagnozie co może być przyczyną, z góry dziękuję i pozdrawiam

[temat scaliłem z już istniejącym uprasza się o korzystanie z opcji :mrgreen: , :mrgreen: ] -Robak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysprawdzajcie:

1. Silnik krokowy, czy nie jest wyrobiony (na allegro produkcji chińskiej ok 50zł - umnie działa taki juz ponad 2 lata)

2. Wężyk łaczący czujnik ciśnienia w kolektorze sącym biegu jałowego (czarne pudełeczko na grodzi silnika a kolektorem sacym, wężyk lubi peknąc - podchodzi od poloneza, fiata koszt ok 100zł)

3. Czujnik temperatury ale ten co steruje komputerem ( koszt ok 50zł )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

 

Po przeczyszczeniu silniczka krokowego przepustnicy, silnik trzyma 1500 obr/min niezalenie, czy jest rozgrzany, czy nie. Pojawila sie takze kontrolka od komputera (taki prostokat z falą w środku). Czy to oznacza, że silniczek krokowy dał.... ciała_? Dodam jeszcze, że kontrolka od temperetury silnika nie dziala (pokazuje caly czas, ze silnik jest zimny). Ostatnio wymienialem czujnik temperatury cieczy, ten przy termostacie. Jednak na zdjeciu pogladowym, przy termostacie znajdują sie 2 czujniki (ja wymieniłem ten, ktory jest wyżej). Od czego jest ten, który jest niżej? A także, w którym miejscu znajduje się czujnik położenia wału? Na zdjęciu jest pokazany dość enigmatycznie.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik połozenia wału jest na łączeniu miedzy silnikiem a skrzynią biegów przykrecony na 2 wkretach, a jesli chodzi o obroty to obok silniczka jest dysza ktróra sie reguluje dopływ powietrza w momęcie kiedy silnik krokowy jest domkniety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprobuje znalezc dysze regulujaca silniczek krokowy i przeczyszcze czujnik predkosci walu. Dam znac jaka reakcja. Martwi mnie troche ta kontrolka od komputera.

 

U mnie czujnik temperatury cieczy (ten wyzej), ma kolor brazowy, a ten nizej bialy.

 

Jeszcze jedno pytanie:

Czy ta pompa paliwa to jest ta czesc pod tylnymi siedzeniami, przykryta okraglym denkiem? Czy wystepuje jeszcze inna pompa paliwa? Czy mozna ja po prostu zdemontowac i zamienic na inna bez odpowietrzania ukladu (odkrecam pokrywe pompy, odlaczam przewody, wstawiam nowa pompe)? Pytam, bo po prostu jestem laikiem, a chcialbym to zrobic sam.

 

Dzieki serdeczne za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!