Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.9dci problemy z odpalaniem


woytek13

Rekomendowane odpowiedzi

Po przeszukaniu forum w poszukiwaniu odpowiedzi zmuszony jestem napisać ten temat. Wszędzie było napisane o utrudnionym odpalaniu silnika DCI ale tylko na zimno, lub tylko na ciepło. Ja mam ten problem, że auto zapala w każdej sytuacji ale musi dziwnie długo kręcić rozrusznikiem. Potrzebuje kilka obrotów silnika aby załapał. Mam auto dopiero od marca więc nie wiem jak zachowa się w zimie, teraz temperatury zewnętrzne lub temperatura silnika nie miała żadnego wpływu na auto.

 

Dodam, że chyba 3 razy zdążyło się mi też odpalanie gdy musiałem kręcić naprawdę długo (ok 3-4 sekundy) ale auto odpaliło. Raz stał przez jakąś godzinę lekko przechylony (nie wiem czy to ma wpływ ale napiszę, może to coś podpowie) pozostałe odpalania to auto stojące na równej nawierzchni, zawsze po wcześniejszym jeżdżeniu (nie miało to miejsca przy kompletnie zimnym silniku).

 

Akumulator wydaje się dobry, ładnie odpala, długo słuchałem z niego radia robiąc coś przy aucie i nie było oznak słabnięcia. Rozrusznik kręci szybko tak jak w innych scenicach jakie widziałem jednak mój odpala jakoś dziwniej. Przebiej auta to ok 213tys, scenic z 2001r sprowadzony do kraju w lutym. Wymiana filtra paliwa pomoże? Czy trzeba głębiej szukać?

 

nic?

Edytowane przez woytek13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym filtrem to tak pomyślałem sobie, że jest do wymiana gdyż silnik po włączeniu zapłony dość długo wyje pod maską. Nie wiem dokładnie co to jest, jakaś pompa stara się wytworzyć ciśnienie lub coś takiego. No to logicznie słaby przepływ przez filtr to trudniej takei ciśnienie robocze wytworzyć. Dlatego pomyślałem, żę filtr by nie zaszkodził. Jest na nim gdzieś data produkcji? To bym miał pewność, bo w niemieckich papierach nie widzę nic o nim.

 

 

Więc po kolei zacząłem "sprzątać" silnik i myśleć co może być nie tak, dlatego postawiłem na filtr. Patrząc na pracę silnika, jego osiągi czy spalanie wszystko wydaje się być ok. Pali średnio 6,2l/100km (komputer pokazuje 6,8L, szkoda że nie ma w nim korekcji spalania tak jak miałem w BMW) gdzie często jest jeżdżony w terenie na pierwszym i drugim biegu z uruchomioną klimatyzacją, dymi lekko na czarno tylko przy pełnym gazie na pierwszym biegu ale to już potrzeba mu wklepać do końca jadąc bez gazu. Stojąc w miejscu nie ma szans na jakikolwiek dym choćby cegła leżała na pedale gazu.

 

Z innych rzeczy, które wyczyściłem to dziś zabrałem się za przepływkę. Siatka była lekko zabrudzona, siedziała w niej też pszczoła. Czujniki lekko przybrudzone, wyszorowałem, przedmuchałem i działa jak działał. Dzień wcześniej szorowałem EGR, który był zdrowo zapchany, no praktycznie przepływu przez niego nie było. Umyłem, zamontowałem i też zero poprawy. Wcześniej czyściłem też intercooler i rury dolotowe.

 

Mogę też dodać, że przez jakieś 2-3tys km auto nie pobrało oleju (trochę mały przebieg, żeby oceniać po nim zużycie oleju). No i jeżdżone na paliwie Bliskiej, czasem Shell, ostatecznie Carrefour (kolejność oznacza odległość do poszczególnych stacji benzynowych).

 

Wiem, że najłatwiej byłoby podłączyć pod komputer ale w okolicy jest jeden specjalista od tego ale to jakiś bardziej dekarz, albo turecki sprzedawca skarpet niż mechanik i nie zapłacę mu za nic. Wiem również, że może to być problem w stylu "ten typ tak ma" i jestem najnormalniej w świecie przewrażliwiony ale wolę teraz się upewnić żeby przy nadejściu zimy nie mieć większych problemów z odpaleniem pięknego Reno :applause: W razie propozycji co zrobić, co obmacać lub (w ostateczności) wymienić śmiało proszę pisać ;)

 

Nie wierzę, że nikt nic nie wie. Przecież na ulicach jeździ już prawie tyle Sceniców co golfów mk3... A jednak na forum golfa łatwiej o pomoc <ok>

Edytowane przez woytek13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jeżdżone na paliwie Bliskiej, czasem Shell, ostatecznie Carrefour (kolejność oznacza odległość do poszczególnych stacji benzynowych).

Silnik DCI jest bardzo wrażliwy na paliwo. Skoro tankujesz co jest pod ręką to się nie dziwię, że są problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba zostałem źle zrozumiany, gdyż tankowałem na wielu stacjach i na każdym paliwie było to samo. Bez widocznej poprawy. Nie jeżdżę wiele, zawsze te same znajome stacje i nigdy nikt nie miał problemów na nich. Mówienie: "tankujesz co jest pod ręką" to takie trochę naciąganie faktów, bo nigdy nie zatrzymuje się (ani ja, ani właściciel tego auta czyli mój ojciec) na nieznanej stacji benzynowej. Chyba, że wszystkie te stacje mają nędzne paliwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tankowałem na wielu stacjach i na każdym paliwie było to samo

Tego nie możesz stwierdzić bez badania paliwa. Mam co prawda DTI ale odczuwam różnicę jak tankuję na Shel, Lotos czy Lukoil. Tę ostatnią omijam z daleka tak samo jak Neste, Auchan i Carrefour i problemów nie mam. Wyjeździj paliwo do rezerwy, zatankuj cały zbiornik Shel VPower i zobacz czy będzie różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie miało wpływa na jazdę czy na każdorazowe odpalanie? Bo jeżeli chodzi o jazdę to nie narzekam na nic, silnik daje sobie radę i nie ma żadnych oznak słabości lub innych negatywnych objawów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!