Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Obroty silnika


august

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem posiadaczem Renault Megane z 97 roku, z silnikiem benzynowym 1.6

Od jakiegos czasu mam problem z silnikiem, a mianowicie gdy odpale silnik i potem gdy obroty spadają (ssanie się wylancza) jak jest ciepły juz to auto gaśnie. Zeby je potem odpalic musze poczekac pare minut, potem odpala ale musze odrazu depnąc gazu zeby wszedl na obroty, proszę o jaką kolwiek pomoc, z góry dzięki! Pozdrawiam, Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje sprawdzic 2 rzeczy:

1. silniczek krokowy ktory jest odpowiedzialny za obroty

2. czujnik położenia wału korbowego (takie małe gówienko z prawej strony silnika, powinien mieść oporność 300 ohm) przeczyść styki i powinno być wporząsiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

u mnie pojawilo się także falowanie obrotów na ciepłym silniku. Po odpaleniu kiedy silnik jest jeszce zimny trzyma obroty ok.1000 na cieplym spada do 700-750 ale niestety zaczyna falować i osiągać znacznie niższe obroty. Wymienie na początek świece może to coś pomoże:/ pozatym zauważyłem też nie wiem czy tak powinno być że jak mam zamkniete szyby i chce je jeszcze domknąć (choć są już zamknięte) to zauwazalny jest także spadek obrotów. -(szyby elektryczne).

biore tez pod uwage silniczek krokowy choć nie wiem co to jest jak to wygląda i gdzie jest zlokalizowane:/ a na wszelki wypadek orientuje się ktoś ile kosztuje taki silniczek?:D

 

no i może ktoś ma namiar na jakiegoś dobrego speca od tych spraw z Krakowa???

 

Nie ukrywam że liczę na Waszą pomoc i z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja powiem taką ciekawostkę u mnie było podobnie tylko żeprzyczyna to zacinająca się klapka niepamiętam szczerze gdzie bynajmniej sama część w serwisie kosztuje 1640 zł to akurat dobrze pamiętam :D więc ja stwierdziłem że da się z tym żyć ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam wszystkich. Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Megane 1,6 8V 90 KM, z 1997 roku. Mam następujący problem:

Przy zimnym silniku, obory są na poziomie 1200 na minutę, wszystko jest OK, samochód sprawnie rusza itd. natomiast po rozgrzaniu obroty spadają do 500 na minutę, gdy na luzie dodam gazu, obroty szybko spadają, falują w zakresie 800-200 na minutę i stabilizują się na 500 na minutę. Gdy ruszam samochód dostaję czkawki, zarówno na jedynce i po przełączeniu na dwójkę. Dopiero po przekroczeniu 1500 obrotow na minutę czkawka przechodzi, jednak po przekroczeniu 2500 samochód staję się mułowaty, tzn. słabo wchodzi na obroty. Świece, przewody, filtry wymienione, silnik krokowy przeczyszczony. Poradźcie w diagnozie co może być przyczyną, z góry dziękuję i pozdrawiam

[temat scaliłem z już istniejącym uprasza się o korzystanie z opcji :mrgreen: , :mrgreen: ] -Robak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysprawdzajcie:

1. Silnik krokowy, czy nie jest wyrobiony (na allegro produkcji chińskiej ok 50zł - umnie działa taki juz ponad 2 lata)

2. Wężyk łaczący czujnik ciśnienia w kolektorze sącym biegu jałowego (czarne pudełeczko na grodzi silnika a kolektorem sacym, wężyk lubi peknąc - podchodzi od poloneza, fiata koszt ok 100zł)

3. Czujnik temperatury ale ten co steruje komputerem ( koszt ok 50zł )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

 

Po przeczyszczeniu silniczka krokowego przepustnicy, silnik trzyma 1500 obr/min niezalenie, czy jest rozgrzany, czy nie. Pojawila sie takze kontrolka od komputera (taki prostokat z falą w środku). Czy to oznacza, że silniczek krokowy dał.... ciała_? Dodam jeszcze, że kontrolka od temperetury silnika nie dziala (pokazuje caly czas, ze silnik jest zimny). Ostatnio wymienialem czujnik temperatury cieczy, ten przy termostacie. Jednak na zdjeciu pogladowym, przy termostacie znajdują sie 2 czujniki (ja wymieniłem ten, ktory jest wyżej). Od czego jest ten, który jest niżej? A także, w którym miejscu znajduje się czujnik położenia wału? Na zdjęciu jest pokazany dość enigmatycznie.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik połozenia wału jest na łączeniu miedzy silnikiem a skrzynią biegów przykrecony na 2 wkretach, a jesli chodzi o obroty to obok silniczka jest dysza ktróra sie reguluje dopływ powietrza w momęcie kiedy silnik krokowy jest domkniety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprobuje znalezc dysze regulujaca silniczek krokowy i przeczyszcze czujnik predkosci walu. Dam znac jaka reakcja. Martwi mnie troche ta kontrolka od komputera.

 

U mnie czujnik temperatury cieczy (ten wyzej), ma kolor brazowy, a ten nizej bialy.

 

Jeszcze jedno pytanie:

Czy ta pompa paliwa to jest ta czesc pod tylnymi siedzeniami, przykryta okraglym denkiem? Czy wystepuje jeszcze inna pompa paliwa? Czy mozna ja po prostu zdemontowac i zamienic na inna bez odpowietrzania ukladu (odkrecam pokrywe pompy, odlaczam przewody, wstawiam nowa pompe)? Pytam, bo po prostu jestem laikiem, a chcialbym to zrobic sam.

 

Dzieki serdeczne za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!