Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Obroty silnika


august

Rekomendowane odpowiedzi

Przeczyscilem czujnik polozenia walu, niestety nie moglem znalezc dyszy regulujacej prace silniczka krokowego. Kontrolka od komputera zapala sie tylko jak silnik dluzej pracuje na biegu jalowym. Obroty utrzymuja sie na ok. 1500, a potem bardzo powoli schodza na ok. 850, ale przynajmniej nie faluja. Samochod nadal ma *czkawke* na mniejszych biegach i przy przyspiesza z rozna czestotliwoscia tzn. przyspiesza dobrze np. w zakresie 1500-2500, potem od 2500-3500 zle, potem 3500-4500 dobrze itd. Dodatkowo po wyjsciu z zakretu takie bujanie jest bardziej zauwazalne, tak jakby dostawal raz mniej raz wiecej paliwa. Podejrzewam cos w zbiorniku paliwa, prawdopodobnie pompa jest juz troche wyrobiona i raz podaje paliwo, a raz mniej.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podchodzi on od poloneza,fiata, opla
bo jest to część GM
nie moglem znalezc dyszy regulujacej prace silniczka krokowego

bo jej nie znajdziesz pracą silnika krokowego steruje sonda lambda i czujnik temperatury silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczyściłem styki MAP sensora i spr. wężyk i jest bez zmian. Stawiam raczej na układ paliwowy, a konkretnie pompę, ponieważ jak wychodzę z ostrego zakrętu to samochód dostaje czkawki, i obroty skaczą o jakieś 300-400 na minutę.

Nie wiecie może , który czujnik temperatury steruje wentylatorem, ten, który idzie do komputera, czy ten drugi, który idzie do wyświetlacza. Pytam, bo mam wrażenie, że wentylator się nie załącza, a wskaźnik temp. na wyświetlaczu, nawet nie drgnie i pokazuje , że silnik jest zimny. Nie chciałbym przegrzać silnika.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aniolek77, w termostacie masz 2 czujniki górny to czujnik który masz na wskaźnik temperatury dolny na komputer a wentylator załącza czujnik który jest wkręcony w chłodnicę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BINGO!!! Okazało się, że wężyk od MAP sensora był nieszczelny przy samym krućcu. Po skróceniu wężyka, auto chodzi jak brzytewka. Wielkie dzięki dla kolegi Cinek79 i szacunek dla Prezesa, a także dla innych za dobre rady. Pozostaje mi jedynie problem wadliwego działania wskaźnika temperatury (stoi w miejscu i cały czas pokazuje, że silnik jest zimny, przy opcji wskazywania poziomu oleju działa poprawnie). Spróbuję dostać się do kostki łączącej wskaźniki przy liczniku, może to jest przyczyna?

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

witam, mam taki problem że gdy odpalam zimny silnik to obroty zaczynają właśnie takie chyba falowanie - nie szybkie lecz raczej miarowe w zakresie 800-1200, a gdy dodam wtedy gazu to silnik gaśnie. Silnik krokowy był zmieniany kilka miesięcy temu więc to raczej nie to. Auto ma LPG sekwencyjną - przełącza się na gaz automatycznie po osiągnięciu przez silnik odpowiedniej temperatury i w czasie przełączania się co zwykle trwa kilka sekund zwykle dodaję więcej gazu, ale tak było cały czas i to raczej nie problem. Gorzej właśnie przy pierwszym odpalaniu na benzynie.

 

pozdrawiam i z góry dziękuję za porady:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Miałem podobne problemy. Po odpaleniu ssanie zalaczalo sie na 1-2sek, a potem obroty wracaly do 750/min. Przy probie dodania gazu atuko gaslo i z ponownym uruchomieniem byl juz problem, musialem od razu sporo przygazowac. Pochodzil kilka minum i bylo juz ok. Dzieki temu forum trafilem w samo sedno ;)

 

Wykręciłem czujnik temperatury cieczy chłodzącej ten od sterowania silnikiem, wyczyscilem i przy probie kolejnego wkrecenie rozsypal mi sie w rece ;). Wymienilem na nowy i teraz ssanie zalacza sie na troche dluzej okolo 2min. i wszystko rusza bez problemu :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czolem,

u mnie z kolei w chwili gdy temp. silnika sie ustabilizuje ( 7-10 min. jazdy samochodem), obroty gwaltownie spadaja do 250-500 obr/min., silnik pracuje niemiarowo, brak mozliwosci kontynuacji jazdy...a po ostygnieciu silnika, zapala na dotyk i mozna jechac dalej, do chwili ponownwgo nagrzania silnika...

w czasie gdy da sie prowadzic jazde odczuwam chwilami spadek mocy na wyzszych obrotach, tj. zwiekszam gaz-obroty rosna, a przyspieszenia nie ma...

 

 

swiece sprawdzalem, filt paliwa wymianian

podejrzewam, uklad paliwowy-> pompa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!