Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Megane II Ph II] Dziwne spalanie i spadek mocy


rekin1987

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Moja meganka (1.5dCi 106km)zachowuje się baardzo dziwnie. Poczynając od spalania, które przy w 90% km robionych na trasie i bez klimy z przepisowymi prędkościami(max 100km/h) równym przyspieszaniem bez żadnych wariacji wynosi 6,5l/100km(ON Verva) i sporadycznymi spadkami mocy tj. naciskam gaz, a reaguje dopiero po ok 4s (i wydaje mi się że jest za słaby jak na te 106koni), a kończąc na dziwnym zjawisku czyli jadę w trasie ok 30-40 km wszystko jest ok spalanie aktualne ok 4l po czym nachylenie trasy się nie zmienia ciągle jadę z tą samą prędkością, a spalanie nagle skacze do 7-8l i kiedy puszczam gaz nie spada od razu do 0 tylko leci stopniowo, a potrafi się nawet utrzymywać na poziomie 4-5 l. Nie mam pojęcia co to może być , miałem ostatnio wymieniany olej i czujnik od sprzęgła. Takie spalanie z ostatnich 2000km, czyli od momentu zakupu (rocznik 2009, produkcyjny 2008).

Czy któryś z forumowiczów ma jakieś pomysły co sprawdzić, albo gdzie (mieszkam w Poznaniu)?

Edytowane przez rekin1987
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzam starą metodą :)

I nie wydaje mi się żeby 6,5l na trasie o małym natężeniu ruchu i przy w miarę stałej i niezbyt wysokiej prędkości było normalne. Ale cóż może oczekiwałem zbyt dużo po tym samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tak spokojniej jeździe spala Ci około 1l za dużo i to nie jest normalne, a auto wcale nie jest "bardzo czułe" cokolwiek to miało znaczyć.

nie spada od razu do 0 tylko leci stopniowo, a potrafi się nawet utrzymywać na poziomie 4-5 l

Po puszczeniu "gazu" spalanie chwilowe nie spada od razu do zera tylko stopniowo, tak ma być. Czy utrzymuje się na poziomie 4-5l bez naciskania "gazu"?

Edytowane przez kataryniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bieg 6 obroty ok 2000 według komputera pokazuje wtedy najmniejsze spalanie aktualne ;P

Po puszczeniu "gazu" spalanie chwilowe nie spada od razu do zera tylko stopniowo, tak ma być. Czy utrzymuje się na poziomie 4-5l bez naciskania "gazu"?

Dokładnie bez gazu 4-5l ale nie jest tak cały czas. Zauważyłem, że tak się dzieje gdzieś po 30-40 km w trasie (zazwyczaj jeżdżę trasy rzędu 100km).

Edytowane przez rekin1987
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 na 2000 ma spore obciążenie silnika, w tej prędkości może mniej palić na 5,

dla 6 optymalna prędkość i spalanie jest w okolicy 120(-)km/h, tak jak na 4 przy obrotach 2,5tys pali mniej (około 3,8-4,3l) niż z tej samej V na 5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jak się okazało po wizycie w serwisie mam silnik 86 KM a nie 105. Niestety dwie wizyty w serwisie nie przyniosły żadnego rezultatu. Panowie się chyba nie znają na swojej robocie. Nie wykryli nic i nie potrafią powiedzieć co jest nie tak. Osobiście podłączyłem się do autka za pomocą ELM327 i jedyne co mogę powiedzieć, to że w momencie kiedy autko pracuje normalnie obroty na biegu jałowym wynoszą 800, a kiedy coś jest nie tak wzrastają do 900.

Ostatnio po zatankowaniu autka i przejechaniu 150 km średnie wynosiło 4,5l. Następnego dnia przejechałem kolejne 50 km( jednak tym razem z objawem nieprawidłowej pracy) i średnie wzrosło do 7l.

Pomocy !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to masz 105 koni. Reakcja po naciśnięciu gazu jest natychmiastowa. Spalanie 6.5 na trasie to przy ostrym deptaniu i prędkościach powyżej 140 km/h, ale nie przy 90-100. Przy takich prędkościach to spalanie miałbyś w okolicach 4 litrów przy naprawdę delikatnej jeździe o której piszesz. Po odpuszczeniu całkowitym gazu, spalanie powinno od razu spaść do 0.

 

Zwiększone obroty, to jest tryb awaryjny. W jakim byłeś serwisie i pod jaki program cie podłączali ?

 

Proponowałbym przedzwonić do któregoś z tunerów w Poznaniu, zrobić pomiar na hamowni, wszystko wyjdzie co dolega autu.

 

np Geko cars

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Byłem w autocompol w Poznaniu i nie mam pojęcia pod jaki program podłączali. Stwierdzili, że nie mogą wykryć co jest jeśli bład nie występuje. Mam do nich pojechać jak obroty znowu będą powyżej normy. Jakoś nigdy nie mogę trafić :/. Druga rzecz, że pracuja tam chyba jakieś oszołomy po byłem dwa razy i dwa razy w protokole jest wpisane sprawdzenie elementów gumowych zawieszenia i ani razu nie zauważyli, że za 1 razem osłona jednego amora była pęknięta, a za drugim była już niestety w dwóch częsciach.

 

Dodano: 10 sie 2011 - 19:31

Kolejna wizyta w ASO nic nie wniosła do problemu pomimo, iż usterka występowała. Według nich wszystko jest OK.

Co do moich odkryć:

Podczas gdy usterka występuje obroty utrzymują się na poziomie 930(podłączyłem pod komputer) i gdzieś z okolic silnika albo skrzyni biegów występuje cykanie/klikanie. Kiedy usterka ustępuje obroty spadają do 800 a cykanie znika.

 

I teraz mam jeszcze pytanie czy na zdjęciu dobrze oznaczyłem egr? Po odłączeniu wtyczki przy tym zaworze nie wystąpił żaden błąd. To normalne?

egre.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Edytowane przez rekin1987
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest EGR, tam z tyłu za rurą od turbiny, strzałka niedokładnie

 

 

zmień serwis, jedź do uznanego tunera, który będzie potrafił odczytać zapisane błędy, np Gekocars, jest w Poznaniu. Zadzwoń do nich, przedstaw sprawę i będziesz wiedział czy coś poradzą.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!