Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic 1.6 8V '97 nie odpala, brak iskry, pompa działa


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

 

przedwczoraj po przejechaniu kilkunastu kilometrów i odstawieniu samochodu na kilka minut nie mogłem odpalić (wszystko wyglądało OK), zamykanie i otwieranie nie pomogło, LED czerwona u góry po kilku sekundach gasła i nic...

Po dwóch godzinach poszedłem do fury i odpaliłem bez niczego - normalnie.

 

wczoraj znów to samo: przejechałem parę kilometrów, zostawiłem samochód na kilka minut i ...nic - nie odpala.

LED immo wyglądałą ok po przekręceniu kluczyka lampki gasły prócz oleju, ładowania i chyba kompa (pomarańczowy monitorek w prawym górnym rogu).

Dziwne jest to, że pompa paliwa pracowała cały czas po włączeniu kluczyka.

Po przegrzebaniu kabli pod maską udało mi się uruchomić silnik (pompa wtedy załączyła się na dwie sekundy po załączeniu zapłonu i włączyła się ponownie po uruchomieniu silnika) - niestety tylko na parę minut, silnik zgasł i wydaje mi się, że w tym momencie pojawiła się znów lampka kompa (pomarańczowy monitorek). I potem znów pompa pracowała cały czas bez uruchomionego silnika.

 

dodam jeszcze co sprawdziłem:

- pompa paliwa podaje paliwo ( nie wiem jak z ciśnieniem);

- na cewkę przekaźnika pompy napięcie jest podawane cały czas (po załączeniu stacyjki)

- odłączanie akumulatora na 1min. (kilkukrotne) nie pomogło;

- próbowałem odpalać na dwóch różnych kluczykach i to samo

- nie ma iskry na garze 3 i 4 (na 1, 2 nie sprawdzałem, ale pewnie też nie ma)

 

Dziś kolejne rewelacje:

- poszedłem do samochodu wsiadłem i odpaliłem bez problemu;

- dojechałem do domu, wyłączyłem silnik i po chwili znów zapaliłem - OK;

- po paru minutach poszedłem i już nie odpaliłem

Zawsze jak pompa paliwa włączy się i wyłączy (po załączeniu zapłonu) samochód odpala.

Jak się załączy i nie wyłączy - samochód nie odpali.

 

Jakieś pomysły??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie przekaźnik, zamieniłem z innym i sprawdziłem napięcie na cewce (jest, czyli przekaźnik ma trzymać)

poza tym pracująca na okrągło pompa to nie problem, ale objaw problemu - komputer skądś wie, że coś jest nie tak, bo:

a) nie wyłącza pompy;

<piwko> pali się lampka EKG

 

Popraw profil, wpisując poprawne dane auta. Nie było Scenica II z silnikiem 1.6/8V

Pomocny będzie ten temat http://megane.com.pl/topic/22738-ogolne-instrukcja-korzystania-z-forum-meganecompl/

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze mówiąc nie sprawdzałem, a jak powinno być?? Omomierzem można???

(wątpię w czujnik: zanim silnik próbuję zakręcić już wiadomo, że nie odpali - pompa paliwa się nie wyłącza)

 

------------------------

widzę, że się nie wpasowałem w kategorię (mam I nie II, proszę o przeniesienie)

Edytowane przez sterowniczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik sprawdź omomierzem, niestety nie powiem Ci jak powinna być wartość, znajdziesz w Sam naprawiam wyd. I lub wejdź na stronie intercarsu. Sprawdzenie czujnika zajmie Ci parę minut, to proste.

Zastanawiam się czy nie masz problemu z wyłącznikiem bezwładnościowym. Wypnij wyłącznik i połącz styki, chodzi o to, żeby go obejść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra, czujnik położenia sprawdzę (w końcu to chwila),

a ten czujnik bezwładnościowy to przypadkiem taki jakby przycisk z czerwonym kapturkiem (po lewej stronie w komorze silnika)??

Edytowane przez sterowniczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba mamy rozwiązanie - macałem sobie to cudo właśnie parę dni temu <piwko>

dam znać jak coś wyczaję.

Niestety to nie czujnik bezwładnościowy - po jego odłączeniu pompa w ogóle nie działa

sprawdzę jeszcze ten od położenia wału, ale nie mogę znaleźć prawidłowej rezystancji w necie.

Właśnie sprawdziłem czujnik położenia wału, ma ok. 220ohm i się "buja" przy przykładaniu żelastwa, czyli chyba OK.

wczoraj:

Przejrzałem elektrykę pod maską, zdejmowałem wtyczki z czego się dało, szarpałem i trząsłem kablami i nic - nie odpalił nawet raz na krótko.

dziś rano:

Wsiadłem i odpaliłem, podczas pracy silnika szarpałem i trząsłem kablami i nic - nie zgasł.

Generalnie wygląda, że jeśli już odpala, to raczej jak jest zimny (tzn. poniżej 20st.)

Tak myślę, czy coś tam w ECU nie styka dobrze, może by przelecieć lutownicą?? praktykuje się takie metody??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie jestem po wizycie kolesia z kompem za 40 000zł (nie wiem jakim) i ... się nie mógł połączyć z ECU - serwis, mówi mnie tylko ratuje, o zgrozo!!

Edytowane przez sterowniczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standard <piwko>

Starsze Renault można zdiagnozować tylko CLIPem, albo walizką XR-25, ewentualnie komputer diagnostyczny Magneti Marelli (ale pokazuje błędy za pomocą kodów).

Gdyby gość miał trochę przyzwoitości, to by nic nie skasował.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy takie coś się nada: http://allegro.onet.pl/show_item.php?item=1677125855,

właśnie sobie kupiłem <piwko>

koleś nic nie skasował (i tak bym mu nie zapłacił), ale komp był podobno kupiony za 40 000

Edytowane przez sterowniczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po jego odłączeniu pompa w ogóle nie działa

Prawidłowo, bo wypiąłeś wyłącznik. Pisałem, żebyś zdrutował styki we wtyczce czy co tam jest. Wyłącznik odcina zasilanie pompy paliwa!

 

się nie mógł połączyć z ECU

Zobacz co masz napisane na obudowie ECU ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!