Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

70 kkm na instalacji stag czas na zmianę wtrysków


Robak

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy poproszę wa o opinię nt. wtryskiwaczy gazu.

W moim sceniku dzielnie przez 70 tyś walczyły wtryski VALTEK po 40 tyś regeneracja i potem nadal ładnie pracowały aż do zeszłego tygodnia, spalanie wzrosło ze średnich 8,5 l do 12 l podpięcie komputera do sterownika gazu wykazało awarię 2 wtryskiwaczy, niestety regeneracja już nie wchodzi w rachubę.

Pomocy oczekuję w kwestii wyboru rozsądnej listwy wtryskiwaczy.

na alledrogo znalazłem:

1. Valtek żółty (teraz mam niebieskie)135zł

2. OMVL DREAM FAST REG 135zł

3. MAGIC JET - 189 zł

co z tej trójki wybrać jakie są późniejsze warunki regeneracji i czy jest możliwa tak jak w valteku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jeśli waldki to co najwyżej nowe czerwone (typ 34) ale to już wydatek ponad 200zł.

2. Chyba najlepsze budżetowe wtryskiwacze teraz, sam przymierzam się do zakupu i wymiany. W porównaniu do MJ te są już na rynku jakiś czas, więc nie jest to pęd za nowością, jak w przypadku MJ.

Aha, tylko, jeśli sam będziesz zmieniał, to znalazłem opinie, że trzeba uważać na króćce, za mocne wkręcenie dysz, zaciśnięcie opaski czy napięte węże lubią je podobno połamać.

3. Swego czasu polecane, teraz wyklinane. Mam i przymierzam się do zmiany na REG FASTy, bo MJ chyba mi zdychają.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnych danych Ci nie podam, ale jak czytałem to wytrzymują spokojnie kilkadziesiąt tyś. km.

Zestawy regeneracyjne są jak najbardziej dostępne, tylko nie wiem (jakoś nie zainteresowałem się tym <piwko> ) czy po takiej wymianie wymagają kalibracji czy nie, nowa listwa jest już fabrycznie skalibrowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za uwagi w poniedziałek zapytam gazownika o te listwy, ale teraz pytanie czy te w pełni plastikowe są ok? czy się w to nie ładować?

Edytowane przez Robak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo aluminiowe będą trwalsze, ale plastiki mają też być solidne.

Zresztą gdyby nawet po tych 60-80k km.koniecznym okazała się zmiana listwy, to i tak, biorąc pod uwagę cenę, nie jest źle.

 

Ja właśnie kupiłem plastikową oraz inne duperelki. Teraz zostało tylko nie spaprać wymiany <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam valteki ale czerwone i po 40kkm zero problemów żadnej różnicy w jeździe czy coś takiego , bez żadnej regeneracji chodzą bez zarzutu , dopłaciłem do nich trochę jak kupowałem instalacje ale widać warto , mi gazownik powiedział że ta listwa powinna wytrzymać od 60-80 bez żadnego problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Valtek żółty (teraz mam niebieskie)135zł

2. OMVL DREAM FAST REG 135zł

3. MAGIC JET - 189 zł

 

To są tylko z nazwy wtryski lpg, a tak naprawdę są to elektrozawory o nieprecyzyjnym dawkowaniu paliwa. Najlepsze z wymienionych to są Magic Jet-y,

ale proponowałby rozważenie kupna "prawdziwych wtryskiwaczy" o precyzynym systemie wtrysku lpg jak Matrix czy Hana 2000. Cena dwa razy większa,

ale takie wtryski powinny spokojnie wytrzymać 150 tyś bez regeneracji i kalibrowania.

Poza tym dawkowanie lpg jest dużo bardziej precyzyjne, spalanie gazu w porównaniu z Valtekami typ 34 (czerwone) powinno być niższe o jakieś 1-2 litra.

Szczególnie wtedy gdy Vateki się rozkalibrują.

Rachunek jest prosty.

 

ja mam valteki ale czerwone i po 40kkm zero problemów żadnej różnicy w jeździe czy coś takiego , bez żadnej regeneracji chodzą bez zarzutu , dopłaciłem do nich trochę jak kupowałem instalacje ale widać warto , mi gazownik powiedział że ta listwa powinna wytrzymać od 60-80 bez żadnego problemu

 

Dopłaciłeś? Do czego? Przeważnie one są w standardzie, bo to są najtańsze i najprostrze "wtryski" elektrozawory lpg jakie są na rynku. Dopłacić można do prawdziwych wtrysków, żeby się nie bawić z valtekami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba się dobrze zastanowić na czy wydawać kasę na lepsze czy gorsze wtryskiwacze. Autor wątku podjął decyzje wybrał pewną grupę, kierując się swoją ekonomią. Można co najwyżej próbować skierować autora w stroną trochę droższych (lepszych) i to wszystko. Ja na wtryskach typu Valtek (czerwony) zrobiłem 180 tyś km (bez wymiany) i jestem pewien że były zrobione z innej "gliny" - wtryski sygnowane Tartarini. Próbowałem je reanimować, ale z wyklepanymi osadzeniami nie dało się nic zrobić. Wymieniałem na jakieś zamienniki i też jest dobrze. Natomiast ostatnio wymieniałem w Lagunie Omvl REG (metalowe i nie typu FAST) po ok 80 tys km. Miały wytarte prowadzenia tłoczków i wyrobione sprężynki, natomiast osadzenia w nienagannym stanie. Uważam że REG jest wystarczająco dobrą propozycją, poza tym REG nie trzeba kalibrować.

Edytowane przez kocuper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niska trwałość i poddatność na zabrudzenia - aby takie wtryskiwacze służyły dłużej należy je montować w pionie i stosować porządne filtry i bardzo często je wymieniać (conajmniej co 1000 L spalonego gazu)

Poczytałem i ja tam widzę więcej wad niż zalet. Szczególnie podoba mi się to o filtrach i małych przebiegach <piwko>

 

Ja na wtryskach typu Valtek (czerwony) zrobiłem 180 tyś km (bez wymiany) i jestem pewien że były zrobione z innej "gliny" - wtryski sygnowane Tartarini.

Walteki kiedyś były dużo lepsze, teraz zrobili z tego totalny złom i wprowadzili nowy model (nowe czerwone typ 34) :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!