Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam Helixy DB 52.1 na przodzie ze zwrotnicami itd...

Jednak czuje, że nie dają z siebie wszystkiego :notacrook:

 

Chciałbym zamontować sobie wzmacniacz pod schowkiem (ew. w schowku). Teraz pare pytań:

- jaki wzmacniacz (taki nie za drogi :) ale, żeby uciągnął w przyszłości "16,5"

- czy podłączanie tweeterów pod wzmacniacz ma sens (troche zielony jestem <piwko>)

- czy nie po pale oryginalnych kabli, które idą do drzwi? (dużo roboty by było z wymianą)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"jaki wzmacniacz" - poczytaj ostatnie posty.... Nie ma znaczenia czy 130mm czy 160mm ważne sa wymagania prądowe głosników...

"czy podłączanie tweeterów pod wzmacniacz ma sens" - jak najbardziej a najlepiej w bi-ampie <piwko>

"czy nie po pale oryginalnych kabli, które idą do drzwi?" - zależny od ciebie co będziesz z nimi robił, na co się nastawiasz, i ile kW chcesz władować w drzwi aby je popalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czytasz :notacrook:

http://megane.com.pl/topic/22833-podstawy-wiedzy-o-naglosnieniu/

Najlepiej pierwszy link w tym temacie...

Trochę ci pomogę - jeżeli chcesz puścić tweetery i woofery w bi-ampie, to w przypadku twojego aktualnego zestawu... nie ma sensu <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup jakiś używany wzmacniacz (jeśli nie planujesz nic do tyłu, 2-kanałowy Ci starczy). Dreamerek ostatnio, w którymś temacie wypisywał tanie wzmacniacze. Kable i tak będziesz ciągnąć od wzmacniacza nowe, a roboty dużo nie ma w przeciągnięciu nowych do drzwi, więc możesz się pokusić na wymianę :applause: Moim zdaniem schowek to słabe miejsce na wzmacniacz, bo jednak grzeje się on trochę...

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chciałem pod schowek (tam gdzie nogi pasażera) :applause: Czyli 2 kanałówke, będę miał okazję nabyć za 100zł Blaupunkta, czyli jak 2 kanałówke, to tylko głośniki w drzwiach wzmocnić? Bo troche zielony jestem w tych tematach.

COWON, ten co ty napisałeś, ma troszkę słabą moc w RMS (40 na 4 omach), czyli akurat tyle co mają głośniki, ale w przyszłości jakbym już chciał podciągnąć 62.1 (lub nowsze Blue, ale nie pamiętam oznaczenia), to już by mogły nie dac rady ;/

Edytowane przez brudijr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz instrukcję obsługi do głośników o których wspominasz? Chyba, że kupiłeś jakieś wybrakowane... Najprościej - wzmak 2kanałowy, kable głośnikowe(4 żyły) łączysz wzmak z zwrotnicami, ze zwrotnic (łącznie 8 żył) łaczysz i woofery i tweetery. Wzmak łączysz za pomocą kabli RCA z radiem. Pomijam kwestie zasilania bo to powinno być oczywiste. Załączasz i regulujesz "gaine'em" poziom sygnału aby uzyskac jak najmniejsze zniekształcenia... Jedno ci podpowiem, nie kupuj "Blaupunkta" na przednie głośniki! Chyba, że serie Velocity i to też nie wszystkie.

 

Przeglądam teraz alle... i jest:

STEG QM75,2Całkiem przyjemny wzmacniacz na poziomie

Sony XM6020magia XM :applause: tego użytkownika mogę polecić <ok>

Edytowane przez Dreamerek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brudijr

Moja obecna konfiguracja to:

Oryginalne radio (Arkamys)

Wzmacniacz 4 kanałowy Carpower nano 404

Przód : Focal Polyglass 165 vb - drzwi wytłumione

Tył : Oryginalne głośniki z opcji Arkamys (zestaw dwudrożny 13cm)- odcięcie na wzmacniaczu w okolicy 100Hz - tak aby nie było przesterów.

W bagażniku subwoofer jl audio 12w3v3 napędzany wzmacniaczem Geesis Profile Sub.

Brzmi to na serio ładnie. Bas fajnie przesunięty do przodu, zestaw focala daje super przestrzeń i detaliczność dźwięku.

Ogólnie jestem bardzo zadowolony. Jak na razie nic już nie zmieniam bo słucha się tego zacnie.

Wzmacniacz Carpower schowany pod deską po stronie pasażera - tak jak Ty chciałeś to zrobić.

Koszty nie były jakieś bajońskie a efekt super - Polecam taką opcję :applause:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadając na pytanka:

 

1. czy podłączanie tweeterów pod wzmacniacz ma sens (troche zielony jestem :applause:)

Oczywiście, ze ma, ale wiadomo, iż musi być do tego zwrotnica, scalająca głosnik w drzwiach (obsługujący średnie i niższe tony) oraz tweeter zamontowany na podszybiu.

 

 

- czy nie popale oryginalnych kabli, które idą do drzwi? (dużo roboty by było z wymianą)

Ja zostawiłem. Nie zauważysz różnicy, a szkoda roboty oraz oryginalnej wiązki. Nowe kable będą wymagały pewnych modyfikacji przelotek pomiędzy drzwiami a kabiną - nie opłaca się.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!