Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

nie zapala


Jagger_lodz

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś trochę pojeździłem i zauważyłem co następuje:

1. auto gaśnie przy redukcji biegu tylko na LPG - obroty spadają tak nisko, że gaśnie

2. na benzynie też spadają ale do 600-800

3. pod komputerem jest wszystko OK

 

Poszukałem na forum, poczytałem i doszedłem do takich wniosków:

pewnie coś z mieszanką lecz gazownik twierdz, że nie

nie zaszkodzi przeczyści przepustnice - ale czemu tylko na LPG

 

 

CO jeszcze mogę zrobić: jechać do elektryka czy mechanika samochodowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie gaśnięcie auta przy redukcji biegu jest spowodowanie wadliwym ustawieniem instalki (jak wcześniej wspominałem). Sprawdzałeś stan świec? Bo u mnie niby miałem kilku miesięczne NGK, ale to one były przyczyną. Wsadziłem nówki Eyquemy i problemy się skończyły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo możliwe, że dostaje zbyt dużo wiatru i w momencie kiedy przerzucasz biegi lub nawet na luz, komora spalania nie może sobie z tym poradzić. Tak miałem w Fiat 125 i Astra. Nie wiem jak to rozwiązać w Renault, ale w poprzednich autach wystarczyło, że zablokowałem połowę rury (dolotowej) powietrza poprzez ściśnięcie jej, a w obecnym Scenic RX4 wszystko działa bezproblemowo. Podejrzewam więc konieczność regulacji mieszanki spalania i obrotów. Pamiętam, że gaziarz dodał mi jakąś część obrotów po przełączaniu na gaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I faktycznie zauważyłem jedną rzecz:

1. na Pb odpala, a jeśli jest problem to wystarczy delikatnie oprzeć nogę na pedale gazu i odpala - przepustnica?

2. na Pb przy wysprzęglaniu obroty spadają jakby spokojniej i do około 1000 rpm. - nic nie gaśnie.

3. auto miało wymieniane świece na NGK około 2 m-ce temu.

4. kluczowe przy zapalaniu jest zaczekać, by zgasła kontrolka AirBag i SEVO.

5. auto faktycznie pali mało LPG - 38 L -> 500 km.

6. do auta weszło 3,7 Borygo i nie mam mowy, by weszło więcej - już teraz jest ponad MAX i faktycznie trochę mniej się

grzeje ale temp. za oknem jest niższa.

7. u gaziarza byłem i po podpięciu do komputera podobno jest wszystko OK - wymienił tylko filterek gazu

8. wszystkie węże w silniku ( chłodnica: góra i dół - gorący, zbiornik wyrównawczy: góra i dół - gorący )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz, ja też miałem problem z instalką, jeździłem do gazownika i za każdym razem mówił, że ok. Wszystkie ważniejsze elementy dla instalki były wymienione, a okazało się że jednak świece (ktoś chyba z młotka je potraktował, nie złapałem za rękę kto to zrobił). Takie szukanie przyczyn jest denerwujące (kable,świece, krokowce, podpinanie pod kompa itp.) - przez 3 m-ce tak miałem. A spalanie 8L/100 km jest normalne - nie raz zszedłem na 7 i mniej w trasie.

Na odpalanie auta nie ma wg mnie wpływu instalka, bo odpalasz zawsze na Pb, więc wina musi być po stronie mechanicznej, elektrycznej.

Edytowane przez Orfeusz77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!