Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[megane I phII ] dziwnie się grzeje


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Chciałem poszukać ale nie znalazłem takiego postu.

Otóż:

wszystko jest OK. Autko już nie gaśnie, zapierdziela aż miło, pali mało i wogóle fajnie się jeździ.. ale :)

zauważyłem, że podczas postoju temperatura tzn. wskazówka temperatury gwałtownie pnie się w górę.

Wszystkie czujniki są sprawdzone, auto było pod komputerkiem, wentylator pracuje, przy jeździe 30, 50, 120, 190 km/h się nie grzeje, a na postoju tak.

Temperatura otoczenia nie gra roli, bo grzało się jak za oknem było 36*C i grzeje się jak jest 18*C. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej zainteresowałbym się czystością chłodnicy tj. oporami przepływu powietrza przez nią - czy nie jest pozaklejana owadami, błotem...

 

chłodnica jest OK - wizualnie. Trochę w weekend pojeździłem po W-awie i bardzo źle to wyglądało, tzn. jak jeżdżę wszystko jest OK, ale wystarczy 5 min. postoju w korku i tepm. rośnie do 2-iej kreski od góry. Wystarczy 30 m przejechać i spada do połowy, postój i znów w górę.

Płyn w zbiorniku jest OK, pod komputerkiem też wszystkie czujniki są OK...

Podczas jazdy po warszawce temp była na około 80% wartości wskaźnika i autko nie chciało się przełączyć na LPG???... czy jest to możliwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś czy autko rzeczywiście taką temperaturę ma, a nie jest to kwestia tylko zegarów? U mnie w renault np. jak włącze klimę to równocześnie z naciśnięciem przycisku od klimy temperatura spada o 2 kreski.. <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam ponownie.

Dolałem wody destylowanej do samego kresu poziomu MAX.

Teraz zauważyłem, że temperatura rośnie powoli, a nie jak poprzednio gwałtownie - do połowy.

Rośnie, rośnie, rośnie do góry aż do 2-giej kreski od góry, jak w korku stoję... Brałem nawiew na maks i ciepłość w kabinie na max i niewiele dało.

Czy mam serwisić auto, czy wystarczy wymiana płynu na nowy pod blokiem - z wielkiej płyty.

proszę o kontakt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas jazdy po warszawce temp była na około 80% wartości wskaźnika i autko nie chciało się przełączyć na LPG???.

Nie wiem jaką ma kolega instalację, przypuszczam, że przy tym silniku sekwencyjną i może być sytuacja, że przez reduktor nie ma właściwego obiegu płynu (zapowietrzenie reduktora, za wysokie jego usytuowanie w stosunku do układu chłodzenia) i nie osiąga on właściwej temperatury do przełączenia - jego temperatura o tym decyduje. Na to wskazywałyby charakter niedomagań ze strony układu chłodzenia.

Jeżeli układ nie jest zapowietrzony, to pozostałe opisane symptomy też sugerują za małą intensywność wymiany płynu w bloku silnika na wolnych obrotach. Przy zapowietrzeniu mogą wystepować podobne objawy + nadmiernie twarde przewody gumowe. Na wysokich obrotach pompa ma większą wydajność, a w czasie jazdy (przepływ powietrza przez chłodnicę jest wiekszy)jest intensywniejsza wymiana ciepła na chłodnicy i temperatura utrzymuje się stabilna. Przyczyny wg mnie mogą być następujące:

- przytkany przepływ na chłodnicy dla powietrza (kolega sprawdził - chłodnica czysta),

- większe opory przepływu przez chłodnicę spowodowane jej zamuleniem (ja się z czymś takim nie spotkałem) lub nie do końca otwierający się termostat - w takim przypadku powinna występować wyraźna różnica temperatur między wlotem i wylotem chłodnicy,

- zmniejszenie się wydajności pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usterki pompy się zdarzają. Wirnik nie trzyma się trzpienia tylko luźno się obraca i jakoś takoś się go trzyma dlatego przy małych obrotach silnika nie wydala a przy dużych coś daje radę. Widziałem taką usterkę. Widziałem również jak 2 łopatki się połamały i też nie wydalała jak i chłodnica była przytkana syfem i też rosła temperatura na postoju. A kolega ma rację z tym gazem więc też warto sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Dziś byłem u speca od aut i zlałem cały stary płyn - zielony i brudny ;)

Całość płukana wodą: dużo wody. Przedmuchana powietrzem z kompresorka, by wypchnąć resztki cieczy.

Zalałem płynem Borygo "Nowy" - weszło 3,5L.

Mechanik pompował węże, płyn się "chował" aż wreszcie stwierdził że mogę jechać w trasę.

Wyjechałem od razu i stanąłem w korku. Po około 20 minutach wskazówka poszybowała w górę i zatrzymała się na przedostatniej kresce.

Zatrzymałem auto i delikatnie odkręcałem korek o zbiornika, a tam wrze ;)

Postałem 5 min, włączyłem nawiew, ogrzewanie i w drogę. Jak z korka wyjechałem i grzałem na trasie to temeperaturka spadła poniżej 50% <ok>

Chyba muszę znów do niego zajrzeć i niech coś radzi :applause:

Aaa. zauważyłem, że jak klimę włączam to wentylator działa, ale jeszcze nigdy nie słyszałem by włączył się bez nie. W innych moich autach działał nawet po "zgaszeniu" silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

weszło 3,5L.

Ile w końcu weszło tego płynu? Powinno wejść coś koło 6-7 litrów

Po około 20 minutach wskazówka poszybowała w górę i zatrzymała się na przedostatniej kresce.

To raczej normalne przy tej temp.

delikatnie odkręcałem korek

Nie wiem czy gratulować odwagi czy głupoty? Nigdy nie odkręca się korka na zbiorniczku wyrównawczym na pracującym a tym bardziej gorącym silniku. Grozi to poważnym poparzeniem, płyn potrafi gwałtownie wylać się ze zbiorniczka. <ok>

Prawdopodobnie masz nieodpowietrzony układ chłodzenia. :applause: i poczytaj jak należy właściwie odpowietrzyć układ chłodzenia. Ściskanie przewodów nie wiele daje.

jak klimę włączam to wentylator działa

Tak ma być!

W innych moich autach działał nawet po "zgaszeniu" silnika.

Też się włącza, jeżeli przed zatrzymaniem temp. była w pobliżu przedostatniej kreski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

Dzięki za odpowiedź w błyskawicznym tempie.

- korek uchyliłem delikatnie - ćwierć obrotu i bardzo szybko zakręciłem :applause:

 

dziś podjechałem znów do mechanika i...

Układ podobno jest odpowietrzony O.K.

Płynu nie mam jak dolać bo jest w przedziale fabrycznym - pomiędzy kreskami

jak postało auto na włączonym silniku i się grzało, a wskazówka sobie szybowała wysoko tona na 3 kresce od końca włączył się wentylator. Pochodził 1-1,5 min. i się wyłączył?. W serwisie kolo twierdzi, ze skoro auto ma LPG to tak może być i już.

 

Wogóle to mi zaproponował, że jak jestem przewrażliwiony to może mi podłączyć przycisk kabinowy do uruchomienia wentylatora chłodnicy <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh, ci mechanicy, też mam LPG i nic takiego się nie dzieje, chłodzi normalnie. Wentylator chodzi tylko przez czas by schłodzić płyn do ok 2-3 kreski, jak jeździsz na destylarce to szybciej się nagrzewa ale też szybciej chłodzi - normalna rzecz. A nie ubywa ci czasem tego płynu? Odpowietrzenie też jest bardzo proste..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!