Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Scenica


Dario1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Myślałem przez dłuższy czas o zakupie dwójki, ale sytuacja zmusiła mnie do zmniejszenia moich wymagań i dla tego wybrałem dwa autka z pierwszej wersji :

http://moto.allegro.pl/scenic-1-8-b-zarejestrowany-klimatrinic-sliczny-i1683912034.html

http://otomoto.pl/renault-scenic-C19274181.html

Proszę o wszelkie uwagi .

I jeszcze pytanie:

Na co powinienem zwrócić uwagę w trakcie oględzin ?( chodzi mi głównie o jakieś nalepki z datą produkcji).

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wybrał drugi, glownie co w pierwszym mnie nie pokoi?? umyty silnik. Robi sie to wtedy gdy naprzyklad byl wyciek i trzeba to wyczyscic, przy brudnym masz pewnosc ze zanych wyciekow nie było. Przy zakupie sprawdz roczniki szyb oprocz przedniej, bo przednia jest glownie wymienia bo jest najbardziej narazona na udezenia kamieni. Gdy szyba naprzyklad pasazera z tylu sie nie zgadza jest mozliwosc ze w tym miejscu byl stukniety a tego chyba nie chcesz <piwko>

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwszy - ze zdjęć nie wypatrzyłem nic

drugi - po dzwonie przednim, brak nalepek oryginalnych na reflektorach pod maską, szpary między błotnikami a maską nierówne, ramię wycieraczki kierowcy jakieś szemrane, zderzak odstaje

 

brałbym chyba pierwszego, który poza tym ma mocniejszy silnik 1.8 <piwko> jednak na obecną chwilę pozostanę przy swoim 1.9 dCi :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i znowu chcę swoje 3 grosze tu wcisnąć.

1/ Trzeba dobrze obejrzeć przód, ze zdjęć dziwnie wynika, że za duża szpara nad zderzakiem, a pod maską i oboma reflektorami, zresztą szpary pomiędzy maską a błotnikami są szersze u dołu niż u góry. Możliwe, że maska nie domknięta, ale te szpary pod reflektorami, możliwe, że miał dzwona i za wysoko zamontowali podłużnice pasem górnym, albo za wysoko zamontowany zamek, (nie wiem czy to faktycznie podłużnice)? reflektory może i oryginalne (lub kupione na szrocie, widać naklejki, na nich musi być rok produkcji zgodny z rocznikiem samochodu, ktoś na tym forum pisał, że kupił z wstawionymi angielskimi), ale co robi nalepka z ceną na osłonie plastikowej prawego reflektora? Śruby mocowań błotników powinny być w kolorze lakieru, a są chyba szare. Tylne szyby na korbkę, sterowanie radiem jest pod kierownicą (błędnie piszą), wydaje mi się, że poducha kierowcy ma inny odcień. Lakier jak nowy i antena mu się przekręciła.

2/ Lakier już tak się nie błyszczy, a mniej przejechane, przy zderzaku coś było robione, lub podjechał do zaspy śniegu - odstają boki od błotników. Przy tym też maska jakoś źle spasowana (szpary niesymetryczne). Klima manual (napisał zresztą), radio nie oryginalne, ciekawe czy jest kompatybilne z pilotem, tylne szyby na korbę. Tu błotniki mają śruby w kolorze nadwozia, nie ma naklejek znamionowych na reflektorach, przewód powietrza do wymiany (pasuje od Poldonka). Moje podejrzenie budzi zegar: obrotomierz pracuje, więc silnik uruchomiony, czemu świeci się kontrolka lub tylko jedna, zakładając, że zaciągnął ręczny to u mnie świeci się jeszcze STOP, czyżby miał czujniki zużycia na klockach, a może walnięte te czujniki.

Jeśli chodzi o drugie pytanie, to tak jak podpowiadają koledzy, ponadto nalepka znamionowa na prawym środkowym słupku po otwarciu drzwi pasażera, można jeszcze na pasach bezpieczeństwa, ale trzeba by było demontować tapicerkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co wy żeście się tych naklejek uczepili.

W moim Scenicu od nowości żadnych naklejek na reflektorach nie było a auto na 100% nigdy w przód nie bite i reflektory oryginalne od nowości.

Za to z tyłu reflektorów (lampy VALEO) na plastiku wytłoczony jest w takich kółeczkach rok i zdaje się miesiąc produkcji (nie bardzo widać, bo przysłania blacha).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już sam nie wiem co wybrać.Szesnastego jadę na wczasy i myślałem,że pojadę nowym autem a tu klops.

Wpadł mi jeszcze w oko taki:

http://otomoto.pl/renault-scenic-1-9-dci-klimatronic-okazja-C19662412.html

Mam znajomego który chce sprzedać swoje auto 2001r. z gazem sekwencyjnym. Tylko jeden problem ten samochód przejechał na gazie 100 000 i w związku z tym boje się o stan silnika, a poza tym ma słabe wyposażenie (auto na pewno nie bite).

Może ktoś z forum poleci jakiegoś Scenica w dobrym stanie.

Oglądałem ten pierwszy samochód z Łasku i bardzo mi się podobał (oczywiście jestem ślepy na wszelkie ukryte uszkodzenia). Może był i uderzony, ale te uszkodzenia mogą przecież nie wpływać na jazdę.Jeśli przejdzie przegląd w ASO to pewnie da się nim bezpiecznie jeździć. Jak myślicie warto sobie nim zawracać głowę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 2.07.2011 o 20:31, Dario1 napisał(a):

. Może był i uderzony, ale te uszkodzenia mogą przecież nie wpływać na jazdę.

Może mogą, może nie mogą, zależy jak był walnięty i jak był poskładany.

 

  W dniu 2.07.2011 o 20:31, Dario1 napisał(a):

Jeśli przejdzie przegląd w ASO to pewnie da się nim bezpiecznie jeździć.

Nie odpowiem nie, nie odpowiem tak, ale wiem jak wygląda przegląd w ASO i jest on śmiechu wart.

W ASO można co najwyżej kompa podpiąć.

 

Auto trzeba wybierać na spokojnie i najlepiej z kimś innym (ktoś kto spojrzy na to krytycznym okiem), bo wpakujesz się na minę (jak pisze Prezes).

Jak auto sprowadzane to spokojnie możesz przebieg pomnożyć razy 2.

 

  W dniu 2.07.2011 o 18:45, Zygmunt Małek napisał(a):

Moje podejrzenie budzi zegar: obrotomierz pracuje, więc silnik uruchomiony, czemu świeci się kontrolka lub tylko jedna, zakładając, że zaciągnął ręczny to u mnie świeci się jeszcze STOP, czyżby miał czujniki zużycia na klockach, a może walnięte te czujniki.

Już było przerabiane z tym STOP-em, zależy chyba do licznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten czarniawy, ładny (także to stwierdzę), jedyne mankamenty jakie mnie kują w oczy, to: jakby klapka paliwa źle spasowana i ma inny odcień (ale to może być także tzw. refleks aparatu), inny odcień klapki schowka przed pasażerem, no i poduszka kierowcy - coś dziwnie odstaje od prawego ramienia koła, jakby była zdeformowana lub nie dopięta na mocowaniu. Jest VIN więc do ASO.

A naklejek się czepiam i będę czepiał. Nie twierdzę, że to jest źle czy dobrze, ale tak powinno być jeśli fabryczne. Oby tak nie było, ale Twój tkj, może został właśnie uszkodzony w serwisie/salonie, ileż się teraz słyszy czy ogląda programów (np. w TVN Turbo - bez reklamy), że kupili nówkę z salonu, a okazuje się, że cały bok szpachlowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!