Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic -Jaki olej w ASB ?


Grajekwp.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z doborem oleju do skrzyni automatycznej w Scenicu z 2001r 1,6 16V.Skrzynia prawdopodobnie AD4 ale czy na pewno?Gdzie jest oznaczenie modelu ASB?Serwis proponuje Elf Elfmatic G3 minerał,na forum znalazłem post że ATF D3(prawdopodobnie syntetyk).Kto ma rację?

Edytowane przez Grajekwp.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien .Muszę zajechać do ASO i sprawdzić.Co dziwne , bez sprawdzenia typu skrzyni polecili Elfa Elfmatica G3 minerał.Jutro sprawdzą typ ASB.Czy DP0 ma bagnet do sprawdzania poziomu oleju? Moja nie ma .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DP0 ani AD4 nie mają bagnetu do sprawdzania poziomu oleju.

Zalanie DP0 mineralem może być powodem dużych problemów.

Niektóre firmy zalecają zamiast D3 syntetycznego G3 syntetyczny, ale lepiej zostać przy tym co proponuje producent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawełdzisiaj byłem w ASO Renault.Jestem posiadaczem skrzyni DP0 .Co do oleju to serwis twierdzi, że oni zawsze stosują Elf Elfatic G3( miałem ten olej w dłoni i doczytałem się że jest to olej mineralny).Sprawdziłem też jaka ilość powinna być wlana po spuszczeniu starego. Skrzynia DP0 3,5 litra (całkowita ilość w skrzyni 6 litrów), z ciekawości sprawdziłem AD4 4 litry ( całkowita ilość w skrzyni 5,7 litra).Do swojej DP0 zaleję prawdopodobnie Mobil ATX 320 D3.Co o tym sądzisz ? Jeszcze jedna sprawa mnie nurtuje ,czy zlać 3,5 litra starego i tylko dolać nowego , czy zrobić pełną wymianę tzw."płukanie"?

Edytowane przez Grajekwp.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień ASO, bo w tym ewidentnie nie mieli styczności z automatami.

W skrzyni DP0 musi być olej syntetyczny i jest to ELF RENAULTMATIC D3 SYN (w Polsce olej dostępny tylko w ASO).

Elf jako zamiennik powyższego modelu proponuje Elf G3 SYN (syntetyczny), nawet na stronie Elfa widnieje opis, że to olej do tych skrzyń.

PSA dla tego samego typu skrzyni (oznaczenie AL4) sprzedaje olej dedykowany (ESSO/Mobil LT71141), który jest dostępny w ASO (ok. 90 zł).

Jednak Elf i Esso różnią się trochę parametrami i chyba lepiej ich nie mieszać.

Fakt wymiany oleju powinno się zaprogramować w komputerze skrzyni.

Dobry serwis automatów zrobi to wszystko w kwocie nie przekraczającej 300 zł (łącznie olej i robocizna).

 

http://www.uas-bg.com/meganii/eng/6012A.pdf

http://www.elf.com.pl/produkty/przekladnie/automat.htm

http://renault.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=70329&highlight=

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Paweł za info. Jutro jadę wymieniać olej ( Elf Elfmatic G3 Syn ) Specjalnie ściągnęli go z magazynu centralnego. Mam nadzieję że będą wiedzieli jak to zrobić :)Najgorsze że w okolicy nie ma żadnego serwisu automatów z prawdziwego zdarzenia .A ASO Renault boją sią automatów jak diabeł święconej wody. Na pewno Podzielę się wrażeniami po wymianie :applause: Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po strachu . Poszło sprawnie. Zrezygnowałem z ASO Renault ( dla nich ASB to zło konieczne ) i pojechałem do ASO Peugeot ( przynajmniej wiedzieli o czym mówię).W Peugeocie znają skrzynie bo u nich to AL4. Wymiana poszła sprawnie. Stary olej miał czerwono-przejrzystą barwę (spodziewałem się czerwono-brudnej ,mętnej mazi , a tu niespodzianka)Zamówiłem 4 litry Elfmatica G3 SYN ,opakowania po 0.5 litra (cena za 0,5 to 21 zł), a weszło 3,3 litra. Po wymianie : biegi zmieniają się płynniej, szybciej reaguje przy wyprzedzaniu .W piątek lecę nad morze pod namiot to poobserwuję ją na trasie ( ok. 350 km. w jedna stronę )Zastanawia mnie jeszcze czy DP0 posiada licznik "serwisowy". W Peugotach w AL4 były takie liczniki i po wymianie oleju trzeba było taki fakt odnotować w komputerze pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dobrze, że się wszystko udało.

Jak sprawdzili poziom oleju, bo do tego trzeba znać temperaturę skrzyni (trzeba się podłączyć przez CLIPa).

Udało im się połączyć ze skrzynią ich interfejsem (PSA czyli Citroen Peugeot ma chyba interfejs Lexia)?

Skrzynia DP0 jest identyczna jak AL4 (pisałem o tym wyżej), więc też się powinno to odnotować w skrzyni.

Podobno nie jest to jednak konieczne (możesz przy okazji podłączyć auto w innym ASO Renault, żeby to ustawili), jeżeli wszystko jest OK.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!