Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wymiana silnika 1.4 na 1.6


ghosti

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio zakupilem okazyjnie sprzecik - megi 1.4 classic, ale na trasie bylo nieco problemow z przyspieszeniem, o ile przy niskich predkosciach ponizej 90km/h bylo calkiem przyzwoicie o tyle wyprzedzenie tira pod gorke graniczylo z cudem pomimo wrzuconej 4ki i gazu do podlogi. Na plaskim terenie tez nie bylo najlepiej, wyprzedzanie tylko na 4ce, gaz do podlogi i bywalo nieciekawie. Silnik nie palil duzo, na trasie wyszlo 9l gazu przy predkosci ok. 110km/h. Oczywiscie mam swiadomosc, ze to tylko 1.4, ale mam porownanie z silnikiem o mniejszej mocy, tez 1.4, tez jednowtrysk, tez sedanik i jest o wiele lepiej, podobnie inne autka, ktorymi jezdzilem.

 

Teraz do sedna, silnik lyka olej, mimo, ze nie ma jakis sladow wyciekow, rura wydechowa tez jest czysta, ale jak sprawdzilem na trasie przy 1000-1500km potrafi zniknac caly olej.

 

Mysle o wymianie silnika z 1.4 na 1.6, zwykly 8v, tez od sedana. Co musialbym wymienic, widze, ze skrzynka przekladniowa bylaby ta sama? Czy np. wystarczylby kompletny silnik z osprzetem? Najlepiej jakby ktos napisal konkretnie jakie podzespoly musze wymienic, a co moglbym zostawic z osprzetu silnika, bo czasem jest do kupienia silnik kompletny, ale bez kilku podzespolow. Dodatkowym problemem jest instalacja lpg, nie wiem jak tutaj wygladalaby sprawa przerobki, 1.4 to jednowtrysk, 1.6 to wielowtrysk. Jakby sie ktos orientowal w kosztach takiej przerobki byloby milo ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro chcesz wymienic jednopunkt na wielopunk, to niestety troszkę części będziesz musiał nabyć z "nowym" silnikiem. Inna wiązka przewodów, ECU, niektóre czujniki itp. Ogólnie nie polecam. Można spróbować wymienić sam blok z głowicą. Osprzęt zastosować ze starego. Rozstawy kanałów kolektorów, mocowania itp. na 99% bedą takie same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niekoniecznie. Mój 1,4 8v z Megane i 1,6 8v z Thalii lub Logana są niemal identyczne. Cały osprzęt jest identyczny. Inny jest tylko blok i głowica, z racji innej pojemności, bo z zewnątrz też niczym się nie różnią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedaz i kupno nowego raczej odpada, troszke juz zainwestowalem w to autko: instalka glosnikow, wygluszenie drzwi, spojlerek na klape tylna, poza tym nie zdazylem sie nawet jeszcze nim nacieszyc ;-) .

 

Przy wymianie samego bloku z glowica, nie bedzie zadnych problemow z tym, ze nowy silnik to wielopunkt, a stary osprzet bedzie od zwyklego jednopunktu? Chcialbym, zeby to pracowalo zupelnie jak ten 1.6, zeby nie bylo magicznego spalania lub mniejszej mocy niz przy standardowych 1.6. Co wartoby jeszcze zakupic z "nowym" silikiem? Czy ta wiazka przewodow jest do wymiany w tym wypadku, na co moze miec wplyw? Ciekawe jak pracowalby ten silink ze starym ECU od 1.4. To mialby byc zwykly 8 zaworowy silnik, przerobka na vtec'a juz pewnie wymagalaby wiekszych zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli pozbędziesz się z "nowego" silnika kolektora, przepustnicy itp i założysz wszystko ze starego to juz będzie znowu jednopunkt. Musisz znależć silnik z identycznymi czujnikami, o ile wszystkie nie mają identycznych. Wtedy będziesz mógł wykozystać orginalna wiązkę przewodów. Teoretycznie powinien chodzić na programie z 1,4 ale lepiej zmienić, bo mapy wtrysku może sie minimalnie różnią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, czyli teoretycznie warto kupic silnik z osprzetem, z przepustnica, kolektorem ssacym i wydechowym oraz ew. czyms jeszcze. Rozrusznik, alternator i pompe wspomagania pewnie moznaby wziasc ze starego. A jest szansa, ze od tego 1.4 na jednopunkcie, ktory teraz mam bedzie szla ta sama wiazka co do wielopunktowego 1.6?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIE!!! Takiej możliwości nie ma.

Masz jeden wtryskiwacz a zmieniasz na silnik z czterema. Inna wiązka, inny komputer i kupa babrania. Ogólnie nie polecam takiej zabawy. Równie dobrze możesz kupić sobie 1,6 16V, bo i tak wszystko bedziesz mial do wymiany.

Osobiście poprzestałbym na wymianie na jednopunktowego 1,6 8V, do którego pasował będzie istniejący osprzęt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wyjasnienie paru spraw ;-)

 

Problem w tym, ze silnik do megana classic w wersji 1.6 to wielopunkt, jedyny jednopunkt to wlasnie 1.4. 1.6 od Thalii, Logana lub Laguny to jednopunkty? Nie masz moze jakiejs specyfikacji tych silnikow (spalanie, przyspieszenie, itp.)? Silniki od Thalii i Logana powinny wejsc swobodnie na miejsce tego, ktory teraz mam? Wiazka powinna pasowac ta ktora jest, a do wymiany bylby sam komputer, right?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!