Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

przy próbie odpalenia gasną wszystkie kontrolki i cicho zaczyna wyć alarm


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Nie wiem czy piszę w dobrym dziale ale proszę o wyrozumiałość, gdyż to mój pierwszy post na tym forum.

Problem mam jak w temacie, ale od początku... Wszystko zaczęło się po regeneracji parownika. Nie wiem czy to ma jakiś z tym związek czy to tylko zbieg okoliczności ale na wszelki wypadek napiszę. A więc gdy podłączyłem wszystkie przewody, kabelki itp. do parownika chciałem zobaczyć czy wszystko działa jak należy. Odpaliłem normalnie na benzynie, dałem mu parę minut na rozgrzanie po czym przełączyłem na gaz- zgasł. Odpaliłem drugi raz, ładnie przełączył się na gaz- wszystko ładnie pięknie ale przy odpaleniu mocno przygasły kontrolki na desce rozdzielczej i światła wewnątrz. Trochę pochodził sobie na gazie, zgasiłem silnik i chciałem odpalić ponownie no i się zaczęło. Kiedy kluczyk jest w pozycji 2 wszystkie kontrolki się świecą. Kiedy przekręcam w pozycję 3, wszystko gaśnie tak jakby padł akumulator, a z pod maski słychać bardzo ciche wycie syreny. Alarm nie reaguje na pilota- kompletnie nic się nie da zrobić. Żeby było śmieszniej tak jest przy otwartych drzwiach (obojętnie których), ale jeśli zamknę wszystkie drzwi syrenę słychać głośniej (ale nie na maxa) ale ciężko to nazwać wyciem- raczej szczekaniem, tak jakby się zacinała. Wszystko ustaje po odłączeniu akumulatora i to też nie od razu. Po ponownym podłączeniu akumulatora wszystko wraca do normy- świecą się kontrolki, światła, reaguje na pilota, aż do momentu kiedy chcę go znowu odpalić. Myślałem że to może wina kabelków przy parowniku, że może robią jakieś zwarcie, ale po odłączeniu wszystkich jest nadal to samo. Może ktoś spotkał się z takim samym problemem lub czymś podobnym. Bardzo was proszę o pomoc bo kompletnie nie wiem co może być tego przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzane było kilka razy, z resztą wczoraj jeździłem i było wszystko ok, przy aku nic nie było ruszane. Dzisiaj też za pierwszym razem odpalił normalnie bez żadnego problemu. Dopiero za drugim razem przygasły kontrolki, że ledwo zdążył załapać a za trzecim już się nie udało <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to ma jakiś z tym związek czy to tylko zbieg okoliczności ale na wszelki wypadek napiszę. A więc gdy podłączyłem wszystkie przewody, kabelki itp. do parownika chciałem zobaczyć czy wszystko działa jak należy. Odpaliłem normalnie na benzynie, dałem mu parę minut na rozgrzanie po czym przełączyłem na gaz- zgasł.

Może być akumulator słaby, ale zwykle wtedy nie chce odpalić z pierwszym razem. Ja bym sprawdził owe podłączenia do parownika. Chodzi o to czy nie zostały (jeżeli jest taka możliwość) pomylone przewody (biegunowość)do cewki elekrozaworu - jeżeli w cewce jest wmontowana dioda (wtedy zaznaczona jest biegunowość), to odwrotne połączenie powoduje jej uszkodzenie, a czasem może powodować zwarcie - tu powinien zadziałać bezpiecznik. Sprawdzić nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi się wydaje, że jeśli by padł akumulator to wcale bym go nie odpalił, a jeśli zapalił raz to powinien i drugi i trzeci. Ale oczywiście sprawdzę, bo czasem najprostsze rozwiązanie okazuje się tym właściwym- na razie aku się ładuje, ewentualnie podłącze jutro drugi jak ten nie podziała. A kabelki do parownika są podłączone tak jak były. Wiem bo zanim był zdjęty zrobiłem zdjęcia jak to wszystko wygląda. Zasugerowano mi też żebym sprawdził przewody masowe i rozrusznik. Myślicie że to może być też to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi się wydaje, że jeśli by padł akumulator to wcale bym go nie odpalił, a jeśli zapalił raz to powinien i drugi i trzeci.

Właśnie takie są objawy padniętego aku. Po dłuższym postoju zapalisz, ale jak chcesz ponownie zapalić to się nie da. Podładuj akumulator, sprawdź testerem do akumulatorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!