Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Trudności z ponownym odpaleniem po przygaśnięciu


Pavulon

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, zastanawia mnie taka dziwna sprawa... Otóż razu pewnego podczas ruszania auto mi przygasło (zapewne źle dobrałem obroty i sprzęgło). Ponowne próby kręcenia nie dawały efektu, auto nie dało się uruchomić. Nie kręciłem go zbyt długo, żeby nie rozładować akumulatora. Odczekałem parę minut i ponownie spróbowałem - odpalił. Minęło parę tygodni i problem powtórzył się po nieudanej próbie rozruchu - tym razem ciut przykrótko go kręciłem, nie zdążył zaskoczyć a ja puściłem kluczyk. I znowu - parę razy próbowałem uruchomić, ale kończyło się tylko na kręceniu rozrusznikiem. Kilka minut przerwy i w końcu - silnik zaskoczył (nieco nieregularnie pracując na początku), a wszędzie wokół czuć było silną woń benzyny (nie spalin - benzyny). Dodam, że poza tymi dwoma incydentami auto pali od pierwszego zakręcenia, zazwyczaj od razu. Potem silnik pracuje równo, nie ma problemów ze spadkami mocy itp. Odnośnie blokady zapłonu - u mnie poprzedni właściciel zastąpił seryjny immobilizer z zamkiem centralnym czymś innym, mam zamek z osobnego pilota, a dioda immobilizera miga na okrągło, nawet podczas jazdy. Jak moglibyście zdiagnozować te problemy z rozruchem? Czy to kwestia odczekania paru minut (nie zawsze można, jak sobie pomyślę, że przygasłby mi na środku skrzyżowania albo w korku...!), czy problem, z którym można sobie jakoś poradzić? Może ktoś spotkał się już z podobnymi objawami? Będę wdzięczny za każdą sugestię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Wielkie dzięki! Mam nadzieję, że to pomoże.

 

Dodano: 07 wrz 2011 - 22:21

Jakoś nie było okazji, żeby powymieniać to wszystko, jeżdżę jak jeździłem i raz na jakiś czas objawy się powtarzają... Naczytałem się dziś natomiast postów na temat silniczka krokowego. Mechanik też zwrócił mi na to uwagę, przy okazji robienia rozrządu ponoć przeczyścił go. W jaki sposób ten silniczek się zużywa i jak kończy się jego żywot? Bo domyślam się, że ciągłe czyszczenie nie jest receptą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jeździsz na krótkich dystansach, niestety, ale silniczek krokowy (i przepustnica, oraz częstsza regulacja zaworów) będzie wymagał częstszych czyszczeń. Jakąś tam radą przy krótkich dystansach, jest nie jeżdżenie jak tzw. emeryt. Jak auto zacznie już łapać temperaturę, ciągnąć silnik do 3 tyś. obr/min i dopiero zmieniać bieg. I nie jeździć poniżej 2 tyś. obr/min. Tylko przypominam, jak silnik zacznie już łapać temperaturę.

 

W silniczku krokowym może zużyć się grzybek (bardzo rzadka przypadłość) oraz może blokować się trzpień, co z kolei może doprowadzić do uszkodzenia cewek w silniczku (nie będzie silniczek miał siły wysuwać i chować tego trzpienia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już instynktownie jeżdżę troszkę "głośniej", bo faktycznie może to auto się trochę zamula poprzez tzw. ekojazdę... Nie wiem już sam, natomiast zastanawia mnie, skąd konieczność kilkuminutowego oczekiwania przez ponowną próbą rozruchu po samoistnym przygaśnięciu. Czasem nawet złapie, ale obroty są drastycznie niskie i wtedy jedynie wciśnięcie gazu niekiedy pomaga w reanimacji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cylindry są zalane niespaloną mieszanką.

samoistnym przygaśnięciu

Jeżeli odepniesz sondę Lambda i przygasanie zniknie, może to wskazywać (z wielkim prawdopodobieństwem), że silniczek krokowy wymaga czyszczenia/wymiany. Tylko po teście przypnij ją z powrotem. Będziesz miał astronomiczne wręcz spalanie, jeżeli tego nie zrobisz.

Występuje u Ciebie tzw. falowanie obrotów. Poczytaj o tym na forum, będziesz bogatszy w wiedzę oraz doświadczenia innych.

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cylindry są zalane... A czy jest jakiś skuteczny sposób na prędkie odpalenie auta po takim zjawisku? Jak dotąd zdarzało mi się to głównie na przymarketowych parkingach, ale problem pojawi się, gdy auto przygaśnie mi na środku skrzyżowania :) Z własnych obserwacji odnoszę wrażenie, że pomaga chyba pompowanie pedałem gazu, ale może to tylko subiektywne odczucie? No i po takim odpalaniu przeważnie potwornie śmierdzi benzyną, więc nie wiem, czy to nie szkodzi jeszcze bardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy jest jakiś skuteczny sposób na prędkie odpalenie auta po takim zjawisku?

Tak, przy odpalaniu dodaj trochę gazu (przyciśnij pedał gazu na 2-3 cm).

potwornie śmierdzi benzyną

Normalne, jeżeli do tłumika poleci niespalona mieszanka. Problem może być, jeżeli kilkukrotnie pod rząd tak się stanie. W najgorszym razie może eksplodować tłumik.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A już czytałem wcześniej, dzięki serdecznie :) U mnie jak na razie nie gaśnie podczas jazdy, hamowania czy wysprzęglania (odpukać). Z tego, co widzę na forum, sporo osób ma problemy z tymi obrotami w megane. Czyżby taki urok tego modelu? Tyle się naczytałem o jego awaryjności przed zakupem, a jednak kupiłem w nadziei, że przekonam się do francuzów. Ciężko jest :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Francuski, niemiecki, włoski, i tak wyprodukowany w Chinach. A poważnie, to kwestia awaryjności leży u pod-producentów poszczególnych części. Możesz kupić coś np. Boscha, a wyprodukowane to będzie w Chinach. Albo złożone z chińskich części i do sprzedaży wystawione jako Made in Germany, ponieważ tam to zapakowano w całość...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!