Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[megane I phII ] dziwnie się grzeje


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Chciałem poszukać ale nie znalazłem takiego postu.

Otóż:

wszystko jest OK. Autko już nie gaśnie, zapierdziela aż miło, pali mało i wogóle fajnie się jeździ.. ale :)

zauważyłem, że podczas postoju temperatura tzn. wskazówka temperatury gwałtownie pnie się w górę.

Wszystkie czujniki są sprawdzone, auto było pod komputerkiem, wentylator pracuje, przy jeździe 30, 50, 120, 190 km/h się nie grzeje, a na postoju tak.

Temperatura otoczenia nie gra roli, bo grzało się jak za oknem było 36*C i grzeje się jak jest 18*C. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej zainteresowałbym się czystością chłodnicy tj. oporami przepływu powietrza przez nią - czy nie jest pozaklejana owadami, błotem...

 

chłodnica jest OK - wizualnie. Trochę w weekend pojeździłem po W-awie i bardzo źle to wyglądało, tzn. jak jeżdżę wszystko jest OK, ale wystarczy 5 min. postoju w korku i tepm. rośnie do 2-iej kreski od góry. Wystarczy 30 m przejechać i spada do połowy, postój i znów w górę.

Płyn w zbiorniku jest OK, pod komputerkiem też wszystkie czujniki są OK...

Podczas jazdy po warszawce temp była na około 80% wartości wskaźnika i autko nie chciało się przełączyć na LPG???... czy jest to możliwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś czy autko rzeczywiście taką temperaturę ma, a nie jest to kwestia tylko zegarów? U mnie w renault np. jak włącze klimę to równocześnie z naciśnięciem przycisku od klimy temperatura spada o 2 kreski.. <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam ponownie.

Dolałem wody destylowanej do samego kresu poziomu MAX.

Teraz zauważyłem, że temperatura rośnie powoli, a nie jak poprzednio gwałtownie - do połowy.

Rośnie, rośnie, rośnie do góry aż do 2-giej kreski od góry, jak w korku stoję... Brałem nawiew na maks i ciepłość w kabinie na max i niewiele dało.

Czy mam serwisić auto, czy wystarczy wymiana płynu na nowy pod blokiem - z wielkiej płyty.

proszę o kontakt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas jazdy po warszawce temp była na około 80% wartości wskaźnika i autko nie chciało się przełączyć na LPG???.

Nie wiem jaką ma kolega instalację, przypuszczam, że przy tym silniku sekwencyjną i może być sytuacja, że przez reduktor nie ma właściwego obiegu płynu (zapowietrzenie reduktora, za wysokie jego usytuowanie w stosunku do układu chłodzenia) i nie osiąga on właściwej temperatury do przełączenia - jego temperatura o tym decyduje. Na to wskazywałyby charakter niedomagań ze strony układu chłodzenia.

Jeżeli układ nie jest zapowietrzony, to pozostałe opisane symptomy też sugerują za małą intensywność wymiany płynu w bloku silnika na wolnych obrotach. Przy zapowietrzeniu mogą wystepować podobne objawy + nadmiernie twarde przewody gumowe. Na wysokich obrotach pompa ma większą wydajność, a w czasie jazdy (przepływ powietrza przez chłodnicę jest wiekszy)jest intensywniejsza wymiana ciepła na chłodnicy i temperatura utrzymuje się stabilna. Przyczyny wg mnie mogą być następujące:

- przytkany przepływ na chłodnicy dla powietrza (kolega sprawdził - chłodnica czysta),

- większe opory przepływu przez chłodnicę spowodowane jej zamuleniem (ja się z czymś takim nie spotkałem) lub nie do końca otwierający się termostat - w takim przypadku powinna występować wyraźna różnica temperatur między wlotem i wylotem chłodnicy,

- zmniejszenie się wydajności pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usterki pompy się zdarzają. Wirnik nie trzyma się trzpienia tylko luźno się obraca i jakoś takoś się go trzyma dlatego przy małych obrotach silnika nie wydala a przy dużych coś daje radę. Widziałem taką usterkę. Widziałem również jak 2 łopatki się połamały i też nie wydalała jak i chłodnica była przytkana syfem i też rosła temperatura na postoju. A kolega ma rację z tym gazem więc też warto sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Dziś byłem u speca od aut i zlałem cały stary płyn - zielony i brudny ;)

Całość płukana wodą: dużo wody. Przedmuchana powietrzem z kompresorka, by wypchnąć resztki cieczy.

Zalałem płynem Borygo "Nowy" - weszło 3,5L.

Mechanik pompował węże, płyn się "chował" aż wreszcie stwierdził że mogę jechać w trasę.

Wyjechałem od razu i stanąłem w korku. Po około 20 minutach wskazówka poszybowała w górę i zatrzymała się na przedostatniej kresce.

Zatrzymałem auto i delikatnie odkręcałem korek o zbiornika, a tam wrze ;)

Postałem 5 min, włączyłem nawiew, ogrzewanie i w drogę. Jak z korka wyjechałem i grzałem na trasie to temeperaturka spadła poniżej 50% <ok>

Chyba muszę znów do niego zajrzeć i niech coś radzi :applause:

Aaa. zauważyłem, że jak klimę włączam to wentylator działa, ale jeszcze nigdy nie słyszałem by włączył się bez nie. W innych moich autach działał nawet po "zgaszeniu" silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

weszło 3,5L.

Ile w końcu weszło tego płynu? Powinno wejść coś koło 6-7 litrów

Po około 20 minutach wskazówka poszybowała w górę i zatrzymała się na przedostatniej kresce.

To raczej normalne przy tej temp.

delikatnie odkręcałem korek

Nie wiem czy gratulować odwagi czy głupoty? Nigdy nie odkręca się korka na zbiorniczku wyrównawczym na pracującym a tym bardziej gorącym silniku. Grozi to poważnym poparzeniem, płyn potrafi gwałtownie wylać się ze zbiorniczka. <ok>

Prawdopodobnie masz nieodpowietrzony układ chłodzenia. :applause: i poczytaj jak należy właściwie odpowietrzyć układ chłodzenia. Ściskanie przewodów nie wiele daje.

jak klimę włączam to wentylator działa

Tak ma być!

W innych moich autach działał nawet po "zgaszeniu" silnika.

Też się włącza, jeżeli przed zatrzymaniem temp. była w pobliżu przedostatniej kreski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

Dzięki za odpowiedź w błyskawicznym tempie.

- korek uchyliłem delikatnie - ćwierć obrotu i bardzo szybko zakręciłem :applause:

 

dziś podjechałem znów do mechanika i...

Układ podobno jest odpowietrzony O.K.

Płynu nie mam jak dolać bo jest w przedziale fabrycznym - pomiędzy kreskami

jak postało auto na włączonym silniku i się grzało, a wskazówka sobie szybowała wysoko tona na 3 kresce od końca włączył się wentylator. Pochodził 1-1,5 min. i się wyłączył?. W serwisie kolo twierdzi, ze skoro auto ma LPG to tak może być i już.

 

Wogóle to mi zaproponował, że jak jestem przewrażliwiony to może mi podłączyć przycisk kabinowy do uruchomienia wentylatora chłodnicy <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh, ci mechanicy, też mam LPG i nic takiego się nie dzieje, chłodzi normalnie. Wentylator chodzi tylko przez czas by schłodzić płyn do ok 2-3 kreski, jak jeździsz na destylarce to szybciej się nagrzewa ale też szybciej chłodzi - normalna rzecz. A nie ubywa ci czasem tego płynu? Odpowietrzenie też jest bardzo proste..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!