Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

nie zapala


Jagger_lodz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zakupiłem Megane kombi '00 1,6 16V Pb+LPG

Samochód ma ponad 200 tys. przejechane i na trasie daje radę lecz:

- nie zawsze chce zapalić. Kręcę, kręcę i czasem zapali, a czasem nie

- na ogół lepiej mu idzie zapalanie gdy wyłączę "z palca" gaz w aucie.

- kilka razy było tak, że jadąc na trasie w trakcie redukcji z "5" na "4" lub "3" zgasło auto ;)

- LPG tankuje tylko na "dobrych stacjach"

- auto pali gazu i Pb bardzo mało tzn: przy 100-130km/h na 100 km około 6 l.

 

Ostatnio pisałem kilka wątków bo autko się dość mocno grzało w korku - podobno tak ma być w aucie z gazem bo cześć płynu idzie tam gdzie nie powinna.

Miałem kilka sytuacji gdzie autko nie chciało się przełączyć na LPG - dioda miga, miga, miga, pokazuje fałszywą ilość gazu i się wyłącz. Znów naciskam klawisz "G",miga, miga i się wyłącza.

Zdarza się, że LPG się wyłącza podczas jazdy - potajemnie :applause: i człowiek przejedzie kilkadziesiąt kilometrów w trasie na Pb

<ok>

 

Może ktoś ma pomysł?

 

Instalacja sekwencyjna 2000 r.

-reduktor: zawoli

-zawór: romano

-zbiornik: 40l

-wielozawór: tomaseto

-obudowa wielozaworu: stako

-zawór tankowania: stako

-lambda gas sys.: diego kme

-dystrybutor: matrix

 

Myślę, że na tym gazie przejechane jest około 100 tys. i trudno mi powiedzieć co było robione w tym czasie, bo nie mam juz FV

Edytowane przez Jagger_lodz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 1 - jak masz sekwencję to odpala ci na paliwie, następnie pojechałbym do gaziarza bo pewnie trzeba instalkę ustawić i sprawdzić, tymbardziej jeśli Ty jej nie zakładałeś (gaśnie przy redukcji biegów, zbyt bogata, lub uboga mieszanka). "Dobre stacje" kwestia sporna, wiem co nieco o takich, bo brat pracował przez 3 lata na Shellu, ja zwykle tankuje obok siebie na takiej małej tylko z gazem i nigdy nie miałem problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i znów...

 

Byłem dziś u Pana gazownika - podobno najlepszy gość w Łodzi od gazu - zakład na Dachowej 23

Popatrzył, pogrzał silnik linką, podłączył komputer i stwierdził:

- wszystko jest OK

- wymienił filtr LPG

i tyle. Podobno nie miał co robić.

 

Stwierdził, że jak sytuacja się nie poprawi to reduktor trza wyczyści za około 200 PLN.

 

Może ktoś ma jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LPG mogło rozwalić mapy pb, ale przy odpalaniu nie powinno to robić problemów. Gazownik w ogóle sprawdził jakie są odczyty lambd i korekt ecu ? U mnie tez mapa gazowa jest cacy, a lambda przez lejący wtryskiwacz gazu ma wykres jak podczas trzęsienia ziemi :applause:

Gazownik w ogóle podpiął czytnik OBD i sprawdził czy jakichś błędów nie ma ?

Sławetny czujnik położenia wału sprawdzony i wyczyszczony ?

 

- na ogół lepiej mu idzie zapalanie gdy wyłączę "z palca" gaz w aucie.

Co to znaczy "wyłączę z palca" ? Sekwencja i tak zawsze odpala na pb.

 

- auto pali gazu i Pb bardzo mało tzn: przy 100-130km/h na 100 km około 6 l.

Mam rozumieć, że lpg i pb spala tyle samo ? Ile pali w mieście, ale nie wg. kompa tylko policz ręcznie po tankowaniu.

 

- LPG tankuje tylko na "dobrych stacjach"

Jak już zostało zauważone wcześniej "dobre stacje" to pojęcie mocno dyskusyjne <ok> Oglądałeś filtry w jakim były stanie ?

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pan gazownik podłączał przewodami instalację do kompiutera i patrzył w ekran monitora z groźną miną.

To właśnie po tym zabiegu stwierdził, że wszystko jest OK.

 

Zauważyłem pewną rzecz w odpalaniu autka:

1. wsiadam :applause:

2. przekręcam kluczyk w poz. 1 :)

3. kontrolki się zapalają... i powoli gasną <ok>

4. koniecznie czekam, aż zgaśnie Airbag i SERVO ;)

5. wreszcie uruchamiam silnik ;)

 

Zauważyłem, że jeśli poczekam aż zgaśnie "servo" to ma 90% skuteczność odpalania.

 

Jeśli nie zapali za pierwszym razem to potem czeka co najmniej kilka prób ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy ostatnio była serwisowana instalka ?

Ile paliwa oraz jak długo trzymasz w baku ?

Nie chcę straszyć, ale to może być objaw padającej pompy paliwa.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, że jeśli poczekam aż zgaśnie "servo" to ma 90% skuteczność odpalania.

 

Spróbuj go gasić na benzynie. Przed końcem jazdy ręcznie przełączyć na benzynę (tak z 10 s)i go zgasić na benzynie, a później, nawet po dłuższym postoju spróbować odpalić normalnie. Prawdopodobnie wtryski lpg nie trzymają (rozkalibrowane, zużyte, brudne) i Ci zalewa silnk lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby wtryskiwacze lały to silnik pracował by nie równo, odczuwalnie nierówno nawet mimo pięknej mapy lpg.

Do sprawdzenia jak pisze Paweł pompa paliwa i ten nieśmiertelny czujnik położenia wału (pytałem czy już był czyszczony/sprawdzany) i czy nie ma jakichś błędów w ecu.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby wtryskiwacze lały to silnik pracował by nie równo

Co mu szkodzi sprawdzić? Wystarczy, że jeden minimalnie nie będzie trzymał i przy postoju gaz pójdzie w kolektor (zależy gdzie ma wkrętki). Wtedy nie będzię nierównej pracy silnika, ponieważ ECU skróci czas wtrysku(oczywiście w granicach tolerancji.Dajmy, że jeden przepuszcza 20% więcej to w skali 4 cylindrów wychodzi po 5% na wtryskiwacz).

 

Myślę, że na tym gazie przejechane jest około 100 tys. i trudno mi powiedzieć co było robione w tym czasie, bo nie mam juz FV

Jeśli nie masz pojęcia co było robione przy instlacji przez ostatnie 100tyś, to instalacja nadaje się do gruntownego przeglądu:

-czyszczenie, regeneracja reduktora i wtrysków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtedy nie będzię nierównej pracy silnika, ponieważ ECU skróci czas wtrysku(

Będzie nierówno pracował, lambda będzie głupieć, a ecu nie da rady idealnie tego skorygować. Mam właśnie lejący wtryskiwacz więc wiem jak to jest, mapa cacy, silnik ogólnie pracuje nawet znośnie, moc jest, ale lambda głupieje (wykres wygląda jak z sejsmografu) i czuć, że silnik pracuje nierówno, poza tym żłopie o 1-2l gazu za dużo.

Poza tym tu mamy odpalanie, czyli dopływ gazu jest ZAMKNIĘTY, a nawet jeśli wtryskiwacz faktycznie coś puścił to po paru, góra parunastu minutach po tym gazie nie ma śladu, więc na odpalanie nie ma to wpływu.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie nierówno pracował, lambda będzie głupieć, a ecu nie da rady idealnie tego skorygować.

Lambda ma zakres błędu +-20% i taki sam procent ma ECU zakres regulacji mieszanki. Sonda zbiera dane ze wszystkich cylindrów na raz, więc jak jeden będzię dawał za bogato (np. przez nieszczelność) to ecu skoryguje dawkę na innych cylindrach w zakresie do 20% (bo później wyskoczy Check) aby na sondzie było jak najbliżej 1.0v.

 

 

Poza tym tu mamy odpalanie, czyli dopływ gazu jest ZAMKNIĘTY

Może również puszczać elektrozawór. Popytaj gazowników o zagazowaniu dolotu i jakie to ma skutki.

Nie jestem tutaj aby wdawać się w pyskówki, tylko aby pomóc.

Daję moją teorię i bezkosztowy sposób jej sprawdzenia który może pomóć, a napewno nie zaszkodzi.

A Ty Fred zawsze musisz być najmądrzejszy i podważać wszystkie pomysły tylko nie Twoje.

 

Jagger wygląda na to, że masz nieszczelne wtryskiwacze gazowe. Może ta okresowa nieszczelność wtryskiwaczy spowodowana np. ich poziomym ułożeniem czy zabrudzeniem. Po wyłączeniu silnika następuje zagazowanie układu dolotowego. Przy odpalaniu silnika mieszanka jest za bogata (benzyna + gaz) i stąd trudności z odpaleniem. Silnik w takiej sytuacji odpala dopiero jak wyciągnie cały gaz z układu dolotowego i zostanie sama benzyna. Czasami dolot nie zdąży się jeszcze zagazować, na to trzeba trochę czasu wtedy odpalenie będzie dużo łatwiejsze.

Możesz to jeszcze sprawdzić inaczej - zakręć gaz na butli i pojeździj z dwa dni na samej benzynie, nie powinno być problemów z odpalaniem silnika ponieważ wtryskiwacze gazowe nie są pod ciśnieniem gazu i dolot nie ma być z czego zagazowany.

Ostatnio pisałem kilka wątków bo autko się dość mocno grzało w korku - podobno tak ma być w aucie z gazem bo cześć płynu idzie tam gdzie nie powinna.

Miałem kilka sytuacji gdzie autko nie chciało się przełączyć na LPG - dioda miga, miga, miga, pokazuje fałszywą ilość gazu i się wyłącz. Znów naciskam klawisz "G",miga, miga i się wyłącza.

Zdarza się, że LPG się wyłącza podczas jazdy - potajemnie i człowiek przejedzie kilkadziesiąt kilometrów w trasie na Pb

Ogólnie pisząc, to masz problem nie tylko z odpalaniem ale z całą instalacją, szczególnie jak bez Twojej wiedzy podpiera się benzyną.

Znajdz konkretnego gazownika i zrób jej dokładny przegląd.

 

a nawet jeśli wtryskiwacz faktycznie coś puścił to po paru, góra parunastu minutach po tym gazie nie ma śladu, więc na odpalanie nie ma to wpływu.

W przeciwieństwie do gazu ziemnego propan butan jest cięższy od powietrza i najpierw gromadzi się w dolnych partiach kolektora więc powietrze go stamtąd nie wypcha i nie jest pod ciśnieniem tak jak w zbiorniku lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Ty Fred zawsze musisz być najmądrzejszy i podważać wszystkie pomysły tylko nie Twoje.

Hmm... wszystkie mówisz... skoro tak uważasz to nie będę dyskutował.

 

Lambda ma zakres błędu +-20% i taki sam procent ma ECU zakres regulacji mieszanki.

W teorii owszem wszystko jest piękne, ale w praktyce ECU nigdy nie skoryguje padającego wtryskiwacza w 100%, a gdyby padały 2 lub więcej to w ogóle można pożegnać się z korektami.

Check też nie zawsze jest wywalany przy źle pracującym silniku, bo akurat odczyty mieszczą się jeszcze w określonym zakresie.

 

Może również puszczać elektrozawór. Popytaj gazowników o zagazowaniu dolotu i jakie to ma skutki.

2 zawory na raz ? Fakt czasami i w totka można trafić, tylko gdyby mu puszczały i zawory i wtryskiwacze to problemy były by cały czas i wyższe spalanie, a tutaj mamy spalanie nawet zadziwiająco małe (przydało by się info ile l/km w jakich warunkach nie z komputera tylko z obliczeń po tankowaniu i najlepiej z miasta).

 

zakręć gaz na butli i pojeździj z dwa dni na samej benzynie

Tu patrz zaskoczenie zgadzam się z Tobą, chociaż jeśli to mają być wtryskiwacze to styknie 1 dzień lub nawet nie tyle bo gaz z przewodów zaraz zniknie (dać mu normalnie przejść na gaz na początku aby wypalił to co jest w przewodach - może zgasnąć przy tym).

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 zawory na raz ? Fakt czasami i w totka można trafić, tylko gdyby mu puszczały i zawory i wtryskiwacze to problemy były by cały czas i wyższe spalanie, a tutaj mamy spalanie nawet zadziwiająco małe (przydało by się info ile l/km w jakich warunkach nie z komputera tylko z obliczeń po tankowaniu i najlepiej z miasta).

Przy instalacji z przebiegiem 100 tyś z niewiadomym przeglądem, przy jakości polskiego gazu to wielce prawdopodobne.

Do zagazowania kolektora wystarczy tylko mała nieszczelność jednego wtryskiwacza, ilość gazu w wężu z reduktora do listwy wtryskowej, która jest przeważnie powyżej kolektora wystarczy, aby nadmiar lpg osiadł na dnie kolektora.

W przeciwieństwie do gazu ziemnego propan butan jest cięższy od powietrza i najpierw gromadzi się w dolnych partiach kolektora więc powietrze go stamtąd nie wypcha i nie jest pod ciśnieniem tak jak w zbiorniku lpg.

 

- na ogół lepiej mu idzie zapalanie gdy wyłączę "z palca" gaz w aucie.

potwierdzenie mojej tezy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!