Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4 TCe wrażenia z użytkowania


grzes74

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie po przebiegu 1500 km (taki mam teraz) spalanie spadło z 9,5 (taki zaobserwowałem przy dosłownie pierwszych kilometrach) do 8,2l/100km w trasie. Auto jeździ na razie więcej w trasie więc o mieście się nie wypowiadam. Prędkość to max 120 km/h (auto na dotarciu więc oszczędzałem :-) ). Jak dla mnie jest ok.

Edytowane przez norbert_p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Moja meganka ma 19000 km przebiegu, najpierw jeździła nią jakaś miła Pani i miała spalanie na poziomie chyba 6,8/7 litrów na setkę. Wiadomym jest, że skoro mam 25 lat i kupiłem 130 konne turbo (tudzież 140 skoro fabryka obdarowała gratisem) to nie jeździłem jak ta Pani. Pierwszego dnia po odebraniu poszedłem do kumpli i w 3 h. spaliliśmy bak ścigając się z każdym i wszędzie oraz bijąc rekordy do 100... udało się w 9.5 rozbujać ale sądzę, że lepszy kierowca jeszcze by coś ugrał. Mówię o tym dlatego, że wtedy spalanie wzrosło do realnego ok 8.8 litra, a teraz pali 9.2 (tak pokazuje komp.) jeżdżę tylko i wyłącznie po mieście nie odpuszczając nikomu na światłach, podjudzając co bardziej "sportowego" kierowcę<piwko> myślę, że spalanie jeszcze wzrośnie ale jak mówi stare porzekadło: "turbina nie ekploatowana ulega naturalnej biodegradacji":)

Pozdrawiam wszytskich i życzę niskiego spalania albo frajdy z jazdy:)!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ravengate - myślisz że dwumas długo wytrzyma takie jazdy?

 

BTW wracając do tematu nawet w Grand Scenic 1.4 TCe da się zejść poniżej 7/100 - nie będąc zawalidrogą, ale też bez żółtej koszulki lidera na każdych światłach i każdej prostej nadającej się do wyprzedzania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to powiem wam szczerze że nie wiem jak wy jeździcie - a może poprostu ja nie potrafię operować gazem?? Fakt na trasie da sie, jadąc w miarę normalnie (120-130 km/h), spalic 7 litrów ale taki wynik na mieście z klimatyzacją jest jak dla mnie nie do osiągnięcia - standardem jest niestety 9,5-10,5l/100km...

Edytowane przez athlon64x4
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto pisał że w mieście i z klimą i 7/100? Jazda mieszana, większość poza miastem - klima czasem tak czasem nie.

9-10.5 - miasto i klimatyzacja -> jaknajbardziej realne : zależy jakie miasto jaka jazda i jak długie odcinki od start do stop...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak na kilka tygodni uzytkowania to : zuzycie między 6.6 -7.3/100 - trasa/miasto - jazda mieszana :spokojna z domieszką odrobiny szaleństwa :)

Klimatyzacja włączona przez wiekszość czasu.

A komputer faktycznie zawyża o ok. 0.5 l

Jazda tym autem to prawdziwa przyjemność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazda w większości po mieście (tak na razie wychodzi) i na kompie pokazuje 11l/100km. Przyspieszam dość dynamicznie kręcąc silnik do ok 3000 obr/min. Przy docieraniu silnika i obrotach max 2500 miałem o 2 litry mniej. Jak dla mnie ok :)

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje spalanie przy spokojnej jeździe Zabrze-Bytom do pracy i z powrotem wynosi 7,6 do 7,8 l/100km. Podczas wypadów do rozdziny w okolice Kielc i z powrotem średnie spalanie zawsze zawiera sie w granicach 5.9-6.2 l/100km (do 100km/h Średnicówką do Dąbrowy Górniczej a potem jazda lokalnymi drogami 50-80 km/h). Komputer srednie spalanie praktycznie pokazuje prawidłowo, na początku trochę zawyżał teraz jest OK. Mam przejechane ponad 60kkm. Zauważyłem że najekonomiczniejsza jazda tym silnikiem jest przy predkościach 45 do 65 km/h (IV i V bieg) oraz 75 do 85 na VI biegu. Powyżej 85 spalanie tylko rośnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa tygodnie zrobiłem trasę Zielona Góra - Monachium i z powrotem. Łączna liczba kilometrów 1340, spalonego paliwa 112 litrów, średnia 8.3 l/100. Na autostradach 130 tempomat i więcej jak mnie gonili na lewym pasie nawet w pewnym momencie było 190 i jeszcze był luz pod nogą) :) Teren do Monachium dosyć pagórkowaty, żeby nie powiedzieć górzysty. Klima włączona całą drogę.

Ja uważam, że całkiem nieźle. Pewnie gdybym jechał bez tempomatu byłoby trochę mniej. Ale myślę że nie więcej jak 0.3.

Pozdrawiam.

Dario

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Normalna jazda po mieście 8-9,5 litra.

Po Waszych minimalnych spalaniach, jeźdźiłem troche jak kapelusznik, spalanie zeszło mi do 7,5 litra.

Na autostradzie niestety spalanie rośnie, ale but prawie cały czas ( co zrobic jak wszyscy zjeżdżają na prawo)

Ale to jest samochód do jazdy a nie do toczenia sie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja teraz z klima to ponizej 10 w miescie nie schodze...

co do autostrady to bede mogl jutro wrzucic bo jade z Lodzi do gorzowa wlkp - prawie 80% to autostrada (nie liczac bezsensownych zatrzymuwan przy PPO)

(brak PL)

 

A2 Lodz-Trzciel tempomat na 130, 2 osoby, troche bagazu, spalanie wg kompa 8.3 (mialem minimalnie za male cisnienie na autostrade - wg instrukcji powinno byc 2.6/2.3 a mialem 2.3/2.0), wynik z powerboxem v-techu

Edytowane przez athlon64x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stes podaj średnią z autostrady, interesuje mnie właśnie takie spalanie po jeździe 140-150 km/h.

 

Przy prędkościach większych niż podajesz ma jak nic 10litrów spalania.

Do Zakopanego z Zabrza wychodzi mi zawsze 10-10.5 litra.

 

Ostatnio nie jechałem autostradą i średnie spalanie wyszło 6.8 litra, w/g komputera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wynik z powerboxem v-techu

hej , witam. Mam do Ciebie pytanko. Jak ten power - box Ci się spisuje?

Jaki dystans pokonałeś już na tym cacku? No i czy są jakieś skutki ujemne?

Z góry dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!